Ymmärtääkö narsisti tehneensä mitään väärin, vai onko se hänen mielestään vaan oikein?
Erosin oikein ääritapauksen narsistista, joka petti, haukkui, väheksyi, halveksui, valehteli, hylkäsi, tuli pyytämättä takaisin, vieraannutti minut perheestäni ja ystävistäni, pilasi kaikki ilon aiheeni, lannisti. Minun ei olisi saanut olla töissä koska sain siitä rahaa jota hän karehti suorastaan silmittömän vihaisesti. Hän karehti oikeastaan kaikkea minulla olevaa. Hän oli ollut nuorena linnassa, tehnyt kaikenlaisia rikoksia ja katkonut välit kaikkiin perheenjäseniinsä. Lista olisi loputon, mutta antaa kuitenkin viittausta, mistä on kyse. Minä päädyin siis jättämään hänet ja hän ei ymmärrä millään, mistä on kyse. Mitään anteeksiantoa ei ole anellut ja kiistää agressiivisesti kakki syytökset häntä kohtaan. Minä olen kuulemma hullu ja kuvittelen omiani. Haukkuu siis vaan lisää ja kuvittelee, että minä tulen vielä järkiini ja hän palaa takaisin.
Kommentit (5)
Ei ainakaan puolisoni ymmärrä. Aina on vika muissa.
Ei ymmärrä. Lähde karkuun ja äkkiä. Äläkä usko tuota kun hän leimaa sinut hulluksi tai mielenkivikaiseksi, se on vaan manipulointia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärrä. Lähde karkuun ja äkkiä. Äläkä usko tuota kun hän leimaa sinut hulluksi tai mielenkivikaiseksi, se on vaan manipulointia.
= Laittaa kohteensa näin kyseenalaistamaan kokemuksensa.
Narsisti on mielestään etuoikeutettu tekemään mitä haluaa koska hän on uniikki erikoistapaus. Muut ihmiset ovat olemassa vain palvellakseen narsistin tarpeita.
Narsistiin kannattaa suhtautua kuin johonkin haitalliseen ja vaaralliseen vieraslajiin. Ovat ihmisen näköisiä olentoja mutta pään sisällä on ihan eri ohjelmointi kuin normaaleilla ihmisillä. Kaikenlainen selitys ja keskustelu heidän kanssaan on täysin ajanhukkaa. Parasta on heivata heidät yli laidan sen pitemmittä puheitta ja sitten täysi radiohiljaisuus ja estoon kaikissa tuuteissa. Et ikimaailmassa voita väittelyä narsun kanssa joten älä haaskaa aikaasi.
Muista aina: narsisti on saalistaja ja sinä olet se potentiaalinen saalis jos et pidä varaasi.
Narsisti kuvittelee tietenkin olevansa aina oikeassa ja joka asiassa. Ja pitää omia sanojaan Jumalan sanana.
Toki hän itse on poikkeus kaikkiin lakeihin ja sääntöihin.