Lapsi USAan vaihto-oppilaaksi?
Onko lapsenne mahdollisesti lähdössä USAan vaihto-oppilaaksi tai haaveilee siitä?Minun ei ole, mutta olin itse siellä kauan sitten vaihtarina.
Maan nykyinen tila kauhistuttaa, enkä omaa lastani päästäisi sinne. Se ei ollut ennenkään mikään ihmemaa, mutta nykyään se voi olla hengenvaarallinen matka.
Kommentit (32)
En päästäisi lasta USAn. Siellä on sellainen meno nykyään, ettei sitä kannateta minkäälaisella turismilla.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö ap. USA:ssa on ihan turvallista, kun ei sekoile. Eikä lapsi sinun lupiasi tarvitse vaihtoonlähtöön enää sen jälkeen, kun täyttää 18v. Itse olin kahdesti vaihdossa yliopisto-opintojen aikana. Suosittelen kaikille.
Kouluaikaan, 16v tai 17v.
Täysi-ikäinen ei lupaa tarvitse, mutta ei pystyisi maksamaan matkaa 😃
Ei meidän tilanne kuitenkaan mikään noista.
Jos USA:aan ei olisi turvallista mennä, ei sinne järjestettäisi ollenkaan vaihto-ohjelmia. Vähän nyt valoja päälle trollit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö ap. USA:ssa on ihan turvallista, kun ei sekoile. Eikä lapsi sinun lupiasi tarvitse vaihtoonlähtöön enää sen jälkeen, kun täyttää 18v. Itse olin kahdesti vaihdossa yliopisto-opintojen aikana. Suosittelen kaikille.
Kelasta saa ulkomaan opintotuen ja vaihto-ohjelmat monesti osallistuvat esim. matkakuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien lapset ole persaukisia. Osa tekee töitä ja osalla on tilit timmissä kunnossa vuosien karttuessa.
Vihree spaddu palaa. Yksi tuli kesken pois, oli liian yleistä
Vierailija kirjoitti:
En päästäisi lasta USAn. Siellä on sellainen meno nykyään, ettei sitä kannateta minkäälaisella turismilla.
Mitähän tarkoitat tuolla "menolla"? Ihan rauhallista täällä on heti kun naapuri saa nurmikkonsa leikattua. t. usalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan perheen kanssa asuttu Usassa 20 vuotta sitten. Oli ihan onnistunut kokemus. Ajat on muuttuneet.
Sama juttu, harmittavasti on maa muuttunut huonompaan suuntaan sen jälkeen. Onneksi tuli koettua!
Mistä tiedät, että USA on muuttunut huonompaan suuntaan, jos et asu siellä enää? Asuin siellä 30 vuotta sitten ja yhä asun, ja näin tavallisen ihmisen näkökulmasta katsottuna moni asia on muuttunut parempaan. Kehitys on mennyt eteenpäin. Maailma muuttuu muuallakin, myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tarkoitat tuolla "menolla"? Ihan rauhallista täällä on heti kun naapuri saa nurmikkonsa leikattua. t. usalainen
Olisi tosiaankin mukava tietää tarkemmin minkälaista meno USAssa on nykyään? Miten se meno vaikuttaa tavallisten ihmisten elämään ja arkeen?
Olen ollut lukioikäisenä jenkeissä vaihdossa ja nyt lukion aloittava lapseni on tästä myös haaveillut jo pidempään. Nykyisen pressan aikana en voi harmillisesti maata hänelle suositella, joten joku Euroopan maa voisi olla hyvä vaihtoehto. Aloittaa nyt espanjan opinnot, josko vaikka sitten sinne suunnalle lähtisi mielummin vaihtoon.
No jo on hysteriat taas tulilla. Elämä USAssa on ihan normaalia. Mutta tätä se teettää kun meidän "luotettava media" suoltaa tänne ihan totena demokraattien poliittista propagandaa. Ja tyhmät uskoo joka sanan.
Joku on lukenut pikkaisen liikaa salaliittoteorioista :D