Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erottaako yliopistolla esim. humanistit, valtiotieteilijät yms. toisistaan pukeutumisen perusteella? Stereotypiaa kehiin!

Vierailija
28.03.2007 |

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteilijäpojat näyttävät kaikki samalta. Paitsi sitten ne muutamat "aikuismaiset" salkkupojat joita näkyy.

Vierailija
2/60 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vängällä haluaa kehittää stereotypiota, niin itse olen kiinnittänyt huomiota ainakin meidän yliopistossa siihen että,

Luonnontieteilijät ja tekniikan puolen naisopiskelijat ovat usein tyyliltään poikamaisia tai todella asiallisesti pukeutuneita.

Kasvatustieteiden ja taloustieteiden puolella näkee enemmän pissisvaiheeseen jääneitä naisia. Eli tyyliltään vetperodiksidiblondit hiukset, meikit kuin baariin lähtiessä ja koululaukkuna iso merkkilaukku.

Humanisteissa on enemmän hippilookkia suosivaa porukkaa. Paljon meikittömiä kirpparivaatteisiin pukeutuneita naisia.

Sanomattakin on selvää että olen kyllä tavannut pissisluonnotieteilijän ja jakkuun pukeutuneen humanistin, mutta itse siis olen ollut havaitsevinani tällaista jakaumaa. Toki ne vaatteet/meikit ym ei kerro mitään luonteesta.

Vierailija
4/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2007 klo 15:03"]

[/quote]

heh, tämä ehkä riippuu myös siitä, mitä pitää kauniina. Oikislaiset ovat useimmiten viimeisen päälle laitettuja ja seuraavat trendejä - jos tykkää siitä tyylistä, niin varmasti pitää myös kauniina.

Joku toinen taas arvostaa enemmän luonnollista kauneutta.

Vierailija
5/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vooi kuinka vanha ketju. Tähän voin kertoa vanhan kapakkamuistelon: oikispojat sivistivät, että heillä kuuluu olla three piece suit. En tiedä, saiko sillä pukeutumisella naisia, mutta ei minua ainkaan.

Vierailija
6/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneusvertailut on ihan perseestä. Mutta tässä on jotain stereotypioita, joita itse olen kerännyt tiedekunnassani vuosien varsilla:

Mat-lu-aineiden opiskelijat ovat sisäänpäinkääntyneitä ja puhuvat tosi hiljaisilla äänillä. Eivät keräänny isoiksi ryppäiksi vaan liikkuvat pareittain tai kolmen hengen ryhmässä. Pitävät vaatteita, koska ilman niitä tulee kylmä. Ovat vasenkätisiä, eivät käytä piilareita eivätkä facebookia (varsinkaan matematiikan, tietojenkäsittelyn tms. opiskelijat). Naiset ovat usein pienikokoisia ja käyttävät tummia vaateita. Miehet ovat useammin lyhyitä kuin pitkiä. Vaikuttavat tylsiltä ja ehkä vähän ylimielisiltä, mutta tutustuttaessa paljastuvat todella kiinnostaviksi, hauskoiksi ja ystävällisiksi. Saattavat unohtaa parhaan ystävänsä nimen tai oman osoitteensa. Tarjoavat kahvit sille, joka unohti rahansa kotiin. Eivät käytä mitään laitetta, ennen kuin ymmärtävät, miten se toimii. Suunnittelevat, ennen kuin toimivat. Käyttävät mielellään vanhoja puhelimia, koska ne toimivat edelleen. Suhtautuvat tietoturvaan epäluuloisesti. Ovat joskus piinaavan rehellisiä. Huomaavat toukokuussa, että ovat unohtaneet hakea kesätöitä. Pitävät liitutaulua erinomaisena käyttöliittymänä. Hätätilanteessa voivat käyttää tussitaulua. Saavat vähän lapsia ja nekin vasta melkein 40-vuotiaina. Ystäviä on vähän, mutta ne ovat läheisiä: ymmärtävät ystävyyden eri tavalla kuin monet muut. Eivät tiedä, mikä on bb-voide. Sen tullessa puheeksi kysyvät ensimmäisinä, mistä sanoista kirjaimet b ja b tulevat.

Vierailija
7/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkeakoulun tytöt, varsinkin Hankkenilla, pukeutuvat tummansiniseen ja niillä on aina helminauha kaulassa - lieneekö peräti aito, koska monen pappa on varakas toimitysjohtaja tai yrittäjä.

