Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet on niin kiittämättömiä, että valittavat sairaalaruoasta? Hotelliko sen pitäisi olla?

Vierailija
29.06.2025 |

Olen itse saanut aivan hyvää perusruokaa.

Mitä kertoo ihmisestä että valittaa sairaalan ruoasta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihmeissään, kun ei saa ravintolan pizzaa missä on 8 grammaa suolaa ja olutta ja erikoiskahvia 

Vierailija
2/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyksissä oli todella hyvä ruoka. Salon sairaalassa todella huonoa. Ero oli huima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää ruokaa, en valita. 

Vierailija
4/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan joka makuun ole. Tietty jos on lyhyen aikaa siellä, niin sama kai se on mitä syö.

Vierailija
5/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitosruoka ei miellytä kaikkia, mutta on erittäin, erittäin noloa valittaa siitä!

Vierailija
6/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tykkäsin olla opiskelijana sairaalassa ja sain myös opintoja suoritettua sairaalahoidon aikana tosi hyvin. Ihmekään, kun ruokaa tuli kuin Manulle illallinen ja hyvät jälkkärit lisäksi. Oli myös paljon oikeasti hyvää seuraa, vähä niinku olisi ollut jotkin bileet koko ajan. 

Vierailija
7/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä ihan syötävää, mutta täysin syömäkelvotontakin. Varsinkin jos on tiettyjä allergioita, niin saat huonompaa ruokaa... Tai siis vegaanista ruokaa, joka on ihan hirveää kuraa sairaalassa esim. rakoja/kovia papuja.

Vegaaninen ruoka on hyvää - oikein tehtynä...  mutta sairaalan vege on vain hirveää.

Vierailija
8/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut terveellisempää ruokaa. Ei se maultaan pahaa ollut  mutta oudoksutti joutua syömään makkarakeittoa, leikkelettä leivän päällä ja jogurtit sokeroituina suolistosyövän leikkauksen jälkeen.

Vierailija
9/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarihöttöä koko aamupala monena päivänä 

Vierailija
10/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös sairaalaruuan pitäisi olla maukasta ja ravitsevaa, sillä se kuuluu sairaalahoitoon, jonka me veronmaksajat maksamme. 

Eihän muuten olisi mitäån järkeä, eikä motiivia maksaa korkeita veroja, jos kansalaiset saavat vastikkeeksi sutta ja sekuntaa. 

Ja ennen kun joku alkaa vänkäämään kenenkään veronmaksukyvystö, niin paljon veroja maksavat haluavat myös veroilleen vastiketta ja huolehtia heikompiosaisista. 

Vierailija
11/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Minusta on sangen kummallista, miten diabeetikolle saatetaan tarjota vaikkapa jo edellä mainittua sokerijogurittia tai vaaleaa kuidutonta leipää

Mieheni joutui sairaalaan pienen tapaturman takia, oli yön yli. Hän on painonnostaja, jonka kulutus on aivan eri sfääreissä kuin 50 kiloisen hauraan vanhuksen. Hän ei mitenkään pärjännyt sillä ruokamäärällä, mitä sairaalassa tarjotiin. En tarkoita, että hänelle olisi pitänyt tarjota jotain optimaalista proteiinimättöä, vaan ihan yksinkertaisesti annos oli 110 kiloiselle painonnostajalle aivan liian vähän! Minun oli pakko tuoda lisäruoaksi kaikenlaista. Minä taas hoikkana ja pienenä olen pärjännyt hyvin niillä annoksilla, mitä tarjottiin vaikkapa synnytyksen jälkeen. 

Vierailija
12/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikko saa syödä ihan normaalia ruokaa. Mä olen ollut oysissä vähän liikaakin ja pitkiä aikoja, olen myös diabeetikko ja laktoosi intoleranssi, lisänä ibs ym suolisto juttuja. Ja olen ollut myös oysin ja hyksin keittiöillä töissä nuorempana. Jokaiselle on oma räätälöity ruoka, sanoivat kun kysyin viimeksi. Pullankin saa iltakahvin kanssa. Hyvää on ruoka ollut, en käytä muutenkaan suolaa liikaa. Yleensä valittavat suolattomuudesta mutta parista leivästä saa jo tarpeellksen suola annoksen, äkkiä siihen tottuu ja kotona on hyvä jatkaa liikasuolatun ruoan syömistä. 

Vierailija
13/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma sairaalaruoassa Suomessa on se, etteivät ne täytä mitään ravintosuosituksia sairaille ja/tai vasta operoiduille potilaille. Liian vähän proteiinia/pv (leikkauksen jälkeen tarvitaan nelinkertainen määrä proteiinia puolen vuoden ajan alkaen ensihetkistä, kuin terve ihminen), rasva on väärälaatuista (esim. just noi makkarakeitot, pihvit jne), diabeetikoille syötetään hiilarikyllästettyä ruokaa joka aterialla ja vitamiini-, rauta- ja hivenainearvot on liian matalat sairaille.

Sitten maksetaan jumalattomia summia ravintoliuoksista suoraan suoneen tai proteiinijuomista purkkikamana, koska lääkefirmat on lobanneet koko sairaalasysteemiin tämänkin rahastuskeinon. Epäeettistä, epäterveellistä ja pahan makuista.

Vierailija
14/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin pienet annokset että piti joka päivä pyytää lisää.

Vierailija
15/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taso vaihtelee, mutta kyllä niitä ruokia nälkäänsä syö. Mausteita voisi olla enemmän, mutta kannanpa mahdollisen seuraavan kerran mausteet mukanani.

Itse asiassa viimeksi tietyissä rajoissa sai tehdä valintoja.

Vierailija
16/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyksissä oli todella hyvä ruoka. Salon sairaalassa todella huonoa. Ero oli huima.

Ja kaveri kävi siellä syöpäleikkauksessa ja sen jälkeen hirveä julkinen somehuuto siitä, että yritetäänkö potilaat tappaa kun ruoka niin kauheaa, ja pahinta oli että oli hänelle oli tarjottu jopa pientä suklaapatukkaa... Että selvästi ei haluta että potilaat paranevat, kun ruoka ala-arvoista. Jotain superkasvisfoodia olisi pitänyt olla.