Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tää joku vaihdevuosijuttu kun ei tule enää krapulaa?

Vierailija
13.07.2025 |

Vaikka olis illalla ollut ihan kunnon jurrissa, niin aamulla ei mitään. Tää on nyt ollu tällaista viimeisen vuoden. En harrastele pahemmin liikuntaa tai muutenkaan elä superverveellisesti. Jotenkin outoa ettei edes päänsärkyä. Oon 50v 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on oikeastaan aivan päinvastainen : kaksi lasillista viiniä ruuan kanssa ja nukun huonosti, seuraavana aamuna ihan kunnon krapula ja ihan kokonaan toipuminen kesti pari päivää! Ihan naurettavaa. Ei ollut enää millään tavalla sen parin lasillisen nautinnon arvoista. Ja aikaisemmin olen tykännyt istua pitkää iltaa ja juoda ilman sen kummempia seuraamuksia lähes viinipullollisen, tai useamman erikoisoluen, tai pari lasillista viskiä. Nyt en ole juonut pariin vuoteen kuin ihan silloin tällöin yhden lasillisen viiniä, ja olen siirtynyt kokonaan alkoholittomaan olueen.

Jostain luin joskus, että tämä minun kokemukseni olisi hyvinkin yleinen vaihdevuosissa ja liittyi siis jotenkin hormooneihin ja elimistön rasvakoostumukseen. Itse olen säännöllisesti liikuntaa harrastava ja melko terveellisesti syövä viisikymppinen nainen.

Vierailija
2/4 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei oikein tunnu missään. Voi vetää pullollisen kuohuvaa, enkä oo edes humalassa. Nykyisin en edes viitsi juoda, kun fiilis on ihan sama alkoholilla tai ilman.

Ja ikää 49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tottunut ryyppäämiseen. Ei ole vaihdevuosi juttu.

Vierailija
4/4 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tarvinnut kärsiä krapulasta. Olisi ollut siis hyvät edellytykset alkoholisoitua, kun mitään vaivoja ei ole tullut reippaankin ryyppäämisen jälkeen. Myös tuo sietokyky on ollut melko korkea ja jos humalaan on halunnut tulla, niin on pitänyt kaksin käsin kiskoa tiukkaa viinaa. Iän myötä on kännijuomiseen halut hiipuneet lähes kokonaan ja pari lasia viiniä ruoan kanssa tai saunaolut riittää mainiosti. Enemmän on tullut otettua viimeksi rapujuhlissa vuonna 2018.

M59