Täytyykö suht kevyestäkin liikunnasta pitää lepopäiviä?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Jos liikunta on sun kuntotasoon nähden kevyttä, ei tarvetta lepopäiville ole.
Aktiivisen urheilijan kevyt liikunta voi olla passiiviselle liikunnan aloittaneelle sohvaperunalle tosissaan treenaamista.
Ja aktiivisillakin urheilijoilla on aika vähän lepopäiviä sanan varsinaisessa merkityksessä. Monesti erittäin kevyt treeni auttaa palautumisessa.
No mun kuntotaso on ihan nolla. Olen nyt kesän alusta alkanut pyöräilemään sähköavusteisella fillarilla päivittäin ja lenkin yhteydessä käyn kuntoportailla kävelemässä.
Mikään vuodelepo ei kenellekään ole tarpeen. Esimerkiksi kävelystä tai kuntotasoon nähden kevyestä hölkkäilystä tai vaikka työmatkapyöräilystä tai muusta arkiliikunnasta ei tarvitse pitää lepopäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään vuodelepo ei kenellekään ole tarpeen. Esimerkiksi kävelystä tai kuntotasoon nähden kevyestä hölkkäilystä tai vaikka työmatkapyöräilystä tai muusta arkiliikunnasta ei tarvitse pitää lepopäiviä.
No en mä nyt mitään vuodelepoa tarkoita :D vaan ihan että pitää välipäivän ja tekee muita juttuja liikunnan sijaan.
Jos liikunta on sun kuntotasoon nähden kevyttä, ei tarvetta lepopäiville ole.
Aktiivisen urheilijan kevyt liikunta voi olla passiiviselle liikunnan aloittaneelle sohvaperunalle tosissaan treenaamista.
Ja aktiivisillakin urheilijoilla on aika vähän lepopäiviä sanan varsinaisessa merkityksessä. Monesti erittäin kevyt treeni auttaa palautumisessa.