Millaiset vanhemmat eivät hyväksy nuoren aikuisen lapsensa valintoja vaan
Katkaisevat välit?
Erityisesti kun kyseessä on joku poikakaveri/opiskeluala tai muu vähäpätöinen asia, eikä esimerkiksi huumeiden käyttö, väkivalta tai muu psykopaattinen tai antisosiaalinen käytös.
Kommentit (13)
Suvussa kaikki on tuomareita, jos ei oikiksen ovet aukene, kiellän pojan.
Sellaiset vanhemmat, joilla se kuuluisa kamelin selkä taittuu. Tuo on vain se viimeinen pisara.
Ei kai kukaan vanhempi oikeasti iloitse ja tue, kun nuori päättää ryhtyä opiskelemaan muinaispukujen koristelua?
Tervepäiset. Ei kukaan halua huumediileriä lapsensa kumppaniksi, mutta kun lapsi ei usko, kannattaa katkaista välit. Muuten koti tyhjennetään mökkiviikonlopun aikana.
Sellaiset jotka eivät rakasta lastaan.
Minä olen ihmetellyt lapseni kavereiden vanhempia. Tai erityisesti yhden tytön vanhempia. Miten voivatkin olla niin julmia. Olen ihan itkenyt tytön kohtaloa. Äitinsä haukkuu h u o r a k s i sun muuta sairasta. Kiva, fiksu tyttö.
Epärealistiset vanhemmat, jotka eivät käsitä, että lapsen hylkääminen missä iässä hyvänsä tarkoittaa sitä, että hylkäys on todennäköisesti sekä molemminpuolista että pysyvää, vaikka tilanteet muuttuisivat.
Kun lapsi alkaa pärjätä ja rakentaa omaa elämäänsä, ei siinä ehkä olekaan sijaa hänen lyhytkatseisille, oman nuoruutensa unohtaneille vanhemmilleen.
Esim. sen epämieluisan poikaystävän vanhemmat voivatkin olla mahdollisille lapsenlapsille ne mieluisat isovanhemmat, jotka saavat ilon hylätyn lapsen lapsista.
Hylkääjät niittävät omaa kylvöään.
Vierailija kirjoitti:
Epärealistiset vanhemmat, jotka eivät käsitä, että lapsen hylkääminen missä iässä hyvänsä tarkoittaa sitä, että hylkäys on todennäköisesti sekä molemminpuolista että pysyvää, vaikka tilanteet muuttuisivat.
Kun lapsi alkaa pärjätä ja rakentaa omaa elämäänsä, ei siinä ehkä olekaan sijaa hänen lyhytkatseisille, oman nuoruutensa unohtaneille vanhemmilleen.
Esim. sen epämieluisan poikaystävän vanhemmat voivatkin olla mahdollisille lapsenlapsille ne mieluisat isovanhemmat, jotka saavat ilon hylätyn lapsen lapsista.
Hylkääjät niittävät omaa kylvöään.
Outoa, että niin harva oivaltaa, että vanhemmat ovat aidosti vakavissaan ja tietoisia siitä, että tämä oli tässä. Ei heitä kauhistuta tieto siitä, että joskus lapsenlapsella on toiset läheisemmät isovanhemmat tms. He eivät jaksa kantaa vastuuta lapsensa typeryyksistä enää pitempään.
Välien katkaiseminen on helpotus, joka ei tule kaduttamaan. Se kaduttaa, ettei tekoa tehnyt aikaisemmin. Kivi putoaa sydämeltä ja pystyy taas keskittymään muuhunkin kuin puolustautumiseen.
Lapsi ei usko jeesukseen niin tulee penaltya?
Vierailija kirjoitti:
Syyllistämisketju!!!!
No on syytäkin.
Voi kuule. Uskovaisille riittää että lapsi ei usko samaan hölynpölyyn. Siinä saa olla itse neitsytmaria mutta jos et suostu elämään yhtä ahtaasti se on tervemenoa helevetttiin sanoo mamma. Hienoa porukkaa, kertakaikkiaan.