Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät välitä uimisesta?

Vierailija
13.07.2025 |

Tai oikeastaan kaikesta muusta, mitä uimiseen liittyy! Itse uiminenhan on ihan ok ja tällaisena kuumana kesäpäivänä tuntuisi hyvältä virkistäytyä järvessä. Mutta kaikki se muu: vaatteiden vaihto, hiekka jaloissa, uikkareissa, kaikkialla, märät nihkeät pyyhkeet, rannalla mekastavat ihmiset, mutapohja, liian kylmä vesi, auringolta suojautuminen, jne. Ja yleensä kotona pitää mennä jälkikäteen heti suihkuun huuhtelemaan hiekkaa pois vähintäänkin varpaiden väleistä.

Joo, ei ole mökkiä ja mökkirantaa, josta pääsisi helposti uimaan ilman isompaa showta.

Voi olla, että jää tänä kesänä talviturkki kokonaan heittämättä kun ei vaan huvita. Eikä siinä mitään. Koetteko muut rannalle menon ja uimisen kivana vai rasittavana?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannat on ihan ok, mutta uiminen ei niinkään. En vaan pidä siitä vedessä lätkyttelystä. Uimahalliin mua ei saa, mutta rantsussa voin piipahdella.

En myöskään sauno, en porukassa tai privaatisti. Isovanhemmilla on uima-allas, jota saisi käyttää yksinkin - ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
2/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä uimisesta kesällä mutta syksyllä, talvella ja keväällä kyllä, kunhan vedet ovat riittävän kylmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari viikkoa sitten Italiassa, siellä nautin uimisesta lämpimässä ja turkoosissa merivedessä. Nämä Suomen kuralätäköt ei oikein innosta 😬 Itämeri varsinkin on kylmä ja likainen, heti kun lämpenee on täynnä sinilevää. 

Vierailija
4/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin olen viimeksi käynyt uimassa järvessä. Liittynee siihen, ettei uimaan viitsi lähteä yksin. Viilennykseksi on helpompi mennä suihkuun, varsinkin kun palatessa rannalta tulisi äkkiä uudestaan kuuma ja hiki.

Vierailija
5/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ja mua inhottaa ne pohjat, ei yhtään näe mihin astuu ja se muta tuntuu ällöttävältä.

Vierailija
6/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana uida luonnonvesissä. Laitan kotona uimapuvun päälle ja käyn lähirannassa kylputakki päällä lähes joka päivä uimassa tai vesijuoksemassa. 

Vierailija
7/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin vain uima-altaassa. Yksityisessä ja vesi pitää olla tarpeeksi lämmintä eli lämmitetty ainakin talvella Kanarialla. 

Vierailija
8/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kun on hyvä paikka uida. Eikai mutaiseen viitsikään mennä. 

Vierailija
9/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jonkin verran rasittavaa, mutta palkitsevaa, jos pystyy uimaan, eikä vesi ole liian kylmää. Olo on hyvä uimisen jälkeen. Joskus kuitenkin uuvuttaa se ruljanssi mikä uimaan lähtemiseen liittyy. Ei aina jaksa.

Vierailija
10/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihminen on maaeläin ja tästä lähdetään.

Vierailija
11/11 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkuneista suurin osa on uimataitoisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän