Olitko 21-vuotiaana ilman työkokemusta mutta armeija käytynä ylivoimaisesti paras hakija ensimmäiseen kesätyöpaikkaasi?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
ei ole ikinä kysyttykään armeiojan käymisestä
Työkokemusta ei tarvita jos sopiva nimi patevoittaa
Olin 16 kuukautta sivarissa muutamalla markalla päivässä. Mainitessani työkokemukseni työnhaussa, työnantajat sanoivat palkkaavansa vain armeijan käyneitä.
Minulla oli 21 vuotiaana 20 vuotta työkokemusta. Ei minua ole vieläkään palkattu vaikka olen 50 vuotias.
Oletettavasti olin, koska sain vakituisen paikan heti kesäpätkän jälkeen.
Eikös se ole merkki siitä, että on sopivin, jos tulee valituksi? Näin olen itse olettanut jokaisen saamani työpaikan kohdalla. Myös sen, minkä sain 15-vuotiaana koululaisena.
En ole ollut tuossa tilanteessa. Mutta jos nykyistä tilannetta miettii niin on se muuttunut. Esim. hoitoalalla. Eläkeläiset ei pärjää, joten hakevat kesätöitä. Toki ovat koulutetumpia ja kokeneempia mitä nuoret opiskelijat. Nuoret jää ilman kokemusta ja kesätyötä. Varmaan muillakin aloilla sama. Tai että kokenut iäkkäämpi pätkätyöläinen menee nuoren ohi haussa. Jos ei, niin ikäsyrjintä. En tiiä...
En usko, että Suomessa arvostetaan armeijan käymistä millään tavalla. En ole ikinä kuullut mitään positiivista omasta armeijan käymisestä, saati että sillä olisi ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli 21 vuotiaana 20 vuotta työkokemusta. Ei minua ole vieläkään palkattu vaikka olen 50 vuotias.
Tuon kun sanot haastattelussa niin jännä että ei palkata. :D
Nykyään ei saa mainita että on armeijan käynyt, se on rikos ja jos joku nainen lukee hakemuksen saat hylsyn.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että Suomessa arvostetaan armeijan käymistä millään tavalla. En ole ikinä kuullut mitään positiivista omasta armeijan käymisestä, saati että sillä olisi ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Siitä saa monilla aloilla lisäpisteitä opiskelupaikkaa haettaessa.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta työkokemusta, mutta vieläkään ei ole palkattu. No kait siinä sitten.
Vierailija kirjoitti:
joo ei niitä juttuja saa kysellä!
https://proliitto.fi/fi/ajankohtaiset/tyohaastattelun-kielletyt-kysymyk…
Armeija ja sotilasarvo
Vaikka puolustusvoimien johtamiskoulutusta arvostetaan, työhaastattelussa ei saa kysyä, joko asevelvollisuus on suoritettu, onko käynyt armeijan vai siviilipalveluksen tai minkä sotilasarvon on saanut. Ainoa poikkeus tähän on sellaiset puolustusvoimien työtehtävät, joiden vaatimuksena on tietty sotilasarvo.
Mun eka kesätyöpaikka oli 14 vuotiaana. En ole vieläkään käynyt armeijaa, ikää 52v.
Vierailija kirjoitti:
Hah !
todellakin arvostetaan.
21-vuotiaana mulla taisi olla työkomusta vähintään viidestä työpaikasta, joista yksi jopa opiskelemaltani alalta. Inttiin tosin eivät huolineet koskaan, eli se jäi väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo ei niitä juttuja saa kysellä!
https://proliitto.fi/fi/ajankohtaiset/tyohaastattelun-kielletyt-kysymyk…
Armeija ja sotilasarvo
Vaikka puolustusvoimien johtamiskoulutusta arvostetaan, työhaastattelussa ei saa kysyä, joko asevelvollisuus on suoritettu, onko käynyt armeijan vai siviilipalveluksen tai minkä sotilasarvon on saanut. Ainoa poikkeus tähän on sellaiset puolustusvoimien työtehtävät, joiden vaatimuksena on tietty sotilasarvo.
20 vuotta sitten armeijasta ja sotilasarvosta saatettiin vielä monessa paikassa kysyä hakemuslomakkeella.
armeijasta ei ollut mitään hyötyä, esitteli vain surkeita johtajia jotka ovat aivan väärässä ammatissa