Samaisen laitoksen pojilla hintavat neuleet ja merkkifarkut tai suorat housut, pikkutoimitusjohtajat.

Vierailija
8/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yo:lla pitkäparrtainen, melkein kokonaan tatuoitu, kalju, moottoripyörällä liikkuva mies, joka viimeistelee naistutkimuksen väitöskirjaa. Kovempaa feministiä en ole koskaan kohdannut yhdessäkään naisessa. 

Ja PS: On kolmen lapsen isä. Ei todellakaan homo.

Vierailija
9/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 15:19"]

Kauppakorkeakoulun tytöt, varsinkin Hankkenilla, pukeutuvat tummansiniseen ja niillä on aina helminauha kaulassa - lieneekö peräti aito, koska monen pappa on varakas toimitysjohtaja tai yrittäjä.

Samaisen laitoksen pojilla hintavat neuleet ja merkkifarkut tai suorat housut, pikkutoimitusjohtajat.

[/quote]

oikiksessa sama tyyli, ei kuitenkaan aivan yhtä trendikäs kuin kauppatieteilijöillä vaan hillitympi. Jos kauppistytöt käyttää tummansinistä niin oikkari pukeutuu mustaan. Luennolle haetaan take away-mukissa kahvit Robertsista ja Macilla näppäillään muistiinpanot. 

Vierailija
10/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2007 klo 15:03"]

Lue ylioppilaslehteä.[/quote]

ei sitä lehteä kyllä lue juuri muut kuin humanistit, jotka myös sitä pääosin kirjoittavat. 

Vierailija
11/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah haa, tässäpä viihdettä kerrakseen. Pukeudun kyllä mustaan, mutta helmet laitan kaulaan yleensä vain virallisempiin juhliin. Jakkukaan en mielelläni käytä, mutta kaulupaita ja suorat housut ovat silloin tällöin jees. 

Mutta myönnän myös itse, että stereotypiat ovat hauskoja :)

t. Oik.yo, vähän jo vanha sellainen

Vierailija
12/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah haa, tässäpä viihdettä kerrakseen. Pukeudun kyllä mustaan, mutta helmet laitan kaulaan yleensä vain virallisempiin juhliin. Jakkukaan en mielelläni käytä, mutta kaulupaita ja suorat housut ovat silloin tällöin jees. 

Mutta myönnän myös itse, että stereotypiat ovat hauskoja :)

t. Oik.yo, vähän jo vanha sellainen

Vierailija
13/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan mukavissa vaatteissa yo:lla ja aion mahdollisimman pitkään sinnittellä ennen ku pakollinen jakkupuku tulee kuvaan. Varmaan omalta osaltani pilaan meidän maineen, mutta onneksi en ole ainoa, olen jonku muunki samanlaisen nähny käytävillä.

t. oikiksesta

Vierailija
14/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä vanha oik.yo vielä lisää että suorat housut ja kauluspaita ovat työpukeutumista minulle. Vielä kun istuin yliopistolla niin valitsin ennen kaikkea mukavat vaatteet, varsinkin tenttiin ja kirjastoon. Eli farkut ja huppari olivat arkiasu. Meillä oli se jakkupukupukeutuminen kyllä aika harvinaista yo:lla tuolloin. Viimeksi kun yo:lla kävin pari vuotta sitten niin meininki kyllä näytti kieltämättä vähän erilaiselta.

Vierailija
15/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 14:15"]

Kauneusvertailut on ihan perseestä. Mutta tässä on jotain stereotypioita, joita itse olen kerännyt tiedekunnassani vuosien varsilla:

Mat-lu-aineiden opiskelijat ovat sisäänpäinkääntyneitä ja puhuvat tosi hiljaisilla äänillä. Eivät keräänny isoiksi ryppäiksi vaan liikkuvat pareittain tai kolmen hengen ryhmässä. Pitävät vaatteita, koska ilman niitä tulee kylmä. Ovat vasenkätisiä, eivät käytä piilareita eivätkä facebookia (varsinkaan matematiikan, tietojenkäsittelyn tms. opiskelijat). Naiset ovat usein pienikokoisia ja käyttävät tummia vaateita. Miehet ovat useammin lyhyitä kuin pitkiä. Vaikuttavat tylsiltä ja ehkä vähän ylimielisiltä, mutta tutustuttaessa paljastuvat todella kiinnostaviksi, hauskoiksi ja ystävällisiksi. Saattavat unohtaa parhaan ystävänsä nimen tai oman osoitteensa. Tarjoavat kahvit sille, joka unohti rahansa kotiin. Eivät käytä mitään laitetta, ennen kuin ymmärtävät, miten se toimii. Suunnittelevat, ennen kuin toimivat. Käyttävät mielellään vanhoja puhelimia, koska ne toimivat edelleen. Suhtautuvat tietoturvaan epäluuloisesti. Ovat joskus piinaavan rehellisiä. Huomaavat toukokuussa, että ovat unohtaneet hakea kesätöitä. Pitävät liitutaulua erinomaisena käyttöliittymänä. Hätätilanteessa voivat käyttää tussitaulua. Saavat vähän lapsia ja nekin vasta melkein 40-vuotiaina. Ystäviä on vähän, mutta ne ovat läheisiä: ymmärtävät ystävyyden eri tavalla kuin monet muut. Eivät tiedä, mikä on bb-voide. Sen tullessa puheeksi kysyvät ensimmäisinä, mistä sanoista kirjaimet b ja b tulevat.

[/quote]

paras :D

Vierailija
16/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkisläisissä on tosi sosiaalista ja reipasta porukkaa, hyvä itsetunto vaikuttaa olevan siellä monella. 

Humanisteilla on usein rastat ja juuri he kirjoittelevat yliopiston vessoihin ja liimailevat turkistarhauksen vastaisia tarroja. Jos yliopistolla on joku mielenosoitus niin humanistit todennäköisesti vetävät sitä.

Viestintää lukee valtsikassa tosi hyvännäköiset naiset. Kehitysmaatutkimusta lukevat ovat aika hissukan näköisiä.

Oikislaiset käy Helsingissä töissä ydinkeskustan lakifirmoissa ja tulevat suoraan töistä luennolle puvuissaan ja hameissaan, plus se lakikirjoihin sointuva vihreä Robertsin take away kahvi :D

Vierailija
17/60 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksessä on varmaan hoikimmat opiskelijat. Siisti ja melko tavallinen pukeutuminen on yleistä.

Itsetuntoa voi  nostaa se, että ala on arvostettu ja työllistyminen melko varmaa. Toisaalta moni lääkisopiskelija on erittäin itsekriittinen. Ihmisten kanssa joutuu tekemisiin paljon ja se tuo sosiaalisia taitoja.

Vierailija
18/60 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 21:08"]

Humanisteilla on usein rastat ja juuri he kirjoittelevat yliopiston vessoihin ja liimailevat turkistarhauksen vastaisia tarroja. Jos yliopistolla on joku mielenosoitus niin humanistit todennäköisesti vetävät sitä.

[/quote]

mietin aina kuka niitä yliopiston vessoja töhrii... täynnä ihme kirjotuksia ja piirrelmiä. Aikuisten ihmisten käsialaako?!

Vierailija
19/60 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos stereotypioita etsit niin aika väärästä paikasta haet. Sellaiset harvoin pääsee yliopistoon. Mutta jos menen ajatusleikkiisi mukaan niin tässä muutamia faktoja:

humanisti tyttöjen sanotaan olevan kauneimpia opiskelijoista. (Ei tarkoita, että olisin välttämättä tätä mieltä vaikka itse kuulun kyseiseen ryhmään)

humanistit eivät pukeudu merkin mukaan vaan persoonallisemmin kuin esim. taloustieteilijät.

jos nainen etsii itselleen rokkarin näköistä puolisoa niin kannattaa mennä humanistiseen tiedekuntaan ja kuppilaan hengailemaan.

humanistisen tiedekunnan opiskelijoilla on erittäin harvoin salkkua laukkuna ja saat kyseisessä tiedekunnassa eniten kieltäviä vastauksia jatko-opiskelijoilta siihen kysymykseen, että oletko valmis pukemaan yllesi kravattia tai mittatilauspukua missään tilanteessa?

humanisti opiskelijoilla on enemmän reikiä vaatteissa kuin muiden tiedekuntien opiskelijoilla. Koska he eivät yksinkertaisesti jaksa välittää kyseisestä asiasta.

jne. olisihan noita, esim. kosmetiikasta saisi väännettyä vaikka mitä.

Vierailija
20/60 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Valtiotieteilijä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä