Kuunteletteko podcasteja?
Otin Podimon hetkeksi aikaa ja olen nyt kuunnellut jakson sieltä toisen täältä. Toinen, mistä kuuntelen podeja on Spotify ja tietysti Ylen Areena. Tuntuu, että tällä podcast-tuuttauksen määrällä Suomen kokoisen maan haastateltavat on pian haastateltu. Lehdetkin ovat hätää kärsimässä, kun kaikki jutut kerrotaan podcasteissa, ja yrittävät sitten niitä referoimalla saada otsikoita aikaiseksi. Aika monet podit ovat jo menneet tyhjän nauramiseksi, ei niissä paljoa ole asiaa.
Taustakuunteluna menettelee, esim. tunnin lenkki koiran kanssa on varsin viihdyttävä jotkut Janni ja Sointu korvissa kälättämässä. Silti tuntuu, että tämä koko podcasthype on nyt aallonharjalla oleva juttu, joka laantuu pian.
Kommentit (27)
En kuuntele. En jaksa keskittyä kuuntelemaan kenenkään puhetta. Myöskään äänikirjat ei ole minua varten.
Vierailija kirjoitti:
En kuuntele. En jaksa keskittyä kuuntelemaan kenenkään puhetta. Myöskään äänikirjat ei ole minua varten.
Mulla menee muun toiminnan ohessa, esim. kävelylenkillä. Kotona paikoillani en kuuntele.
Kuuntelen. Ylen sivuilta latasin vanhaan kännykkään, jolla ei muuta käyttöä ollut. Mm. Elävä historia, Tiedetrippi, Outopodcast
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen. Ylen sivuilta latasin vanhaan kännykkään, jolla ei muuta käyttöä ollut. Mm. Elävä historia, Tiedetrippi, Outopodcast
Nämä ovatkin hyviä, pääosassa on asia, ei ihmisten välinen lätinä. Elävä historia ja Tiedetrippi ovat ihan laatudokumenttitasoa.
Ap
Areenasta kuuntelen kulttuuriykköstä ja Sari Valtoa. Kaupallisista vain Anna Perhon elämänkoulua.
Kaikki muu huonolaatuista hihittelyä ja super -sanan toistamista.
Joo, spotifysta. Kuuntelen vain asiapodeja, en mitään viihde/somejulkkisten pitämiä. Ne ei kiinnosta. Lähinnä tiede ja terveys.
Kuuntelen Yleltä viimeinen johtolanka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovatkin hyviä, pääosassa on asia, ei ihmisten välinen lätinä. Elävä historia ja Tiedetrippi ovat ihan laatudokumenttitasoa.
Ap
Nimenomaan. Aiemmin kuuntelin Puheelta noita nukahtamislääkkeeksi. Mutta siellä tuli aina jotain ärsyttäviä kikattelijoita turhine lätinöineen. Esim Yhden yön juttuja, Kohupodi,...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee muun toiminnan ohessa, esim. kävelylenkillä. Kotona paikoillani en kuuntele.
Minä kuuntelen lenkillä musiikkia.
Radio-ohjelmia uudella hienommalla nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Radio-ohjelmia uudella hienommalla nimellä.
Mutta eikös radio ohjelma ole välillä suora?
En edes tiedä mistä podcasteja voi kuunnella. Eli en. M42
En kuuntele oikeastaan lainkaan suomalaisia podcasteja. Täällä ei tehdä minua kiinnostavista aiheista podcasteja lainkaan, joten valitsen englanninkieliset podcastit. En jaksa mitään tyhjänpäiväistä jaaritusta. Ja kaikki nuo suomalaiset podcastit päätyvät aina johonkin iltapäivälehteen uutisiksi. Joten miksi edes kuunnella?
Lähinnä Joe Rogan ja The Mindset Mentor.
Podcastit on lahjattomien valkoisten miesten keskinäinen selkääntaputtelu- ja änkyröintikerho. Jos juttusi ovat niin typeriä että ne eivät menesty edes kirjallisessa muodossa, aloita podcast-lähetykset. Hyvä esimerkki tästä on Joe Rogan, ehkä tunnetuin podcast-pelle rapakon takaa.
Eikö tuolle podcastille ole suomalaista sanaa. Tulee oksennus suuhun, kun sanoo podcast.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolle podcastille ole suomalaista sanaa. Tulee oksennus suuhun, kun sanoo podcast.
äänitallenne.
Ja sitten on nämä toinen toistensa podeissa vierailijat, siinä vaan suut vaahdossa kehutaan toisiaan puolin ja toisin, hohhoijaa.