Kyllä maanantaisaikuttajat tympii oikeasti
Ne kun useimmiten on ne yhdet ja samat joilla juuri maanantaina on se olkapää jumissa ja selkä kipeä ja flunssakin pukkaa. Kummasti ne sitten paranee päivän parin päästä. Joku toinen tekee kuitenkin aina heidän työnsä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Miten ja missä työpaikassa voi ottaa itse saikkua ? Maksetaanko siitä palkkaakin ?
Kyllä sitä saikkua yleensä itse otetaan, eikä kaverin puolesta
Miksi työnantaja ei sitten puutu niihin jos samat tyypit saikuttaa joka maanantai ja perjantai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö työnantaja ota jotain vuokratyöntekijää tilalle, uskon että voi ottaa.
Taitaa olla ikävä työpaikka ?
Harva työ on nykyisin niin yksinkertaista, että kuka tahansa voi korvata työntekijän ilman kunnollista perehdytystä. Toki johonkin hoitsun hommiin pystyy toinen hoitsu, mutta kai niissäkin on jotain talon sisäisiä käytäntöjä.
Lisäkustannukset saikuttajan korvaamisesta sijaisella on suurin syy että sitä ei oteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten torstaina alkaa se valitus että voi voi että kun taas migreeni tuntuu oireilevan jolloin sitten perjantaina täytyy ollakin saikulla.
Kyllä huomaa että sinä et tiedä migreenistä mitään jos luulet että torstaina oireilevan migreenin takia ollaan saikulla perjantaina.
Sepä se kun migreeni on yksi hyvä syy vaikkei mitään oikeaa migreeniä olisikaan. Kukaan ei pysty tarkistamaan.
Tosi kiva mielipide kun itsellä on jatkuva migreeninestolääkitys päällä. Kohtauslääkkeet ym ja sitten vain feikkaisin sen huvikseni. Ei meillä saa edes sairauslomaa migreenin takia ilman lääkärintodistusta. Ja se onkin kiva lähteä migreenissä lääkäriin, onneksi olen vain kerran joutunut näin tekemään.
Itse olen just pelännyt tuota, että katsotaan pahalla tai luullaan lusmuilevan, kun lapsi sairastuu sunnuntai-iltana ja joutuu maanantain olemaan poissa, kun yleensä ne taudit itää just viikonloppuna niin, että sairastuu sunnuntaina ja maanantai ja ehkä tiistaikin menee poissa riippuen kuinka pitkään oireilee, kun se yksi oireeton päivä on kotona taudin jälkeen oltava (päiväkoti-ikäiset lapset).
Jos maanantaiaamuna tai yöaikaan lapsi sairastuu, ei voi edes isälleen lykätä kun on jo ehtinyt aloittaa työt. Aika usein meneekin niin, että minä hoidan alkuviikon ja isä loppuviikosta. Ei asuta yhdessä, joten joskus jos lapsi nyt sunnuntaina jo sairastaa, sovitaan että isänsä ottaa maanantain ja sitten vaihdetaan, ettei tule minulle noottia. Onneksi on perheystävällinen työpaikka, että ei tarvitse mitään sairauslomalappuja joka sairastamisesta toimittaa vaan luottamus toimii. Talviaikaan näitä poissaoloja on kuitenkin paljon, kun kaksi päiväkoti-ikäistä lasta ja usein sen taudin saa perästä itsekin, että on sitten tosi kiva olla ensin se 3 pv lapsen takia poissa, sitten itse 1-2 päivää, ja ens viikolla vähän viiveellä sitten sairastuu se toinenkin lapsi...
Onneksi on esimiehellä itselläkin lapsia niin ymmärtää, että tälle nyt ei mitään mahda. Ja tiedän että tässä puhutaan nyt näistä omista saikuista ja niitä seurataankin tarkemmin. Jouduin talvella johonkin hyvinvointikeskusteluun, kun oli kahden kuukauden aikana kirjaimellisesti 3 yksittäistä päivää lasten sairastamisten päätteeksi/yhteydessä omia poissaoloja. Kyllä vähän veetutti, kun toiset saikuttaa viisikin päivää putkeen, ja itsellä 3 päivää lasten sairauksien yhteydessä ja siitä sitten kysellään vointia jne. Eikä ollut näistä kuin 1 perjantaina, loput kaksi oli ke-to ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Palkalliset sairauslomapäivät pois!
Ei yrittäjät ja freelanceritkaan saa palkkaa siitä etteivät tee töitään.
Mutta he saavat koko työn arvon - verot yms. maksut itselleen. Duunarin työn arvosta tulee se yrittäjänkin osuus, jos yrittäjä ei ole yksinyrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa tai ei mutta onhan se ihme että ne sairaudet osuu aina maanantaihin tai perjantaihin näillä tietyillä yksilöillä.
Minä jouduin edellisellä työnantajalla jututettavaksi kun lasten sairastamiseen liittyvät poissaolot keskittyi maanantaihin ja perjantaihin. Lapset kyllä sairasteli tasaisesti, mutta kun puolison kanssa jaettiin vuoroja niin minä tunnollisena työntekijänä yritin sälyttää miehelle ne viikon keskelle osuvat päivät, jolloin oli aina eniten yhteistyöpalavereja ja asiakastyötä. Ma ja pe oli oma työ kannalta vähiten haitallisia olla poissa, koska maanantain työt ehti yleensä ripotella loppuviikolle tehden vähän pidempää päivää ja perjantait oli usein vähän väljemmiksi ja/tai lyhyemmiksi suunniteltuja, eikä niissä koskaan ollut isompia kokouksia.
Onneksi esihenkilö uskoi, että työ edellä oli nekin eivät valittu eikä laiskuuttaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten torstaina alkaa se valitus että voi voi että kun taas migreeni tuntuu oireilevan jolloin sitten perjantaina täytyy ollakin saikulla.
Kyllä huomaa että sinä et tiedä migreenistä mitään jos luulet että torstaina oireilevan migreenin takia ollaan saikulla perjantaina.
Sepä se kun migreeni on yksi hyvä syy vaikkei mitään oikeaa migreeniä olisikaan. Kukaan ei pysty tarkistamaan.
Sama selkäkivun kanssa
Silti moni aidosti on kipeä selkävaivojen ja/tai migreenin takia.
Vierailija kirjoitti:
Missä on se työpaikka, mihin löytyy osaava tekijä lyhyellä varoitusajalla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi työnantaja ei sitten puutu niihin jos samat tyypit saikuttaa joka maanantai ja perjantai?
Miten siihen voi muka puuttua? Työnantaja voi määrätä työntekijän lääkärintarkastukseen, jonka työnantaja kustantaa itse.
Mutta mitä sitten? Lääkäri toteaa työntekijän perus-terveeksi ja työntekijä jatkaa saikuttelua. Ei sille mitään voi, koska työnantaja ei voi lähteä tekemään omia diagnooseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta he saavat koko työn arvon - verot yms. maksut itselleen. Duunarin työn arvosta tulee se yrittäjänkin osuus, jos yrittäjä ei ole yksinyrittäjiä.
Paljonko siitä muka saikuttelijan jäljiltä käteen jää. Eivät ne katteet nyt niin suuria ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä verot yms maksut itselleen saaminen tapahtuu?
Joillain ihmisillä on kummallisia käsityksiä siitä mitä yrittäminen ja työnantajana toimiminen on.
Vierailija kirjoitti:
Miten ja missä työpaikassa voi ottaa itse saikkua ? Maksetaanko siitä palkkaakin ?
Ainakin Pirhassa ja siitä myös maksetaan. Miksi tulla töihin, kun palkan saa muutenkin? Joka aamu arvotaan, kuka tänään vaivautuu tulemaan töihin ja kuka ei. Onneksi olen nyt kesälomalla, niin ei tarvitse stressata toisten lusmuilusta aiheutuvasta työkuormasta. Valitettavasti tämä on jatkuva ongelma julkisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Tätä olen itsekin kummastellut.
Tänään on hyvä päivä sairastua vatsatautiin