Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te todella hyvistä perheistä tulevat, miten kerrotte taustanne puolitutuille?

Vierailija
30.06.2025 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vanhemmistani ja isovanhemmistani ei kukaan kysy enää uteliaana sukunimeni perusteella kun otin naimisiin mennessäni mieheni sukunimeni. Jos joku kysyy heidän ammateistaan, vastaan ympäripyöreästi. En ymmärrä aikuisia ihmisiä, jotka kyselivät minulta pikkutyttönä ollessani vanhempieni ja isovanhempieni työstä. Minä vastailin kieli keskellä suuta kuin mikäkin pr-henkilö.

Aikuiset saattavat olla tässä asiassa uskomattomia. Isäni oli merkittävässä julkisessa asemassa kun olin lapsi. Useampi opettaja kysyi mielipidettäni hänen alaansa liittyviin aiheisiin jotenkin ihan tosissaan. Ja kaverien vanhemmat esittelivät minua sukujuhlissa suvulle isäni lapsena. Hassua. Onneksi mitään negatiivista ei tullut, nykyään olisi varmaan sellaistakin. 

Vierailija
22/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli todella hyvä perhe = rikas perhe. Sallikaa mun nauraa. Todella hassusti ajateltu, että varakkuus tekisi perheestä automaattisesti hyvän. 

Ei kai kukaan niin ajattele. Mutta toki hyvä perhe käsitteenä usein tarkoittaa korkeasti koulutettuja vanhempia, jotka kannustavat opiskelemaan, ja sitä kautta usein on myös rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuuluisa sukunimi, sama kuin riku rikkailla, mutta sorry en ole samaa sukujuurta vaan ihan tavallinen pullan purija. Ei se mitään, sukunimestä on ollut monesti hyötyä kun esittelen itseni esim. vaikkapa vain hotellihuonetta tai ravintolapöytää tilatessa 😉

Vierailija
24/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli todella hyvä perhe = rikas perhe. Sallikaa mun nauraa. Todella hassusti ajateltu, että varakkuus tekisi perheestä automaattisesti hyvän. 

Ei kai kukaan niin ajattele. Mutta toki hyvä perhe käsitteenä usein tarkoittaa korkeasti koulutettuja vanhempia, jotka kannustavat opiskelemaan, ja sitä kautta usein on myös rahaa. 

No ainakin tähän ketjuun vastanneet "hyvästä perheestä tulevat " käsittävät sen nimenomaan varakkuutena.

Vierailija
25/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa vastaajista tuskin on oikein hyvästä perheestä, kun ensimmäisenä on mielessä raha.

Vierailija
26/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, aloin jo aamulla tehdä samaa aloitusta, mutta peruin.

Vierailija
27/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa vastaajista tuskin on oikein hyvästä perheestä, kun ensimmäisenä on mielessä raha.

Minulle tuli tässä myös mieleen, että onko heille lapsesta asti opetettu, että he ovat jotenkin parempia, ja tässä tulos. 

Itse tiedän esim tapauksia, joissa työnteko ja rahan tekeminen on mennyt perheen edelle. Vanhempi kokee, että tekee jotain hyvää perheensä eteen, mutta tosiasiassa lapset ovat jääneet paitsi yhteisestä ajasta. Ei siinä auta se, että on varaa ostaa "hienoja" asioita.

Vierailija
28/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla oli sukunimi, joka on aika tunnettu. Hän yhtä kaukaista haaraa. Suvussa on varallisuutta, mutta paljon myös mätämunia, joiden toilailuja ihmiset seuraa. Häneltä kysyttiin monessa paikassa, onko hän tuota sukua. Sai tarpeekseen ja vaihtoi nimensä. Ei tarvi hävetä enää.

Vierailija
29/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuuluisa sukunimi, sama kuin riku rikkailla, mutta sorry en ole samaa sukujuurta vaan ihan tavallinen pullan purija. Ei se mitään, sukunimestä on ollut monesti hyötyä kun esittelen itseni esim. vaikkapa vain hotellihuonetta tai ravintolapöytää tilatessa 😉

Sama täällä. Minulla on ns. " verokalenterinimi", itse olen persaukinen duunari. Tuntemattomat toki kuvittelevat, että olen varakas ja vaikutusvaltainen, se on itse asiassa aika hassua😄

Vierailija
30/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää mainostaa jokaiselle vastaantulijalle? 

Vierailija
31/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Ei ketään kiinnosta keneenkään taustat. Ollaan vaan kiinnostuineita mistä päin on kotoisin, mutta ei sen tarkemmin. En itsekään kysele kenenkään perhetaustoista. 

Vierailija
32/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulle hyvä perhe tarkoittaa= sivistynyt kulttuuriperhe. Ei siis todellakaan tarkoita mitään rikkauksia. Todellako nykyään ajatellaan hyvän perheen tarkoittavan rikasta?!

Vierailija
33/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka alkaa avautumaan perhetaustoistaan puolitutuille? Miksi? Korkeintaan esimerkiksi uuteen työkaveriin tutustuessa kerrotaan missäpäin asuu ja onko perheellinen. Nämäkin vasta kun luontevasti keskustelussa tulee puheeksi.  

Miten sinä olet tutustunut kehenkään tai kukaan sinuun, jos et kerro itsestäsi mitään?

Vierailija
34/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka alkaa avautumaan perhetaustoistaan puolitutuille? Miksi? Korkeintaan esimerkiksi uuteen työkaveriin tutustuessa kerrotaan missäpäin asuu ja onko perheellinen. Nämäkin vasta kun luontevasti keskustelussa tulee puheeksi.  

Miten sinä olet tutustunut kehenkään tai kukaan sinuun, jos et kerro itsestäsi mitään?

No ei puolitutulle aleta avautumaan mistäään perheaustoista sen tarkemmin. Tietysti kerrotaan asioita, mutta miksi alkaa kertoa, että on vaikka hyväosaisesta perheestä. Kertoo vaan perheestä yleisest eikä ala selittää kuinka paljon rahaa on perheellä. 

Vierailija
35/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei ap osannut kertoa mitä tarkoittaa todella hyvällä perheellä. Ehkä tämä olikin kompakysymys. 

Vierailija
36/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ei ap osannut kertoa mitä tarkoittaa todella hyvällä perheellä. Ehkä tämä olikin kompakysymys. 

Esim. wahlroos tai stubb

Vierailija
37/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro itsestäni puolitutuille enää yhtään mitään ylimääräistä. Ei jaksa kateutta 

Vierailija
38/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on tarkoittamasi todella hyvä perhe?

Isä vaikka koulun rehtori ja äiti ylihoitaja. 

Vierailija
39/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoista, että se mitä tarkoittaa "hyvä perhe" kulkee metakeskusteluna tässä ketjussa. Huonojen perheiden vastaavassa ketjussa ei kukaan pohtinut sitä mitä tarkoitetaan huonolla perheellä.

Vierailija
40/40 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä perhe Suomessa. Ydinperhe, vanhemmilla ei päihde eikä mt ongelmia.  Miljoona omaisuus. Jälkipolvien elämä turvattu.