Te todella hyvistä perheistä tulevat, miten kerrotte taustanne puolitutuille?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Eli todella hyvä perhe = rikas perhe. Sallikaa mun nauraa. Todella hassusti ajateltu, että varakkuus tekisi perheestä automaattisesti hyvän.
Ei kai kukaan niin ajattele. Mutta toki hyvä perhe käsitteenä usein tarkoittaa korkeasti koulutettuja vanhempia, jotka kannustavat opiskelemaan, ja sitä kautta usein on myös rahaa.
Mulla on kuuluisa sukunimi, sama kuin riku rikkailla, mutta sorry en ole samaa sukujuurta vaan ihan tavallinen pullan purija. Ei se mitään, sukunimestä on ollut monesti hyötyä kun esittelen itseni esim. vaikkapa vain hotellihuonetta tai ravintolapöytää tilatessa 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli todella hyvä perhe = rikas perhe. Sallikaa mun nauraa. Todella hassusti ajateltu, että varakkuus tekisi perheestä automaattisesti hyvän.
Ei kai kukaan niin ajattele. Mutta toki hyvä perhe käsitteenä usein tarkoittaa korkeasti koulutettuja vanhempia, jotka kannustavat opiskelemaan, ja sitä kautta usein on myös rahaa.
No ainakin tähän ketjuun vastanneet "hyvästä perheestä tulevat " käsittävät sen nimenomaan varakkuutena.
Valtaosa vastaajista tuskin on oikein hyvästä perheestä, kun ensimmäisenä on mielessä raha.
Heh, aloin jo aamulla tehdä samaa aloitusta, mutta peruin.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa vastaajista tuskin on oikein hyvästä perheestä, kun ensimmäisenä on mielessä raha.
Minulle tuli tässä myös mieleen, että onko heille lapsesta asti opetettu, että he ovat jotenkin parempia, ja tässä tulos.
Itse tiedän esim tapauksia, joissa työnteko ja rahan tekeminen on mennyt perheen edelle. Vanhempi kokee, että tekee jotain hyvää perheensä eteen, mutta tosiasiassa lapset ovat jääneet paitsi yhteisestä ajasta. Ei siinä auta se, että on varaa ostaa "hienoja" asioita.
Tutulla oli sukunimi, joka on aika tunnettu. Hän yhtä kaukaista haaraa. Suvussa on varallisuutta, mutta paljon myös mätämunia, joiden toilailuja ihmiset seuraa. Häneltä kysyttiin monessa paikassa, onko hän tuota sukua. Sai tarpeekseen ja vaihtoi nimensä. Ei tarvi hävetä enää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuuluisa sukunimi, sama kuin riku rikkailla, mutta sorry en ole samaa sukujuurta vaan ihan tavallinen pullan purija. Ei se mitään, sukunimestä on ollut monesti hyötyä kun esittelen itseni esim. vaikkapa vain hotellihuonetta tai ravintolapöytää tilatessa 😉
Sama täällä. Minulla on ns. " verokalenterinimi", itse olen persaukinen duunari. Tuntemattomat toki kuvittelevat, että olen varakas ja vaikutusvaltainen, se on itse asiassa aika hassua😄
Miksi sitä pitää mainostaa jokaiselle vastaantulijalle?
En mitenkään. Ei ketään kiinnosta keneenkään taustat. Ollaan vaan kiinnostuineita mistä päin on kotoisin, mutta ei sen tarkemmin. En itsekään kysele kenenkään perhetaustoista.
Ainakin mulle hyvä perhe tarkoittaa= sivistynyt kulttuuriperhe. Ei siis todellakaan tarkoita mitään rikkauksia. Todellako nykyään ajatellaan hyvän perheen tarkoittavan rikasta?!
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka alkaa avautumaan perhetaustoistaan puolitutuille? Miksi? Korkeintaan esimerkiksi uuteen työkaveriin tutustuessa kerrotaan missäpäin asuu ja onko perheellinen. Nämäkin vasta kun luontevasti keskustelussa tulee puheeksi.
Miten sinä olet tutustunut kehenkään tai kukaan sinuun, jos et kerro itsestäsi mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka alkaa avautumaan perhetaustoistaan puolitutuille? Miksi? Korkeintaan esimerkiksi uuteen työkaveriin tutustuessa kerrotaan missäpäin asuu ja onko perheellinen. Nämäkin vasta kun luontevasti keskustelussa tulee puheeksi.
Miten sinä olet tutustunut kehenkään tai kukaan sinuun, jos et kerro itsestäsi mitään?
No ei puolitutulle aleta avautumaan mistäään perheaustoista sen tarkemmin. Tietysti kerrotaan asioita, mutta miksi alkaa kertoa, että on vaikka hyväosaisesta perheestä. Kertoo vaan perheestä yleisest eikä ala selittää kuinka paljon rahaa on perheellä.
Niin ei ap osannut kertoa mitä tarkoittaa todella hyvällä perheellä. Ehkä tämä olikin kompakysymys.
Vierailija kirjoitti:
Niin ei ap osannut kertoa mitä tarkoittaa todella hyvällä perheellä. Ehkä tämä olikin kompakysymys.
Esim. wahlroos tai stubb
En kerro itsestäni puolitutuille enää yhtään mitään ylimääräistä. Ei jaksa kateutta
Vierailija kirjoitti:
Millainen on tarkoittamasi todella hyvä perhe?
Isä vaikka koulun rehtori ja äiti ylihoitaja.
Ihan mielenkiintoista, että se mitä tarkoittaa "hyvä perhe" kulkee metakeskusteluna tässä ketjussa. Huonojen perheiden vastaavassa ketjussa ei kukaan pohtinut sitä mitä tarkoitetaan huonolla perheellä.
Hyvä perhe Suomessa. Ydinperhe, vanhemmilla ei päihde eikä mt ongelmia. Miljoona omaisuus. Jälkipolvien elämä turvattu.
Aikuiset saattavat olla tässä asiassa uskomattomia. Isäni oli merkittävässä julkisessa asemassa kun olin lapsi. Useampi opettaja kysyi mielipidettäni hänen alaansa liittyviin aiheisiin jotenkin ihan tosissaan. Ja kaverien vanhemmat esittelivät minua sukujuhlissa suvulle isäni lapsena. Hassua. Onneksi mitään negatiivista ei tullut, nykyään olisi varmaan sellaistakin.