Miksi Suomessa kuunnellaan nykyään vain suomalaista suomenkielistä musiikkia?
Ainakin nuorison keskuudessa tuntuu olevan näin. Samat artistit joka festareilla. Ulkomaisia ei kannata tuoda kun ei ole kysyntää. Mielestäni erikoinen ilmiö kun muuten ollaan niin kansainvälisiä.
Kommentit (26)
Minä asun Suomessa ja olen suomalainen, mutta kuuntelen kahta skottilaista radiokanavaa netin kautta. En ole suomalaisen musiikin ystävä koskaan ollut.
Hyvä, että jossain asiassa suomenkieli on nostanut profiiliaan.
80- luvulla bändit väänsivät tankeroenglantia.
Ulkomaisia artisteja ei saada tänne. Ennen kiertueet alkoivat Venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Suomessa ja olen suomalainen, mutta kuuntelen kahta skottilaista radiokanavaa netin kautta. En ole suomalaisen musiikin ystävä koskaan ollut.
Mäkin kuuntelen pelkästään yhtä kanadalaista nettiradiota joka soittaa lempigenreäni, Suomessa näitä kappaleita ei kuule koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellyt samaa. Näin kasarin alun lapsena muistan kun nuorena kaikki suomenkielinen musa oli sellaista ettei halunnut koskea pitkällä tikullakaan. Nyt on kääntynyt päinvastoin kysyntä.
70-luvun nuorena taas muistan, että kuunneltiin pääasiassa suomenkielistä. Joko alkuperäisiä tai sitten kännöskappaleita. Varmaan jokaisesta kansainvälisestä hitistä tehtiin silloin suomenkielinen versio.
Minä olen -70 luvun nuori ja skottilaist kuuntelin jo tuolloin ja ko. bandin fani edelleenkin. Jo -70 luvulla muutakin ulkomaalaista kuuntelin ja ulkomaalaisen musiikin fanitus alkoi jo silloin.
Noihin aikoihin nuorten musiikkiohjelmia oli ainoilla (ylen) radiokanavilla aika nihkeästi ja niiden tarjonta jokseenkin rajattua siihen nähden mitä kaikkea musiikkia maailmalla julkaistiin tuohon aikaan.