Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin, sieltä se sitten tuli, heti eka päivä heinäkuuta kirjoitettu

Vierailija
04.07.2025 |

vuokrankorotusilmoitus.

Lisää maksettavaa 15 euroa.

Ja perustelut onkin ne samat kuin parina viime vuonna:

"Maailmantilanteen muutos on vaikuttanut merkittävästi energian saatavuuteen ja hintoihin Euroopassa. Kustannukset Suomessa ovat nousseet / tulevat nousemaan merkittävästi. Tilanne tulee jatkumaan haastavana tulevaisuudessakin. Edistääksemme energiatehokkuustoimenpiteitä pyydämme teitä huomioimaan seuraavat asiat taloyhtiössä: sammuttamaan valot tyhjistä tiloista ja laitteista, joita ei käytetä, välttämään tuulettamista ikkunoita avaamalla sekä välttämään turhaa lämpimän veden käyttöä suihkutiloissa ja ilmoittamaan vuotavista vesikalusteista huoltoyhtiölle." 

Jaa, sammuttakaa valot laitteista, joita ette käytä!

Jaa minä en tiedä, miten se mun sähkökulutus vaikuttaa mun vuokraan, kun se multa peritään erikseen eri laskulla, toki taloyhtiön kautta. Mutta vuokranantajaan sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.

Lämmitys täällä on kaukolämpö. Mitenkähän senkään hinta sitten on muuttunut ja mitä se vaikuttaa mun vuokraan...

Mitenkähän paljon se isäntä maksaa tästä kämpästä vastiketta!

Vesimaksu peritään erikseen, ja se onkin pysynyt samana kuin nyt.

Että semmosta perustetta vuokrankorotuksiin.

Ja sen vuokran päälle sitten nautit juoppojätkän häirinnästä! Juoppo kakaroineen! Juoppo ystävineen!

Niin, eihän tässä ole pakko asua.... Täytyykin tässä alkaa ruveta kattelemaan jostain muualta kämppää... Mut se juoppopaska tulee perässä möykkineen,,,,, HULLU; jonka takia pitäs pikemminkin vuokraan tulla helpotusta, kun sitä kerran joutuu sietämään!

Ja yksi kämppä tässä rapuss, siellä on viime syksystä asti ollut parvekkeen ovi levällään, vain yksi ovi parvekkeelle, ja ikkunoitakin siten auki, että sisälasi on auki, koska ikkunat vetäneet huuruun.....

Siis... Kukas siitä piittaa! Kenen kämppä!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin taloyhtiö, perisin maksuissa aina jonkun verran ylimääräistä kuin vain sen hetkiset juoksevat kulut. Remontteja joutuu kuitenkin tekemään aikataulujen mukaan, ellei halua menettää rakennusten arvoa ja ajautua konkurssiin. Tietyt remontit tulevat kuitenkin yksin taloyhtiön maksettaviksi ja olikohan niin, ettei pankit nykyään niihin juuri lainaa tahdo myöntää? Remonttien hinnat nousevat jatkuvasti.

Ja sisältyy kai asumiskuluihin muutakin kuin lämpö, vesi ja sähkö? Entäs kiinteistömaksut, tontin vuokra, jätemaksut, tiemaksut jne mitä omakotitaloasujat maksavat suoraan itse mutta muut asujat vastikkeeseen laskettuna. Kerrostalossa on vielä yhteiset tilat (esim. sauna, pyykkitupa, kuivaushuone, häkkivarastot, pyörävarasto, piha-alueet, kellari, jne), hissi, talonmiespalvelut ja siivouspalvelut. Kenen pussista ne maksetaan jos ei asukkaiden?

Vierailija
2/2 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä on siis yksityiseltä vuokrattu. Joten hän maksaa siis vastikkeen. Ja minä vuokran hänelle.

Taloyhtiöllä ei siis ole mun vuokran kanssa sinänsä mitään tekemistä, kun sen vuokran määrää asunnon omistaja.

Ja talo on 70-luvulla rakennettu ja kämppä peruskuntoinen!

Sähkölaskutus taloyhtiön kautta, mulla ei siis ole omaa sähkösopimusta, vaan taloyhtiö laskuttaa niin kuin kaikilta muiltakin talon asukkailta. 

Yhteisten tilojen sähköön minä en vaikuta kuin sen verran että talviaikaan läppään porrasvalot päälle, ja nehän toimii sen aikaa kuin on automaatiikalla säädetty.

Se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän