Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan onnistunut palauttamaan tuotteen Kiinaan?

Vierailija
07.07.2025 |

Olin typerä ja astuin Ownkoti-sivun lankaan ja luulin sitä eurooppaliseksi. Ostin pari tuotetta ja kiitos Klarnan, eivät kiinalaiset voineet vain blokata minua vaan joutuivat lopulta antamaan palautusosoitteen.

Kalliiksi tulee, tiedetään, mutta kuitenkin vähemmän joudun postiin maksamaan kuin mitä olisin kiinalaisesta chaissesta maksanut ja periaatteestakaan en maksa euroakaan noille huijareille. Nyt kuitenkin aloin selvitellä lomakkeita palautusta varten ja epäilys hiipii mieleeni, että onnistuukohan se oikeasti vai tuleeko mahdottomat tulliesteet ym väliin. Onko kukaan muu ollut koskaan samassa tilanteesssa ja onnistunut?

Ketuttaa aika huolella.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: onko olemssa jotaim sivustoa minne voi ilmiantaa noita huijareita? Voisin kirjoittaa mihin tahansa tuosta p**** jos se auttaa jotain toista olemaan tekemättä samaa virhettä. Kiesus että vihaankin kaikkea kiinalaista skeidaa!

ap

Vierailija
2/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelusivustoja voi olla ja varoitussivustoja. Enkuksi ja suomeksi ehkä. Entä Reddit? Jos summa ei ole iso, silloin ei ehkä kannata enää palauttaa. Vai onko kokonaan huijaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta tilattu on yhtä kuin takuu on nolla vuorokautta.

Vierailija
4/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys: onko olemssa jotaim sivustoa minne voi ilmiantaa noita huijareita? Voisin kirjoittaa mihin tahansa tuosta p**** jos se auttaa jotain toista olemaan tekemättä samaa virhettä. Kiesus että vihaankin kaikkea kiinalaista skeidaa!

ap

Trustlyyn voi jättää arvostelun.

Vierailija
5/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikiset muutaman euron tuotteesta. Klarnankin olisit jättänyt maksamatta. 

Vierailija
6/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän oppirahat on aina maksettava.

Vierailija
7/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinahan haastaa sinut vahingonkorvausoikeuteen jos menet julkaisemaan niiden tuotteista jotain kielteistä.

Muutenkin voisin ajatella, että ne jättiläiskokoiset konttialukset roudaa sitä skeidaa vain yhteen suuntaan, eli sieltä tännepäin?

Vierailija
8/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin lännestä roudattiin kaikki paska Kiinaan, nyt Kiina maksaa potut pottuina, joten kaadelkaa itellenne.

Kun Kiinan talous nousi ja kiinalaiset rikastu, Kiina kieltäytyi lännen paskoista ja länsi alkoi viemään paskojaan Afrikkaan ja taitaa viedä vielä tänäkin päivänä. Afrikassa ei valitettavasti vielä olla niin vaurastuttu, mutta kun aikamme ootellaan niin alkaa Afrikastakin tuleen paskaa köyhään ja nälkiintyneeseen länteen.

Vierailija
9/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huijattu muttei Kiinasta. Menetin 72 euroa ja siitä opin että tilaan vaan Suomesta. Olikohan maa Hollanti. En jaksa selittää koko kuviota. Suomessakin tilaan enää niiltä joiden asiakas olen ollut pitkään.

Vierailija
10/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kommunistit saisivat lähteä sinne. 

Vierailija
11/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen työkaveri tilasi tyttöystävälleen Loubutinin arvokorkkarit huokeaan hintaan Kiinasta. Elvisteli meille, että kyllä tytttöystävä ilahtuu. Haukuttiin jamppa pystyyn, ettet voi antaa tyttökaverillesi piraattikenkiä. Mies perui kaupat. Uhattin henkeä yms. jos ei hake kenkiä postista. Viimeisenä uhkauksena langetettiin kirous koko suvun ylle. Oli yhtä laimea kuin feikkikfengät. Ukolla pyyhkii hyvin. Tyttöystävästä en tiedä. 

Vierailija
12/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut useasta pyynnöstä huolimatta palautusosoitetta. Minulta vaati niin klarna kuin kiinalainen yritys sen seitsemän selvitystä tuotteen viallisuudesta. Klarnalta asiaa saattoi hoitaa kolmekin eri ihmistä. Kolmatta kuukautta minua pommitettiin, kunnes klarna lähetti laskun maksettavaksi. Mieheni otti yhteyttä klarnaan ja selitti jo useaan otteeseen antamamme selvityksen. Sen perään tuli viesti: maksu on suoritettu. Eli olisivat vaan lähettäneet sen palautusosoitteen, kun viallista tuotetta en maksanut. 

Vierailija
13/20 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kiinapaketit palautuu jo tänne tultuaan automaattisesti, jos ne tulevat postin kautta. Eivät osaa niitä tullata.

Outoa asiassa on se, että matkahuollon kautta tulleet paketit tulevat aina perille. 

Vierailija
14/20 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen saanut postiasiakirjat kaikki kasaan ja lähetystunnuksen välitettyä myös tuolle firmalle! Huhhuh paljon se vaati säätämistä, mutta selvisin ja paketti on jätetty tänään postille!

ap

Vierailija
15/20 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temun palautuksista olen aina saanut hyvityksen laskuun. 

Vierailija
16/20 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu on siinä mielessä eri asia, että sieltä tietää ostavansa skeidaa Kiinasta. Nämä eurooppalaisiksi naamioituvat ja muka laatua myyvät yritykset ovat ihan eri tavalla kieroja eivätkä ota skeidaansa takaisin jos vaan mitenkään pystyvät sen välttämään.

Vierailija
17/20 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ovat hyvittäneet rikkinäisen tuotteen ilman palautusta. Jos tuote on heikompi kuin oletin, niin pistäisin omaan piikkiini.

Vierailija
18/20 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulainen tilasi harrastuksensa vuoksi koemielessä Kiinasta kaukoputken, joka maksoikin sitten ihan muuta kuin temukrääsä. Kaukoputkessa ilmeni vikaa ja palautti sen huoltoa varten, niin puoli vuotta sai odotella tuotetta takaisin. Homma kuitenkin hoidettiin kuntoon.

Vierailija
19/20 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppirahat tullu maksettua kerran vastaavasta ja siihen jäi Kiinasta tilaamiset.

Vierailija
20/20 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Joskus ei ole tarvinnut edes palauttaa. Hyvitys on tullut sekunneissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän