Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot menkat+käynti gynekologilla?

29.03.2007 |

Hei!

Ollaan " yritetty" vauvaa kohta noin vuoden ajan. Keskenmenon koin noin vuosi sitten. Menkat alkoivat lääkkeellisen tyhjennyksen/kaavinnan jälkeen normaalisti noin kuukauden kuluttua.

Kävin gynekologilla noin puoli vuotta keskenmenon jälkeen ja kaikki oli ihan hyvin. Silloin en vain tajunnut kysellä ruskeasta vuodosta, jota usein tulee ennen ja jälkeen menkkojen.

Myös menkkojen aikaan voi olla esim. yksi päivä, ettei vuoda ollenkaan ja sitten alkaa taas vuoto. Sitä olen miettinytkin, että miksi niin.. koska ennen raskautta ei todellakaan ollut mitään välipäiviä.Toisinaan taas verivuodon jälkeen voi olla monta päivää pientä ruskeahkoa vuotoa..

Nyt olemme siis tuon vuoden verran yritetty lasta. Mitä luulette, että onko minulla esim. keltarauhashormoni puutetta tms. ??

Kirjoittavatko gynekologit miten helposti lääkereseptejä vai vaativatko myös miehen tutkimista tms? Ja tietäiskö joku hyvää gynekologia Helsingistä/Espoosta?

Ei haluttais heti ottaa kauheat ressiä asiasta, koska se ei ainakaan auta asiaan. Aloitin myös just syömään multitabs monivitamiineja raskautta aikoville tai raskaanaoleville tarkoitettuja. Syön muutenkin monipuolisesti, mutta ajattelin, että saa ainakin riittävästi vitamiineja ja foolihappoa.. Olen syönyt vain yhden päivässä.

Olisi kiva, jos joku kommentoisi. Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä lisätä se, että minulla on kierron pituus yleisesti 25, mutta nyt taas muutaman kerran ollut 27-29 ja silloin kun raskauduin minulla oli pari kertaa ollut kp 30.. Onkohan tuo kuukautiskiertokin vähän lyhyt. Kuulema ovuloin, kun olen gynellä käynyt aina ovat sanoneet.. Mutta mitähän ne sanoisivat, jos kävisin vai tulisko turha käynti???

Vierailija
2/4 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itseasiassa lähestulkoon samanlainen tilanne ja ongelma. Vauvapuuhiin ryhdyttiin viime kesänä, raskaus alkoi heti, mutta oli tuulimuna ja lääkkeellinen keskeytys tehtiin elokuussa. Uutta yritystä ollut nyt neljän kierron verran, mutta mitään ei tapahdu... menkat alkavat tuhrulla, joskus loppuvatkin siihen. Tuntuu niinkuin jokin pidättelisi niiden alkamista?!? Säännölliset kyllä ovat näin muuten ja oviksenkin tunnistan kyllä. Tosin oviksen jälkeiset oireetkin ovat km:n jälkeen muuttuneet ihan ihmeellisiksi... Söin yhden terolut-kuurin, mutta mielestäni gyne määräsi siihen väärän ohjeistuksen, jolloin menkatkin kestivät varmaan 8päivää yhteensä... Nyt ensi viikolla menen eri gynelle keskustelemaan. Minulta otetaan nyt myös kaikki mahdolliset hormoniarvot verestä. Minua on lohduteltu, että keskenmenon jälkeen voi mennä vuosikin, että kroppa tasoittuu kunnolla, mutta hermothan tässä menee ihan oikeasti. Vauvakuume on ihan älytön ja pahenee vain koko ajan. Samalla luonnollisesti pahenee pelko siitä, ettei enää voi tullakaan raskaaksi kun kroppa vaan temppuilee...Suosittelisin sinullekin gyne-käyntiä, ei se käynti kyllä hukkaan mene! Ja olisi kiva kuulla mitä sinulle määrättiin tai ylipäänsä sanottiin :) Mulla on gyneaika ensi viikon torstaina, ilmottelen kyllä omasta " kohtalostani" :) Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu keskenmeno viime lokakuussa ja sen jälkeen menkat ovat kestäneet kunnon vuotona 3-4pv jonka jälkeen tuhruna vielä viikon sen perään ja uudesta raskautumisesta ei tietoakaan...vähänkö harmittaa kun vauvakuume on tosi iso. Aikaisemmin olen raskautunut heti 1-2 kierrosta ehkäisyn lopetuksen jälkeen, muttä nyt tää keskenmeno on sotkenut kaiken. Mulla on menossa nyt 6yk keskenmenon jälkeen ja kait se on varattava gynelle aikaa jos ei tämäkään kierto tuota tulosta.

Vierailija
4/4 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, etten ole oireiden kanssa yksin.. joskus se lohduttaa, jos sattuu huono päivä tulemaan.

Miten sulle Villiina83 määrättiin noi terolutit, mihin oireeseen??

Mukava, jos käyt gynellä ja voisit sitten vähän kertoa minullekin, että mitä se sanoi.. itse tässä mietin tosiaan sitä käyntiä, mutta ajattelin vielä odottaa seuraavat menkat ja ehkä sitten vielä seuraavat.. :)

Toisaalta pelottaa, et jos syö jotain lääkekuureja, et ne vaan sekottaa vielä enemmän.. sitten alkaa kaduttamaan.. ettei tiedä tässä et mitä tekisi..

Sekavaa.. mutta kiva kun kerroitte kommnetteja..