Paha velkakierre
Olen todella pahasti laittanut elämäni sekaisin, talouden pito kaikki, peli ongelmaa ollut, hävinnyt varmaan 20 tuhatta, nyt noin 45 tuhatta velkaa, ja elän pahas kiertees, velka ei lyhene, en osaa elää palkalla, myös juon alkoholia, en tiedä olen pahassa pisteessä, en tiedä mitä tehdä, tuntuu että elämä on jo ihan sekasin.
Kommentit (35)
niinhän tuo tuntuu olevan ja tiedät itsekin mikä olisi ratkaisu, mutta tahtoa ei varmaan löydy.
eli
1) pelit seis
2) alko seis.
3) kulutus minimiin
4) velkojen maksu kalleimmasta alkaen systemaattisesti
5) kun velkaa on lyhennetty jo tovin säästämistä ja sijoittamista rinnalle.
Vierailija kirjoitti:
niinhän tuo tuntuu olevan ja tiedät itsekin mikä olisi ratkaisu, mutta tahtoa ei varmaan löydy.
eli
1) pelit seis
2) alko seis.
3) kulutus minimiin
Joo pelit on nyt seis mut tilanne ettei meinaa palkka riittää että pystyy laskut maksaa ja luottokortti ei lyhene kun korkoja pitää vain maksaa
Sama jankutus päivästä toiseen. Allu, sulle on moneen, moneen kertaan kerrottu, miten toimia, mutta sä_et_vaan_ymmärrä. ÄO 60?
Vierailija kirjoitti:
Sama jankutus päivästä toiseen. Allu, sulle on moneen, moneen kertaan kerrottu, miten toimia, mutta sä_et_vaan_ymmärrä. ÄO 60?
En ole allu, ihminen ei ole täydellinen sori vain.. toiset tekee virheitä, olen ottanut jo yhteyttä velkaneuvontaa. ei pysty auttamaan.
Ei varmaa kukaan enää jaksa minua kun aina sössin asiat enkä hallitse talouttanu ja raha sotkuja yhtään.
Toiset pystyy elää palkalla ja istuu kotona, minä yleensä ryyppään rahani tai pelaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli
1) pelit seis
2) alko seis.
3) kulutus minimiin
Joo pelit on nyt seis mut tilanne ettei meinaa palkka riittää että pystyy laskut maksaa ja luottokortti ei lyhene kun korkoja pitää vain maksaa
Siksi se pitääkin laittaa kulutus täysin minimiin hetkeksi. Todennäköisesti tuo luottokortti on kallein niin se kannattaa laittaa mahdollisimman nopeasti nollille. Jos on oikein säntillinen niin luottokortilla voisi nopeuttaa myös muiden velkojen maksua vähäsen, mutta pitää olla todella kurinalainen jotta se toimii. Jos on jo ylivelkaantunut niin todennäköisesti ei ole kurinalainen, joten en kerro miten.
Vierailija kirjoitti:
Toiset pystyy elää palkalla ja istuu kotona, minä yleensä ryyppään rahani tai pelaan.
No helvettiäkö täällä sitten ruikutat. Mee muualle, vaikka pelaamaan.
Se kun on vielä tässä parisuhde, niin ei tiedä mitä enää tehdä,työpaikan haluan pitää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli
1) pelit seis
2) alko seis.
3) kulutus minimiin
Siksi se pitääkin laittaa kulutus täysin minimiin hetkeksi. Todennäköisesti tuo luottokortti on kallein niin se kannattaa laittaa mahdollisimman nopeasti nollille. Jos on oikein säntillinen niin luottokortilla voisi nopeuttaa myös muiden velkojen maksua vähäsen, mutta pitää olla todella k
Ei pysty, lyhennän 2 lainaa, toinen laina ei lyhene, korko vain ja pääoma noin 70 €. maksan 300 €kk. sitten toinen laina vähän lyhenee maksan 300 € sitten luottokortista korkoa jo nyt 100 € ei mulle jää palkasta mitään eikä luottokortti lyhene.
Niin on aika paha velkakierre joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli
1) pelit seis
2) alko seis.
3) kulutus minimiin
Siksi se pitääkin laittaa kulutus täysin minimiin hetkeksi. Todennäköisesti tuo luottokortti on kallein niin se kannattaa laittaa mahdollisimman nopeasti nollille. Jos on oikein säntillinen niin luottokortilla voisi nopeuttaa myös muiden vel
Pakko maksaa myös luottokortin korko, muuten lainasumma vain kasvaa
En tiedä ei kannata kohta käydä töissä, en haluaisi vielä menettää luottotietoja.
Ehkä tässä ei pitäisi olla olemassa, on vielä parisuhdekki, ei varmaa kukaa nainen jaksa tällästä.
Tuttua on. Itselleni oli pelastus ulosottoon joutuminen, vaikka taistelin sitä vastaan viimeiseen asti. Palkasta meni säännöllisesti tietty summa, lopulta sain kaiken maksettua. Suuri helpotus. Älä luovuta.
Sulla on riippuvuus joka johtuu jostain. Tarvitset apua riippuvuuden käsittelyyn jotta ensinnäkin ymmärrät miksi toimit niin kuin toimit, ja mitä voisit tehdä jotta ajattelutapasi muuttuuu.
Hae apua a-klinikalta.