Monessako saunassa olet elämässäsi käynyt?
Kaikki lasketaan, kylpylät, uimahallit, kotisaunat ja niin edelleen.
Itse tässä äkkiä laskettuna sain tulokseksi 20, mutta siinä ei varmaankaan ole kaikki.
Kommentit (23)
Nopeesti laskettuna 15, mutta varmaan enemmänkin.
En edes yritä laskea. Pelkästään eri uimahalleja ja kylpylöitä on yhteensä ainakin 10. Päälle sitten yksityiskodit, mökit ja erilaiset majoitukset (hotellit yms).
No tämä nyt on ihan mahdotonta muistaa ja laskea. Sama kuin jos kysyisit montaako naista olen nussimut tai montako olutta juonut.
Aivan varmasti yli sata, ehkä vähemmän kuin kaksisataa. Olen aikanaan ollut reissutyössä ympäri maan ja aina yleensä hotellissa saunonut. Parhaimmillaan lompakossa oli kolmen hotelliketjun kanta-asiakaskortti.
Itselläni / perheelläni on tällä hetkellä kuusi saunaa. Kaksi kotona, kaksi omalla mökillä, kaksi anoppilan mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli paha, mutta varmaan tuhansissa.
Hankala uskoa tuota! Tai sitten pitää olla kyllä sellainen saunaharrastaja, ettei maailmassa toista löydy. Tässä saunassa käymiseksi ei lasketa sitä, että olet asunnon välittäjä ja vilkaiset saunan.
Jos tuhansissa tarkoittaisi vaikka kolmea tuhatta ja olisit saunonut 50 vuotta, niin sinun olisi pitänyt jokaikinen viikko saunoa eri saunassa viisikymmentä vuotta putkeen! Eikä silläkään saisi ihan 3000 saunaa täyteen.
Eihän tuollaista voi tietää. Ihan outo aloitus.
Hankala heittää arviota. Yli sadassa taatusti, mutta paljon yli, niin hankala edes arvioida. Jos alkaisi listaamaan, niin en millään saisi kaikkia muistettua, kun mennään vuosikymmenien taakse. Pelkästään suomalaisista hotelleista tulisi muutama kymmenen.
Joku kirjailija antoi kerran loistovinkin unettomuuteen: kun yöllä heräät, ala mielessäsi laskea saunoja, joissa olet käynyt. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala uskoa tuota! Tai sitten pitää olla kyllä sellainen saunaharrastaja, ettei maailmassa toista löydy. Tässä saunassa käymiseksi ei lasketa sitä, että olet asunnon välittäjä ja vilkaiset saunan.
Jos tuhansissa tarkoittaisi vaikka kolmea tuhatta ja olisit saunonut 50 vuotta, niin sinun olisi pitänyt jokaikinen viikko saunoa eri saunassa viisikymmentä vuotta putkeen! Eikä silläkään saisi ihan 3000 saunaa täyteen.
Olen samaa mieltä, olisi sanonut että tuhansissa kapakoissa niin voisin jonkunverran uskoa.
Kaikki, jotka muistan, niin 10. Voi kyllä olla 11, yhden lapsuuden lasketteluretken mökkiä en muista kunnolla, että oliko siellä sauna vai ei. Oli varmaan ja käytettiinkin sitä todennäköisesti, mua kuitenkin kiinnosti enemmän se rinne.
Saunominen on taaksejäänyttä elämää.
Ehkä 15-20 saunaa. En kauheasti välitä saunomisesta. Olen jo 57v. Lapsena joutui käymään saunassa äidin mukana kun olimme sukuloimassa tms.
Nyt oli niin erilainen aloitus että oli ihan pakko alkaa muistelemaan ja laskemaan. En kyllä tiedä onko se hyvä vaiko huono asia, että taidan oikeasti muistaakin ne kaikki saunat joissa olen saunonut eikä niitä ole kovinkaan montaa edes saunomiskertoina laskettuna vaikka tykkäänkin kyllä saunomisesta. Etenkin rantasauna <3
Lapsuudenkodin sauna.
Molemmissa mummoloissa sauna + toisessa lisäksi savusaunakin.
Kolmen eri uimahallin saunat
Kaverin (vanhempien) mökkisauna x 2
Tuntuu oikeasti ihan käsittämättömältä että niitä on noin vähän ja että noistakin suurin osa on lapsuuden ajalta.. Siis mitä ihmettä?!
Yhdessä mutta en siellä tehnyt muuta kun vetasin paskat lattialle ja lähdin pois.
Mihin sinä tarvitset tätä täysin yhdentekevää ja turhanpäiväistä tietoa?
Olen varmaan 200 eri saunassa käynyt. Viimeksi just muutama viikko sitten norjassa olin saunassa kun poljin sieltä fillarilla suomeen päin. Siellä oli yksi leirintäalue jossa mökkejä ja sauna. Se oli ehkä paras sauna missä olen ollut. Vieressä hieno joki.
Ei kai niitä osaa laskea, hyvänen aika. Kaikkia ei edes muista.
Yli kolmenkymmenen pääsin, mutta oletan, että joitain olen unohtanut.
Montako kertaa olet vetänyt käteen, nyt totuus esiin ja mikä oli vuosi, kuukausi, päivä, klo aika, ikäsi ja se tärkein lähtikö varpaista kynnet?