Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteeni rikkaista ja hyväosaisista

Vierailija
26.06.2025 |

Ongelma minulla on siinä, että en usko yhdenkään rikkaan ja etuoikeutetun hyväosaisen ansainneen rahojaan ja asemaansa. Meillä on siinä mielessä ideologinen ristiriita, koska en arvosta heitä, enkä koe että yhteiskunnan pitää keinotekoisesti ylläpitää heidän asemaansa tai suojella heidän omaisuutta.

Mitään erikoista ei näissä ihmisissä ole, ei ole ikinä ollut eikä tule koskaan olemaan. Kaikki tuo status-kupla, heidän etuoikeutensa on väärin. Sitä ei voida puolustaa millään tavalla. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omaisuus joka menee yli 10 miljoonan pitäisi takavarikoida suoraan valtiolle ja jakaa uudestaan yhteiskunnan ja kaikkien käyttöön, yhtään enempää ei kukaan tarvitse.

Vierailija
2/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrittele rikas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raha mikä ei ole rikollisesti hankittua, on ansaittua rahaa. Se että sä kadehdit ja himoitset toisen rahoja on rikollista. Tapahtui se valtion siunauksella tahi ei, varkautta yhtä kaikki.

Vierailija
4/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan kouluttautumaton, työtön ja vähävarainen. Ja kateellinen.

Vierailija
5/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki omaisuus joka menee yli 10 miljoonan pitäisi takavarikoida suoraan valtiolle ja jakaa uudestaan yhteiskunnan ja kaikkien käyttöön, yhtään enempää ei kukaan tarvitse.

Suomesta tulisi helvetin köyhä tuollaisen lain jälkeen. Aika moni yritys lopettaisi kokonaan toimintansa ennen kin laki tulisi voimaan ja pääomaa pakenisi maasta ennennäkemätöntä vauhtia. Käytännössä välittömästi maasta tulisi kehitysmaa. 

Vierailija
6/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea arvostaa hyväosaisia tai rikkaita, koska he eivät yksinkertaisesti ole ansainneet rahojaan. Moni duunari sensijaan on, heidän elämäänsä pitäisi parantaa. Suomessa hyväosaiset on täysin hyödyttömiä tälle yhteiskunnalle, he eivät tuo mitään lisäarvoa, joten heidän omaisuutensa voitaisiin jakaa uudestaan ja ottaa suurin osa suoraan pois.

Vierailija
7/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunisti. 

Vierailija
8/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole velvoitettu antamaan omiaan toisille vaikka olisi kuinka paljon rahaa. Itse joskus ajattelin myös niin, mutta se ajattelutapa on yksinkertaisesti väärä, että pitäisi antaa omat pois köyhille.

Jos mulla on 10 miljoonaa ja mä menen tonne kadulle jakamaan sen pois esim jollekki päihderiippuvaiselle, mitä te kuvittelette mihin se raha menee? Tai peliongelmaiselle? Tai shoppailuongelmaiselle? Tai lasten hyväks käyttäjälle? Tai palstahäirikölle?  Mä voin jatkaa tätä loputtomiin.

Ihmisten pitää kasvaa ite.

Vierailija
9/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa kadehtia rikkaita. 

Vierailija
10/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä tienaamisessa ei ole mitään ihmeellistä eikä erikoista (olen samaa mieltä), niin miksi ap on edelleen rahaton lokki?

Vierailija
11/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mielipiteesi on merkityksetön. 

- hyväosainen, joka on itse ansainnut melko huomattavan varallisuutensa ja joka muuttaa 2kk päästä ulkomaille suojatakseen sen Suomen valtiolta ja kaltaisiltasi 

Vierailija
12/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siinä tienaamisessa ei ole mitään ihmeellistä eikä erikoista (olen samaa mieltä), niin miksi ap on edelleen rahaton lokki?

Suomessa suurin osa on rikas koska voitti spermalotossa ja syntyi oikeaan perheeseen, miksi sellaista pitää puolustaa. Sitten meillä on nämä ihmiset jotka ovat saaneet jonkinlaisen onnenpotkun tavalla tai toisella, rikastuivat vähän niinkuin lotossa, sekin on naurettavaa, miksi tuollaisia ihmisiä pitäisi kenenkään arvostaa. Kaikki vaan suoraan oikeisiin töihin ja rahat pois.

Vierailija
13/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen "rikas" suomalaisella mittapuulla, kuulunhan 5% varakkaimmista. Ja joka centti varallisuudestani on työllä tienattu, säästetty ja sijoitettu tuottavasti. Mitään merkittäviä perintöjä en ole saanut, niin pieniä että veroja ei ole mennyt. Olen ollut kaikissa varallisuusdesiileissä ja pikkuhiljaa systemaattisesti kartuttanut varallisuuttani. 

Ja minustako EI OLE hyötyä yhteiskunnalle? Veroprosenttini on 42, eli yli puolet palkasta menee yhteiskunnan taskuun ja tänäkin vuonna olen kymmeniä tuhansia jo maksanut veroja.  En ole siis missään toimitusjohtajatuloluokassa vaan ihan asiantuntijapalkoilla ollut. 

Vierailija
14/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset  kmmunistit taa vauhdissa.  Kyllähän noita löytyy myös työpaikalta.   Meiilläkin on töissä  kaksi tyyppiä joiden mieleisin puheenaihe on miten he   saavat meidän muiden omaisuuden kun tulee  vallankumous. Erikoisesti  ovat  innostuneet  saamaan    muitten talot ja  valtio  kuulemma   lunastaa   yksityisten  maasturit.

Vierailija
15/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväosainen ei välttämättä ole rikas. Itse koen olevani hyväosainen monessa suhteessa. Meillä on varallisuutta jonkin verran, mutta kaukana ollaan miljoonasta edes. Olen terve, puoliso on terve, meillä on kaksi tervettä (myös päästään) nuorta aikuista lasta. Pidän työstäni ja olen arvostettu siinä, mieskin kai. Meillä on kiva koti (juu, olishan se kartano kiva, mutta tykkään tästä silti). Vanhemmat on suhteellisen terveitä vielä ja siskokin on perheineen kunnossa. Kaikki olemme hyvin toimeentulevia. Perintöäkin tulossa aikanaan mukavasti.

En laske pennejäni. Jos haluan kruunun hampaaseen tai lähteä Kreikkaan viikoksi, se on vain päätös ja rahat löytyy. Jos näen uuden kivan ravintolan, voidaan lähteä ex tempore syömään. Jos haluan ostaa uuden takin tai satasen tennarit, käyn ostamassa. Ruokakaupassa voidaan ostaa ruuat sen mukaan, mitä halutaan syödä. Auto starttaa pihasta ja on kiva ajaa. Jos joku keksii, että lähdetään laivalle viikonloppuna, voin lähteä mukaan vailla huolta.

Minulle tämä on riittävän hyvää elämää ja koen olevani onnekas eli hyväosainen monessa suhteessa. Rahan, ihmissuhteiden, terveyden (myös läheisten) suhteen jne. Joskus mietin, että onko elämäni oikeasti näin helppoa. Kaikki on mennyt helposti. En ole koskaan ollut köyhä, en edes opiskeluaikana, koska vanhemmat antoivat niin paljon tukea. Olen aina saanut töitä, olen saanut asua mukavasti. 

Vierailija
16/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Wahlroos esimerkiksi ei pysty millään tavalla järkiperäisesti puolustamaan, että hän on ansainnut omaisuutensa. Sellaista argumenttia ei ole olemassakaan, jossa yhdellä ihmisille on oikeus tuollaiseen omaisuuteen maailmassa. 

Vierailija
17/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen varakkaita, ovat ystävällisiä ja kauniisti käyttäytyviä.

Tunnen myös velkaantuneita. Ovat kateellisia ja pikkusieluisia

Vierailija
18/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitus on saanut minut ihan oikeasti vihaamaan rikkaita ja hyväosaisia, vihaan heitä sydämeni pohjasta. Sydämettömiä kusipäitä, ovat lapioimassa itselleen lisää rahaa, samalla kun ihmiset elää köyhyydessä ja kurjuudessa. Vihaan myös näitä persu populisteja jotka riekkuvat pitkin mediaa, kohteena aina ne ihmiset joilla jo nyt menee huonosti.

Vierailija
19/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Wahlroos esimerkiksi ei pysty millään tavalla järkiperäisesti puolustamaan, että hän on ansainnut omaisuutensa. Sellaista argumenttia ei ole olemassakaan, jossa yhdellä ihmisille on oikeus tuollaiseen omaisuuteen maailmassa. 

Wahlroos on tuonut Suomelle paljon verotuloja ja ihmisille työpaikkoja. Jos yrityksen toimitusjohtaja on huono, niin yritys menee konkurssiin ja työntekijät jäävät ilman työpaikkoja. 

Vierailija
20/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa rikkauksista perustuu vanhoihin sukuihin jotka ahneudella onnistuivat rikastumaan ja muutamat todella rikkaat suvut  hallitsevat taustalla kaikkea maailmassa

on aika aloittaa kapina ja vastarinta eliittiä kohtaan