Mitä voisi tehdä?
Velkaa 48 tuhatta ja maksan luottokortille noin 7000 €. Korkoihin menee turhaan 100 € laina ei lyhene vaikka maksan laskun kun tarvin ne rahat takaisin. Toinen laina 14 tuhatta anyfin. 300 € kk. 3 laina on bank norwegian 300 € kk. kaikki rahat menee palkasta ja ei jää mitään.. Mitä kannattaisi tehdä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Takuuvarma vinkki ja toimii 100%: älä ota velkaa.
Koska oon jo ottanut ja pelannut
helpompi olisi jos edes jäisi 150 € kk enempi rahaa.. se raha jos jäisi käyttöön niin sillä pärjäisi jo kuukauden
En tiedä ei tässä kohta kannata käydä ees töissä
12. Kommentaattori ohjaa sinut järkevästi oikealle tielle. Elä niin kauan todella nuukasti, kunnes saat kaikki velkasi maksettua ja sen jälkeen elät kuten minä. Käytät rahaa vain sen verran kuin sitä kuukausittain tulee. Et käytä luottokorttia tai pikavippejä lainkaan. Kyllä noilla tuloilla pitää elämässä pärjätä!
Hae ap itsellesi edunvalvojaa. Tarvitset sitä.
Vierailija kirjoitti:
Hae ap itsellesi edunvalvojaa. Tarvitset sitä.
En pelaa enää kun luottokortit on tapissa
Vierailija kirjoitti:
12. Kommentaattori ohjaa sinut järkevästi oikealle tielle. Elä niin kauan todella nuukasti, kunnes saat kaikki velkasi maksettua ja sen jälkeen elät kuten minä. Käytät rahaa vain sen verran kuin sitä kuukausittain tulee. Et käytä luottokorttia tai pikavippejä lainkaan. Kyllä noilla tuloilla pitää elämässä pärjätä!
Miten niin pärjää jos jää 20 € kk?
Niin miten sitä voi pärjätä 20 € kk vastatkaa?
Laskin että jää mulle noin 20 € palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä velkaneuvontaan.
olen ottanut hän teki laskelman 16 € päivässä.. mutta nyt on varmaan 10 €. enkä sillä pärjää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä velkaneuvontaan.
olen ottanut hän teki laskelman 16 € päivässä.. mutta nyt on varmaan 10 €. enkä sillä pärjää
tarkotan että kaikkien pakollisten laskujen lainojen ruoan jälkeen jää 20 € kk.. ei sillä pärjää
No ei tänne kukaa halua kirjottaa antaa olla.. selvitän oman sotkuni
Ihmisillä toisilla helppoa jää palkasta 500 € no mitä siinä laitetaanpa 200 e säästöön ja elämä jatkuu. no maksetaanpa hienoa autoa osamaksua 200 € kk.. kyllä on 2 v vanha auto ja kyllä kelpaa.
no toisilla on elämä helppoa ja on hoidettu asiat
No ihmiset kirjottakaa jotain.. haloo?
🔁 1. Yhdistä velat yhdeksi lainaksi (velkojen yhdistäminen)
Yhdistämällä lainat yhdeksi isommaksi lainaksi, saisit yhden pienemmän kuukausierän ja alemman kokonaiskoron, jos ehdoissa onnistuu.
Esimerkiksi pankit, Someflex tai oma nykyinen luotonantaja voivat tarjota yhdistelylainaa, jos luottotiedot ovat kunnossa.
Tämä voi tehdä kassavirrasta hallittavamman.
📞 2. Neuvottele maksusuunnitelmista
Voit ottaa yhteyttä nykyisiin lainanantajiin (esim. Bank Norwegian ja Anyfin) ja pyytää maksuvapaata kuukautta, maksusuunnitelman muutosta tai lyhennysvapaita.
Yllättävän usein näistä voi neuvotella, etenkin jos on ollut tähän asti täsmällinen maksaja.
📋 3. Laadi tarkka budjetti ja kulukartoitus
Käy kaikki kuukausimenot läpi ja tarkista, löytyykö säästökohteita, edes pienistä summista: tilaukset, automaksut, ruoankulutus, yms.
Esimerkiksi netistä löytyy ilmaisia budjetointityökaluja, kuten Takuusäätiön Penno.fi..
🛟 4. Harkitse velkaneuvontaa
Suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä Takuusäätiöön tai oman kuntasi talous- ja velkaneuvontaan. Ne ovat maksuttomia ja luottamuksellisia.
He voivat auttaa sopimaan maksusuunnitelman ja jopa toimia sinun ja velkojien välissä.
💡 Pieni mutta tärkeä vinkki:
Jos maksat luottokortin ja nostat sen saman tien takaisin käyttöön, velan määrä ei oikeasti pienene. Tämä ikään kuin pyörittää velkaa paikallaan. Siksi lyhennyksiä kannattaa kohdistaa ensisijaisesti lainaan, jonka korot ovat korkeimmat ja jota et käytä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
🔁 1. Yhdistä velat yhdeksi lainaksi (velkojen yhdistäminen)
Yhdistämällä lainat yhdeksi isommaksi lainaksi, saisit yhden pienemmän kuukausierän ja alemman kokonaiskoron, jos ehdoissa onnistuu.
Esimerkiksi pankit, Someflex tai oma nykyinen luotonantaja voivat tarjota yhdistelylainaa, jos luottotiedot ovat kunnossa.
Tämä voi tehdä kassavirrasta hallittavamman.
📞 2. Neuvottele maksusuunnitelmista
Voit ottaa yhteyttä nykyisiin lainanantajiin (esim. Bank Norwegian ja Anyfin) ja pyytää maksuvapaata kuukautta, maksusuunnitelman muutosta tai lyhennysvapaita.
Yllättävän usein näistä voi neuvotella, etenkin jos on ollut tähän asti täsmällinen maksaja.
📋 3. Laadi tarkka budjetti ja kulukartoitus
Käy kaikki kuukausimenot läpi ja tarkista, löytyykö säästökohteita, edes pienistä summista: tilauks
En pysty jos en lyhennä luottokorttia ja maksa laskua, laina menee perintään
Takuuvarma vinkki ja toimii 100%: älä ota velkaa.