Onko muilla miehiä, jotka eivät osaa arvioida YHTÄÄN omaa ajankäyttöään??
Kommentit (9)
Sit kun lapset syntyi, niin ajathan alkoivat heittää vielä entistäkin pahemmin. Nyt oon sitten ihan tietoisesti opetellut lisäämään tuplat tai triplat siihen, mikä ensin tekis mieli sanoa. Enää en oo ihan aina myöhässä. Paitsi nyt on alkanut taas lipsua...
Aamulla pitää vähän väliä koputella suihkun ovea, että älyäisi tulla pois, että ehditään ajoissa töihin. Tai jos ollaan koko perhe lähdössä johonkin, ei yhtään osaa arvioida, kuinka paljon aikaa menee siihen kun kolmen pienen lapsen kanssa ollaan lähtövalmiina jne. Eikä tajua, että lapset tarvitsevat ruokaa jotakuinkin 3-4 tunnin välein, koska hänellä itsellään ei juuri sillä hetkellä ole nälkä tms. Onneksi näköjään muitakin samanlaisia on olemassa...
Tulee kotiin töistä ja ilmoittaa että tänään pitää mennä veneelle hommiin. Kysyn, ehditkö kotimatkalla kaupaan ja hän vastaa joo, totta kai. Siten hän istahtaa lukemaan Hesaria, pelleilee lasten kanssa, venyttelee selkäänsä, järjestelee jotain tavaroitaan... Kun tunnin kuluttua kysyn, mites se kauppa, hän ärähtää, että mun on kyllä ihan pakko mennä veneelle, on niin paljon hommia siellä, menen kauppaan JOS ehdin sen jälkeen.
Se ei myöskään ymmärrä että pitäis ottaa huomioon menojen viemä aika YHTEENSÄ. Sen sijaan puolustelu on aina " veneellä olen käynyt vasta kaksi kertaa tällä viikolla" , " enhän mä ole ehtinyt salille kuin kerran tällä viikolla" , " tänään on pakko käydä urheilukaupassa ostamassa XXX" . Mun kannalta tuossa on neljä iltamenoa samalle viikolle, hän ei sitä näe ollenkaan.
Kieltämättä kiristää pinnaa välillä...
Hei oikeasti, myöhästely kertoo vain kunnioituksen puutteesta muita ihmisiä kohtaan.
minun mieheni on aina myöhässä joka paikasta. Kaikki hänen kanssaan kulkevat ovat siis myös aina myöhässä. Ei yhtään osaa hahmottaa ajankulua. Kun yritän hoputtaa jonnekin, sanoo vaan, että " onhan tässä vielä paljon aikaa" . AINA sama homma. Ja lopulta juoksee pää kolmantena jalkana ja silti on myöhässä. Tämä on meidän riidanaihe numero 1 :(
Mun mies ainakin kirkkain silmin " arvioi" aikataulujaan aivan päin mäntyä. Se voi sanoa esim. vanhemmilleen että nähdään vartin päästä, vaikka jo matkaan menee väh. 20 min ja lapset ei ole edes lähtövalmiina... Siis ihan esimerkki vain.
Olenkin vuosien saatossa oppinut tulkitsemaan näitä herran " aikatauluja" (puolet lisää sen ilmoittamaan niin ollaan lähellä totuutta) mutta kyrsii se silti joskus.
Toki aiheesta saa toisinaan ihan hyvää huumoriakin väännettyä... ;-)
Vierailija:
Mun mies ainakin kirkkain silmin " arvioi" aikataulujaan aivan päin mäntyä. Se voi sanoa esim. vanhemmilleen että nähdään vartin päästä, vaikka jo matkaan menee väh. 20 min ja lapset ei ole edes lähtövalmiina... Siis ihan esimerkki vain.
tuntia :)