Listatkaa parhaat kaupan valmisateriat, kiitos!
Syön just Vian pasta bolognesea ja mun mielestä tää on erittäin hyvä mikroruuaksi.
Joten mitkä on teidän suosikit? Ja hinnalla ei oo väliä, vaikka olis joku kalliimpikin.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetki Ruokaisa -salaatit ok, puolet sisällöstä ei ole pelkkää lehtisalaattia, kuten joissakin valmissalaateissa.
Hyi helvetti noita kaikkia valmis salaatteja. Onko liikaa vaadittu pilkkoa vähän salaatti aineksia ja ripotella suolaa ja pyöräyttää oliiviöljyä päälle?
Ei mutta...suolaa salaattiin??
Kaataa varmaan purkin kermaakin päälle. 😂
Et taida tajuta mitään mausta ja siksi syöt eineksiä.
Mätä sinä vaan sitä suolaa ja kermaa turpaasi vaikka kilokaupalla.
Miten joku voi olla noin oppimaton.
Motzzarella, kirsikka tomaatti ja kaksipihviä.
Kokkikartanon kinkkukiusaus,siihen ei vaan kyllästy,on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset valmisruoat ovat paljon parempi vaihtoehto päivittäiseen käyttöön kun nuo oman elämänsä huippukokkien "kourallinen voita, purkki kermaa, kämmenellinen suolaa ja kilo sianlihaa"-pöperöt.
Ovat varmasti jos ultraprosessoitu ruoka maistuu ja hinnalla ei ole väliä. Suolaa ja rasvaa on valmisruuissa huomattavasti enemmän kuin kotiruuassa, se on ainoa tapa saada makua niihin.
Vierailija kirjoitti:
Eri kommentoija olin, ei mulla ole mitään valmisruokia vastaan. Oli vaan kommentti tuohon kauhisteluun "suolaa salaattiin", monihan välttää salaatteja kun ei ole ikinä saanut kuin jotain lihansyöjä-äidin viipaloimaa kurkkua.
Joo, kyllä minäkin tiedän, että ripaus suolaa syventää hyvän (mieluiten viher-) salaatin makua. Nuo oikeasti hyvät salaatit syön itse pääsääntöisesti oikeasti hyvissä ravintoloissa. Arkiruoka ja varsinkin lounasruoka on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetki Ruokaisa -salaatit ok, puolet sisällöstä ei ole pelkkää lehtisalaattia, kuten joissakin valmissalaateissa.
Hyi helvetti noita kaikkia valmis salaatteja. Onko liikaa vaadittu pilkkoa vähän salaatti aineksia ja ripotella suolaa ja pyöräyttää oliiviöljyä päälle?
Ei mutta...suolaa salaattiin??
Kaataa varmaan purkin kermaakin päälle. 😂
Et taida tajuta mitään mausta ja siksi syöt eineksiä.
Mätä sinä vaan sitä suolaa ja kermaa turpaasi vaikka
Lukemisen ymmärtäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset valmisruoat ovat paljon parempi vaihtoehto päivittäiseen käyttöön kun nuo oman elämänsä huippukokkien "kourallinen voita, purkki kermaa, kämmenellinen suolaa ja kilo sianlihaa"-pöperöt.
Ovat varmasti jos ultraprosessoitu ruoka maistuu ja hinnalla ei ole väliä. Suolaa ja rasvaa on valmisruuissa huomattavasti enemmän kuin kotiruuassa, se on ainoa tapa saada makua niihin.
Valmisruoat joista ainakin itse tässä ketjussa olen puhunut, eivät ole ultraprosessoituja. Omissa valmisruokavalinnoissani on tasan varmasti myös vähemmän suolaa ja tyydyttynyttä rasvaa kuin näiden "purkki kermaa ja kourallinen voita"-kotikokkien pöperöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri kommentoija olin, ei mulla ole mitään valmisruokia vastaan. Oli vaan kommentti tuohon kauhisteluun "suolaa salaattiin", monihan välttää salaatteja kun ei ole ikinä saanut kuin jotain lihansyöjä-äidin viipaloimaa kurkkua.
Joo, kyllä minäkin tiedän, että ripaus suolaa syventää hyvän (mieluiten viher-) salaatin makua. Nuo oikeasti hyvät salaatit syön itse pääsääntöisesti oikeasti hyvissä ravintoloissa. Arkiruoka ja varsinkin lounasruoka on asia erikseen.
Et taida olla kovin fiksu ja syöt vain ravintoloissa hyvää ruokaa? Sinulla on siis varaa syödä ulkona.
Kuinka tyhmä ihminen voi olla jos ei tajua että hyvän salaatin päälle voi ripauttaa suolaa ja mustapippuria. Noiden paska eneksien maku peitetään suolalla ja mustapippurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla kovin fiksu ja syöt vain ravintoloissa hyvää ruokaa? Sinulla on siis varaa syödä ulkona.
Et taida olla kovin fiksu, jos sait tuosta käsityksen, että syön vain ravintolassa hyvää ruokaa. Taidat olla kaikesta päätellen myös persaukinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä ihminen voi olla jos ei tajua että hyvän salaatin päälle voi ripauttaa suolaa ja mustapippuria. Noiden paska eneksien maku peitetään suolalla ja mustapippurilla.
Salaattijorma jäi ikilooppiin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla kovin fiksu, jos sait tuosta käsityksen, että syön vain ravintolassa hyvää ruokaa. Taidat olla kaikesta päätelle
Tai sit näitä jotka ei käy ravintolassa "kun teen itse niin paljon parempaa".... ja totuus on jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmisruoat joista ainakin itse tässä ketjussa olen puhunut, eivät ole ultraprosessoituja. Omissa valmisruokavalinnoissani on tasan varmasti myös vähemmän suolaa ja tyydyttynyttä rasvaa kuin näiden "purkki kermaa ja kourallinen voita"-kotikokkien pöperöissä.
Mutta et kykene mainitsemaan niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla kovin fiksu, jos sait tuosta käsityksen, että syön vain ravintolassa hyvää ruokaa. Taidat olla kaikesta päätelle
Kyllä olen perseaukinen ja opetellut tekemään hyvää ruokaa itse.
Ap tässä, kiitos hyvistä vinkeistä.
Ja tuo ultraprosessointi- mites esim Olo - merkkiset valmisruuat, niissä on ihan oikeita raaka- aineita joita kotonakin käytetään. Samalla tavalla kotiruokakin on prosessoitua. Lisäksi muutamiakin eri valmistajia joilta löytyy valmis kala- annos, siis ihan kirjolohta eri lisukkeiden kanssa. Näissä on usein se sydänmerkki ja kotona en voi kalaruokia valmistaa joten nuo ovat oikein kelpo vaihtoehtoja. Luulen, että tähän ketjuun on nyt iskenyt henkilö joka ei ole näitä parempia valmisruokia ehkä ikinä nähnytkään. Eikä se kotona tehty ruoka tarkoita automaattisesti sitä että se olisi ravintoarvoiltaan yhtään parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dennis herkkutatti fusilli : Italialaista mukavuusruokaa aidoista raaka-aineista. Kermaisen herkkusieni- ja herkkutattikastikkeen sekä fusillipastan suussasulava yhdistelmä.
Pirkka bataatti-chilikeitto : Pirkka bataatti-chilikeitto on silkkisen pehmeää, täyteläistä ja maukasta. Chiliä pehmentävät lempeä kookosmaito ja bataatti. Keitto on laktoositon ja gluteeniton, soveltuu vegaaniseen ruokavalioon.
Chalupa fresh mex chipotle-vegewrap : Chipotle-vegewrapon sopivan tulinen yhdistelmä chipotlella maustettua Vöneriä, friseesalaattia, limemajoneesia sekä makeaa maissisalsaa. Vegaaninen. Melko tulinen tämä, syön aina suklaakaurajuoman kanssa.
Hetki Suosikkisalaatti tonnikala-pasta
Tämä tattipasta on ihan älyttömän hyvää,syön kerran viikossa
Pitääpä testata tuo tattipasta.
Sienten ystäville hyvä on myös Baban kermainen sienikastike ja riisi. Ei ehkä niin perinteinen yhdistelmä, mutta yllättävän hyvä. https://baba.fi/product/baba-ateria-kermainen-sienikastike-riisi/
Anton&Anton valmisateriat. Maut kohdallaan, harmi vaan että pahvipakkaus on vaikeasti avautuva, kaadan suosista heti lautasella ennen lämmitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää että syötte noita valmisruokia.
Mikäs siinä järkyttää. Kyllä ne silloin tällöin syötynä on ihan ok. Ei kai se tarkoita, jos kysyy, että niitä söisi joka päivä. Tai edes joka viikko.
Miksei vaikka joka päivä? Nykyään saa laadukkaita ja tuoreita valmisaterioita, joissa ravintoarvot on kohdillaan eikä sisällä mitään e-koodi/lisäainekavalkadia.
Ei ole ravintoarvot läheskään kohdillaan, esim. suolaa on liikaa melkein kaikissa, Kokkikartanossa varsinkin, ja myös kovaa rasvaa tulee helposti liikaa, ellei syö pelkkiä salaattiaterioita. No, ei silti, kyllähän monet saa liikaa suolaa ja huonoja rasvoja kotiruoastakin. Ravintoarvo paranee myös, jos syö vain puoli annosta einestä ja lisäksi toisen
Ketju ei nyt koske ravintoarvoja joten mene pois pätemästä.
Poikani syönyt yli 3 v näitä kiusauksia töissä useamman kerran vkossa ja kolesteroli ja muut veriarvot kun mitattiin niin ok. Hänellä ei muuta lämmitysvaihtoehtoa kuin mikro .