Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuunteletteko podcasteja?

Vierailija
11.07.2025 |

Otin Podimon hetkeksi aikaa ja olen nyt kuunnellut jakson sieltä toisen täältä. Toinen, mistä kuuntelen podeja on Spotify ja tietysti Ylen Areena. Tuntuu, että tällä podcast-tuuttauksen määrällä Suomen kokoisen maan haastateltavat on pian haastateltu. Lehdetkin ovat hätää kärsimässä, kun kaikki jutut kerrotaan podcasteissa, ja yrittävät sitten niitä referoimalla saada otsikoita aikaiseksi. Aika monet podit ovat jo menneet tyhjän nauramiseksi, ei niissä paljoa ole asiaa.

Taustakuunteluna menettelee, esim. tunnin lenkki koiran kanssa on varsin viihdyttävä jotkut Janni ja Sointu korvissa kälättämässä. Silti tuntuu, että tämä koko podcasthype on nyt aallonharjalla oleva juttu, joka laantuu pian.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on nämä toinen toistensa podeissa vierailijat, siinä vaan suut vaahdossa kehutaan toisiaan puolin ja toisin, hohhoijaa. 

Vierailija
2/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele. En jaksa keskittyä kuuntelemaan kenenkään puhetta. Myöskään äänikirjat ei ole minua varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuuntele. En jaksa keskittyä kuuntelemaan kenenkään puhetta. Myöskään äänikirjat ei ole minua varten.

Mulla menee muun toiminnan ohessa, esim. kävelylenkillä. Kotona paikoillani en kuuntele.

Vierailija
4/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen. Ylen sivuilta latasin vanhaan kännykkään, jolla ei muuta käyttöä ollut. Mm. Elävä historia, Tiedetrippi, Outopodcast

Vierailija
5/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen. Ylen sivuilta latasin vanhaan kännykkään, jolla ei muuta käyttöä ollut. Mm. Elävä historia, Tiedetrippi, Outopodcast

Nämä ovatkin hyviä, pääosassa on asia, ei ihmisten välinen lätinä. Elävä historia ja Tiedetrippi ovat ihan laatudokumenttitasoa.

Ap

Vierailija
6/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenasta kuuntelen kulttuuriykköstä ja Sari Valtoa. Kaupallisista vain Anna Perhon elämänkoulua.

Kaikki muu huonolaatuista hihittelyä ja super -sanan toistamista.

Vierailija
7/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, spotifysta. Kuuntelen vain asiapodeja, en mitään viihde/somejulkkisten pitämiä. Ne ei kiinnosta. Lähinnä tiede ja terveys. 

Vierailija
8/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele äänitallenteita.

Vierailija
9/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen Yleltä viimeinen johtolanka

Vierailija
10/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovatkin hyviä, pääosassa on asia, ei ihmisten välinen lätinä. Elävä historia ja Tiedetrippi ovat ihan laatudokumenttitasoa.

Ap

Nimenomaan. Aiemmin kuuntelin Puheelta noita nukahtamislääkkeeksi. Mutta siellä tuli aina jotain ärsyttäviä kikattelijoita turhine lätinöineen. Esim Yhden yön juttuja, Kohupodi,...

Vierailija
11/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee muun toiminnan ohessa, esim. kävelylenkillä. Kotona paikoillani en kuuntele.

Minä kuuntelen lenkillä musiikkia.

Vierailija
12/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio-ohjelmia uudella hienommalla nimellä. 

Vierailija
13/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radio-ohjelmia uudella hienommalla nimellä. 

Mutta eikös radio ohjelma ole välillä suora?

Vierailija
14/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mistä podcasteja voi kuunnella. Eli en. M42

Vierailija
15/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
16/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele oikeastaan lainkaan suomalaisia podcasteja. Täällä ei tehdä minua kiinnostavista aiheista podcasteja lainkaan, joten valitsen englanninkieliset podcastit. En jaksa mitään tyhjänpäiväistä jaaritusta. Ja kaikki nuo suomalaiset podcastit päätyvät aina johonkin iltapäivälehteen uutisiksi. Joten miksi edes kuunnella?

Vierailija
17/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä Joe Rogan ja The Mindset Mentor.

Vierailija
18/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podcastit on lahjattomien valkoisten miesten keskinäinen selkääntaputtelu- ja änkyröintikerho. Jos juttusi ovat niin typeriä että ne eivät menesty edes kirjallisessa muodossa, aloita podcast-lähetykset. Hyvä esimerkki tästä on Joe Rogan, ehkä tunnetuin podcast-pelle rapakon takaa.

Vierailija
19/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuolle podcastille ole suomalaista sanaa. Tulee oksennus suuhun, kun sanoo podcast.

Vierailija
20/27 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuolle podcastille ole suomalaista sanaa. Tulee oksennus suuhun, kun sanoo podcast.

äänitallenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän