Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa kuunnellaan nykyään vain suomalaista suomenkielistä musiikkia?

Vierailija
06.07.2025 |

Ainakin nuorison keskuudessa tuntuu olevan näin. Samat artistit joka festareilla. Ulkomaisia ei kannata tuoda kun ei ole kysyntää. Mielestäni erikoinen ilmiö kun muuten ollaan niin kansainvälisiä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetellyt samaa. Näin kasarin alun lapsena muistan kun nuorena kaikki suomenkielinen musa oli sellaista ettei halunnut koskea pitkällä tikullakaan. Nyt on kääntynyt päinvastoin kysyntä.

70-luvun nuorena taas muistan, että kuunneltiin pääasiassa suomenkielistä. Joko alkuperäisiä tai sitten kännöskappaleita. Varmaan jokaisesta kansainvälisestä hitistä tehtiin silloin suomenkielinen versio.

Noihin aikoihin nuorten musiikkiohjelmia oli ainoilla (ylen) radiokanavilla aika nihkeästi ja niiden tarjonta jokseenkin rajattua siihen nähden mitä kaikkea musiikkia maailmalla julkaistiin tuohon aikaan. 

Vierailija
22/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Suomessa ja olen suomalainen, mutta kuuntelen kahta skottilaista radiokanavaa netin kautta. En ole suomalaisen musiikin ystävä koskaan ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että jossain asiassa suomenkieli on nostanut profiiliaan.

80- luvulla bändit väänsivät tankeroenglantia.

Vierailija
24/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisia artisteja ei saada tänne. Ennen kiertueet alkoivat Venäjältä.

Vierailija
25/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Suomessa ja olen suomalainen, mutta kuuntelen kahta skottilaista radiokanavaa netin kautta. En ole suomalaisen musiikin ystävä koskaan ollut.

Mäkin kuuntelen pelkästään yhtä kanadalaista nettiradiota joka soittaa lempigenreäni, Suomessa näitä kappaleita ei kuule koskaan 

Vierailija
26/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetellyt samaa. Näin kasarin alun lapsena muistan kun nuorena kaikki suomenkielinen musa oli sellaista ettei halunnut koskea pitkällä tikullakaan. Nyt on kääntynyt päinvastoin kysyntä.

70-luvun nuorena taas muistan, että kuunneltiin pääasiassa suomenkielistä. Joko alkuperäisiä tai sitten kännöskappaleita. Varmaan jokaisesta kansainvälisestä hitistä tehtiin silloin suomenkielinen versio.

Minä olen -70 luvun nuori ja skottilaist kuuntelin jo tuolloin ja ko. bandin fani edelleenkin. Jo -70 luvulla muutakin ulkomaalaista kuuntelin ja ulkomaalaisen musiikin fanitus alkoi jo silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan