Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on refluksitauti

Vierailija
30.06.2025 |

mitä lääkitystä käytätte ja mitkä ruoka-aineet olette jättänyt pois? Onko lääkityksestä ja ruokaremontista ollut apua? Oletko joutunut vaihtamaan lääkitystä? Kaikenlaisia helpotusta tuovia vinkkejä saa antaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää mitään lääkitystä. Paras apu on ollut pitää annoskoot pieninä ja syödä helposti sulavaa kasvisruokaa. Myös se että ei syö tai juo mitään klo 17 jälkeen illalla auttaa.

Vierailija
2/8 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän pahenemiskausina aina somacia matalalla kynnyksellä. En ole koskaan saanut kiinni, mikä tän oireen aiheuttaa. Joskus voi olla hyvä kausi monta viikkoa, vaikka kuinka olisi stressiä tai lomalla, missä juo viiniä tavallista enemmän. 

sit taas jostain ihan puskista ilmestyy pahenemisvaihe, joka voi taas kestää viikkoja. Mutta nykyään aloitan heti sen Somacin siinä kohtaa. 

Eli näin pärjäilen kohtuullisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön zolt 30 mg kuureina. Ruoka allergioita on niin paljon etten voisi kohta syödä mitään, jos tähän vielä aloittaisin. Ruokatorvi on useamman kerran tulehtunut mutta olkoot. Tämä on ollut koko ikäni enkä osaa edes oksentaa, eli vatsaportti on löysä. Sukuvika 

Vierailija
4/8 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää, että mulla ei kyllä ole ns virallista refluksitautidiagnoosia. 

Vierailija
5/8 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palleatyrä aiheuttaa usein refluksitaudin. Jos olet nainen niin olet saattanut saada palleatyrän raskaudesta. Somac auttaa.

Vierailija
6/8 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zolt on ollut käytössä aika ajoin useita vuosia. Palleatyrä lykkää hapanta mahanestettä nieluun. Vältän joitakin ruoka-aineita pahentumisaikoina ja välillä menee muutama päivä pelkällä mustikkakeitolla. Pienet annoskoot, ei valkkaria, rommia, brandyä...Moottorisängyssä saa sopivasti nostettua sängynpäätyä, sekin auttaa.

Vierailija
7/8 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vedän pahenemiskausina aina somacia matalalla kynnyksellä. En ole koskaan saanut kiinni, mikä tän oireen aiheuttaa. Joskus voi olla hyvä kausi monta viikkoa, vaikka kuinka olisi stressiä tai lomalla, missä juo viiniä tavallista enemmän. 

sit taas jostain ihan puskista ilmestyy pahenemisvaihe, joka voi taas kestää viikkoja. Mutta nykyään aloitan heti sen Somacin siinä kohtaa. 

Eli näin pärjäilen kohtuullisesti. 

Oletko saanut Somaciin jatkuvan reseptin vai käytkö aina lääkärin kautta? Miten vahvaa Somacia ja kuinka ksuan? Mulla Somac ei täysin poista oireita, mutta lieventää niitä. 

Vierailija
8/8 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän esomeprazolia 40 mg joka päivä. Lääkärin luvalla. Heti kun pienennän annosta niin oireet pahenevat (huonovointisuus, vatsan nesteet nousevat kurkkuun, suussa oireita, röyhtäilyt yms). Hiilihapolliset juomat huonoja, viini myös. Samoin mehut ja smoothiet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi