Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko menee ruokaan rahaa kuukaudessa ja montako henkilöä taloudessa?

Vierailija
10.07.2025 |

Meillä menee kahdelle ihmiselle 350-400 euroa ja satunnaiset noutoruoat siihen päälle. Minusta tuo on paljon.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa eilen just katsoin S ja K sovelluksista että mulla menee about 200/kk, mä ostan enimmäkseen meidän kahden aikuisen ruoat. Jotain välillä Lidlistä. En osaa sanoa paljonko puoliso käyttää, riippuu onko töissä ja syö lounaan ulkona, me kyllä käydään muutenkin paljon ulkona syömässä. Voisin arvailla että reilusti yli 300 menee kaikkineen. + siihen vielä pikkukoiran safkat, ne jää varmaan alle 500/vuosi. 

Vierailija
2/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 euroa. Yksi henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee pienen kunnan Saleen melko tarkkaan 500 €/kk. Tuossa kahden aikuisen ruuat, talouden muut ostot (pesuaineet, paperit ym) ja lemmikkien ruuat. 

Vierailija
4/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 henkilöä ja joskus ei mitään ja joskus muutama kymppi. Kasvatamme itse ruokamme ja keräämme luonnosta sekä kalastamme. Joskus kevättalvella tai keväällä varastot loppuvat, ennenkuin kasvukausi alkaa, ja silloin menee 50-100 / kk.

Vierailija
5/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

350-400 euroa yksi ihminen plus nuori kerran viikossa, ei noutoruokia koska ne on yleensä jo pahoja ja kylmiä kun ne saapuu, ja aivan liian kallista lystiä.

Käytän paljon kasviksia vihanneksia ja hedelmiä ja ne maksaa. Pun lihaa en syö, mutten syö korvikkeitakaan koska ne on kuraa.

Valmis eineksiä en myöskään osta, liikaa suolaa ja rasvaa.

Joskus leivon itse leipää, ei herkkuja, niistä tulee liikaa yhdelle.

Pitäs kai alkaa kiskomaan pieniä kiviä kasvisten kanssa...

Vierailija
6/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 350 vähän sinne tai tänne, aikuinen lyhyt mutta liikkuva nainen ja urheileva teini-ikäinen poika. Pärjäisin jonkunverran halvemmallakin, mutta en enää terveellisesti. Loma-aikoina taas menee vähän enemmän kun ei ole koululounaita.

Vierailija
7/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, S-bonus tulee aina ns maksimina eli 900€-> +ulkoa tilatut/haetut ruoat.

Vanhemmat+vielä kotona asuva nuori aikuinen.

Vierailija
8/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

400-600e, 2 henkeä + viikonloppuisin 6

Vierailija
9/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, S-bonus tulee aina ns maksimina eli 900€-> +ulkoa tilatut/haetut ruoat.

Vanhemmat+vielä kotona asuva nuori aikuinen.

Pelkkää ruokaa 900 eurolla kuukaudessa?? Aika hurja summa. Ostatte jotain kuhaa ja kaviaaria?

Vierailija
10/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista, melkein kaikki ruoka tehdään itse. 400-500e.kk.

Vierailija
11/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55 euroa. Yksi henkilö.

Käyn siis äitillä syömässä.

Vierailija
12/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut pelkkää ruokaa vaan myös WC paperit ja hammastahnat ym ja niihin laitan yksin asuvana 370€ joka kuukausi taloustilille. Useimmiten riittää hyvin eikä juuri tarvitse kituuttaa vaikka käytän paljon myös punalappu ym tarjouksia, RESQ jne. Satunnaisesti noutoruokaakin.

Vierailija
13/13 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin. 500 e. Ehkä joskus jopa enemmän. Tässä on mukana pesuaineet ja paperit. Aikuinen nainen ja kaksi lasta, joista toinen eskari ja toinen kovasti urheileva 11 v poika. Lisäksi kissa ja satunnaisia ruokavieraita lähes viikottain.

En tajua miten joillain menee 100 e per lärvi.  Itse en kyllä kasvata mitään, mutta syödään tarjouksia ja kaupan halvimpia merkkejä. Ihan perusruokaa, enkä keksi miten päästäisiin järkevästi halvemmalla ilman et lapset kärsii. (Tietty heivaamalla kissa). Mutta herkkuja on lähinnä juhlina tai vieraille. Tietty viikonloppu namit ja saunalimut. Hedelmiä ja marjoja ostan ja jokapäivä on kotonakin ruoka. Lapet on laihoja ja lihaksikkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi