Ylivilkkaat refleksit, onko jollain ollut ja ollut normaalia??
Otin puheeksi lääkärikäynnillä pari viikkoa vaivanneet kivut jotka vaeltavat ympäri jalkoja. Lääkäri teki perustutkimukset ja refleksejä testatessa ne olivatkin ylivilkkaat. Oikean jalan akillesjännettä testatessa jalkaterä sätki muutaman kerran. Muut testit olivat normaalit. Teki lähetteen neurologi ja sieltä tuli kirje että aika tulee 6kk aikana eli eivät pitäneet ilmeisesti kovin kiireellisenä. Nyt sitten olen saanut itseni hieman kierroksille tästä. Googlen mukaan (joo menin tyhmä googlettamaan) voi olla merkki jostain vakavasta neurologisesta sairaudesta. Pelkään nyt alsia ja ms-tautia ym.
Taustasta että olen 40+ ja keväästä lähtien ollut älytön stressi, läheinen sairastui vasta vakavasti, työ uuvuttaa ym.
Kommentit (5)
Ylivilkkaat refleksit voivat viitata ylämotoneuronisairauteen, mutta ei välttämättä mihinkään vaaralliseen sairauteen. Nyt koronan jälkiseurauksena monille on tullut lihas- ja nivelkipuja sekä ohutsäieneuropaattista kipua jalkateriin, sääriin ja reisiinkin. Samoin lihasheikkoutta. Hermosto on mennyt ylikierroksille ja on dysautonomiaa. On raskasta elä epätietoisuudessa oireiden kanssa, jaksamista siihen.
Jep. Varasin yksityiselle pään magneettiin ja enmg-tutkimuksiin ajat. Niistä selviää jo aika paljon.
Ap
Minulla on MS-tauti, ja siihen kuuluu ylivilkkaat refleksit. Viittaa siis hermostovaurioon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on MS-tauti, ja siihen kuuluu ylivilkkaat refleksit. Viittaa siis hermostovaurioon.
Joo, mulla kans MS, mutta ei sitä pelätä tarvitse. ALSia kyllä sen sijaan kannattaa pelätä.
Nosto, josko aamulla olisi kokemuksia.