Muita työttömiä, jotka eivät edes kuvittele pääsevänsä töihin?
En enää ajattele työpaikkailmoituksia lukiessa, että "Jes! Onpa kivan kuuloinen työ, sopisi mulle tosi hyvin!" vaan ainoastaan "En mä tuonnekaan pääse, mutta haetaan nyt silti".
Työttömyys on ankeaa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
En usko enää työllistyväni, tää 4/hakemusta kk on kyllä hupaisaa leikkiä ilman tuloksia, mutta leikitään, niin pysyy virkamiehillä työpaikat
No älä. Itsekin onnistuin saamaan viimeisimmän työpaikan (valitettavasti oli vaan määräaikainen työ) ihan muualta kuin niillä 4 hakemuksella. joista siinä kuussa raportoin työkkärille. Ei tuossa ole mitään mieltä, mutta demarien aikaansaannoksissa harvemmin on. Sen sijaan se on pettymys ettei nykyinen hallitus hävittänyt tätä turhuutta heti kättelyssä. Tässä olisi yksi missä olisi leikattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään luullaan, että viisikymppiset ovat laiskuuttaan työttöminä. Ei työllistyminen ole vaikeutunut yhtään, vaan leikkaukset ovat poistaneet kunniallisen vetäytymisen eläkeputkiin ja muihin ratkaisuihin. Edellisten polvien työttömät eivät olleet sen parempia. 20 vuotta sitten kukaan ei odottanutkaan, että 55 vuotias edes yrittäisi töihin.
Toisaalta sen ei tarvinnutkaan, koska aiemmin samassa työpaikassa sai halutessaan olla parikymppisestä eläkeikään asti. Töitä oli! Toki lama-aikana ysärillä meni monelta työt alta, mutta ei heitäkään rääkätty millään pakkohakemuksilla ja muilla nöyryyttämisillä vaan se hyväksyttiin, ettei töitä enää ole kaikille siinä taloustilanteessa. Lopulta taloustilanne kyllä parani, mutta jostain syystä työpaikat saatiin samalla hävitetyksi tästä maasta ja lopuissakin oli tarjolla enää silppua ja pätkää. Tämän maan työelämä ja yhteiskunta tehostettiin, leikattiin ja säästettiin sairaaksi jo 20 vuotta sitten ja nyt alkaa olla viimeiset hengenvedot menossa eikä auta mikään tekohengitys enää.
Toivottavasti nämä sen ajan poliitikot ja muut päättäjät / johtajat on edes tyytyväisiä jättämäänsä perintöön vaikka hävetähän heidän pitäisi. Täysin älyttömiä ja lyhytnäköisiä päätöksiä joiden laskun maksamme me sekä tulevat sukupolvet.
Kaikki ei halua olla poliitikoita ja sihteereitå, halusit sitä tai et niin näin vaan on.
Minä tiedän, että en tule enää koskaan saamaan palkkatyötä. Olen opiskellut ammatin, joka oli vielä muutama vuosi sitten hyvin työllistävä. Puolisoni on täysin vakuuttunut, että kunhan tämä taloustilanne lähtee paranemaan, saan kyllä töitä. Onhan minulla osaamista vaikka mihin. Oma intuitioni sanoo, että en tule töitä saamaan. Tämä intuitio tuli minulle viime keväänä. Se sai minut jotenkin rauhoittumaan. Toisaalta se, että puolisoni syyllistää minua ja työttömyyttäni meidän huonosta rahatilanteesta, ahdistaa vähän.
Jos markkinatilanne olisi parempi, voisin perustaa yrityksen. Nykyisessä tilanteessa se olisi ensimmäinen askel kohti konkurssia.
En työllisty koskaan. Takanani on jo pitkä ura työttömänä. Toivon pääseväni eläkkeelle kun oikeasti en ole työkykyinenkään. Työnhakuvelvoitteeni on ollut koko ajan 0 työpaikkaa.
Olen orientoitunut olevani eläkkeellä, enkä stressaa asiasta. Muutos aikanaan toimeentulotuelta takuueläkkeelle ei ole sitten kovin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Olen orientoitunut olevani eläkkeellä, enkä stressaa asiasta. Muutos aikanaan toimeentulotuelta takuueläkkeelle ei ole sitten kovin suuri.
Eläkkeelle pääseminenhän parantaa taloustilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle pääseminenhän parantaa taloustilannetta?
Parantaisi mutta mitä tekee kun on korkeakoulutettu eikä sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Minä! En kuvittele että saisin töitä kun en niitä edes halua kun tuilla saan ihan riittävän elintason
Töissä olon elintasoa kaipaan toki enemmän kuin itse työntekoa minäkin, mutta työlounasta työkavereiden kanssa melkein eniten.
Vierailija kirjoitti:
En usko mahdollisuuteen saada enää töitä. Näin se vain on. Ikää on 55 ja ajattelin aikani kuluksi pistää pystyyn jotain yrityksen tapaista. En vaan tiedä, miten junailisin sen niin, että voisin pitää työttömyyskorvauksen. Ainakaan en vuodessa voisi tienata yli sen yel -rajan. Ei y-tunnusta tietenkään. Mutta olisi jotain tekemistä ja saisi särvintä leivälle.
Et voi olla työtön ja yrittäjä samaan aikaan. Jos sulla on yritys ja sen kautta tuloa niin tiput tukien ulkopuolelle. Jos lopetat yrittäjyyden niin tukia saat uudestaan vasta 6-12kk jälkeen. Siinämenee aikaa kun tutkivat oletko todella lopettanut yrittäjyyden.
Tuskin mihinkään firmaan pääsee. Mutta saan pimeitä töitä. Just pari päivää sitten sovin että menen yhdelle hevostilalle töihin. Siellä on kaikenlaista korjattavaa ja raksahommaa kuulemma. Se on yhden sukulaisen tila. Kyllä välillä tulee hyvin hommia kun tutust soittelee. Teen yleensä mitä vaan enkä ole nirso.
En minä usko että saan töitä. Lähetän hakeuksia mutta kirjoitan niihin mitä sattuu.Eipä väliä kun tekemistä on aina riittänyt. Olen pimeitä töitä kyllä tehnyt joten tekemistä on riirtänyt aina.