Miten päästä eroon katkeruudesta raskauden tuomia kehomuutoksia kohtaan
Lyhyt selkä, lapsivettä oli valtavasti. Lopputuloksena jättimäinen raskausvatsa mikä aiheutti valtavan erkauman ja jätti jälkeensä sektiohaavan päällä roikkuvan kengurupussin. Erkauma on kooltaan edelleen kohtalainen, ei enää vakava, mutta tuskin kuroutuu tästä enää koskaan umpeen ja näytän jatkuvasti siltä miltä näytin raskauden puolivälissä minkä lisäksi kengurupussi erottuu kaikissa vaatteissa. Arpiakin on vaikka koko kansalle jakaa (ennen kaikkea erkauma-alueella), mutta ne ovat onneksi vaaleita eivätkä häiritse minua niin paljon.
Housujen löytäminen on liki mahdotonta eikä peilikuvaansa pääse pakoon. Haluaisin vielä joskus toisen lapsen, eli leikkaukseen ei ole vielä asiaa. Koko raskaus, synnytys, palautumis-trilogia on ollut kokonaisuutena täys farssi, mutta lapsi on onneksi ollut unelmien täyttymys.
Kommentit (4)
En tiedä, mietin ihan samaa. Mulla meni pilalle rinnat, vatsa ja alakerta enkä kykene esim. parisuhteeseen näiden juttujen takia. Lasten isä hankki itselleen nuoremman ja lapsettoman vaimon.
Itse oot valinnut tuon, varmasti oli tiedossa mitä raskaus ja synnytys aiheuttaa, varsinkin jos ei ole alatiesynnytys, mistä yleensä palautuu helposti.
Lapset on ihania,mut enää en näe omassa kehossa yhtään erotiikkaa. Näin ollu reilut yli 10 vuotta eikä takas tule. Mies kehuu,muttei auta kun omat aivot ei tykkää omasta kehosta.
Itsekin tässä olen juuri raskaana, toista lasta odotetaan perheeseen. En ole sitä tyyppiä joka erityisesti nauttii raskaana olemisesta, vaan odotan eniten että saan vauvan turvallisesti syliin ja vähitellen oman kehoni taas takaisin.
Edellisestä raskaudesta palauduin hyvin, mutta vielä en tiedä miten tällä kertaa käy. Olen sen verran omaan kehooni fiksautunut, että tarvittaessa menisin vaikka leikkaukseen korjauttamaan vatsan seutua ennalleen, jos sellaista tarvetta raskauden jälkeen ilmenisi. Ymmärrän siis hyvin kipuiluasi muuttuneen kehon kanssa, ja vaikeaa minullekin olisi odottaa korjaavaa leikkausta vielä seuraavan raskauden yli.
Kuitenkin olen sitä mieltä, että oma lapsi on suurin lahja jonka elämältä voi saada. Minua helpottaa kun ajattelen, että oman kehon tilapäinen menetys nyt vain on se hinta, jonka siitä ihanuudesta joutuu maksamaan. Vauvan kanssa on ihan ok unohtaa hetkeksi oman kehon estetiikka. Voi luvata itsellensä korjaavan leikkauksen tulevaisuudessa ja hetkeksi keskittyä vain tutustumaan omaan lapseensa.
Kaikkea hyvää perheellenne!