Miltä tuntuisi olla todella älykäs ja sanavalmis
Itse en ole, mutta olen joskus miettinyt helpottaako se elämää vai ei?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa näillä on?
Älykäs ei ole välttämättä sanavalmis eikä sanavalmis älykäs.
Älykäs voi pohtia asioita syvällisesti ja laatia hienot tutkimustulokset, mutta on huono ilmaisemaan itseään suullisesti.
Sanavalmis keksii joka paikkaan jotain, mutta se ei välttämättä ole älykästä.
Noilla spekseillä siis esim. Petteri Orpo on älykäs. Myöntää tosin, ettei muutakaan keksinyt, eli ei ole oikeasti sanavalmis, ellei saa #mutkuSannaa tai hyvää hallitusohjelmaa joka lauseeseen.
-winner-
En epäile etteikö Orpo olisi älykäs. Ei tuohon asemaan pääse keskinkertaisilla älynlahjoilla. En pidä itse hallituksen toimista enkä ole Orpo fani. Mutta se on eri asia kuin älykkyys.
Mun kommenttini oli sarkastinen. Yhtä lailla kuin voidaan katsoa, että esim. Keskisarja on sanavalmis, mutta ei niin älykäs, että osaisi pelata poliittista peliä. Purra on sen verran älykäs, että jättäytyy tenteistä pois silloin kun ei ole paras viikkonsa ja laittaa alemmat uunot möläyttelemään. Jussi tietysti puhemiehen roolissa vetelee kaikkien naruja ja sopii tuohon älykkään luonnehdintaan myös.
-winner-
Kiitos kysymästä, hyvältähän se tuntuu. Mutta eniten arvostetaan sitä, että osaa olla myös hiljaa tarvittaessa. Ei pidä olla koko ajan turpa levällään.
Noh, helpottaahan se varmasti elämää monessa tilanteessa, jos siis vertaa sellaisiin ihmisiin, jotka eivät ole vastaavilla ominaisuuksilla varustettuja. Mun on helppo saada vaikkapa asiakaspalvelua, kun osaan selittää asiat selkeästi ja kohteliaasti. Mun on myös helppo tutustua ihmisiin. Mutta on mulla sitten taas omanlaisiani vaikeuksia ja haasteita elämässä. Että jos ei ruoju, niin retkuu, niin kuin äitini tapaa sanoa.
En usko että tulee moista pulmaa vastaan ihan heti.
On tästä ollut minulle paljonkin hyötyä. Lisäksi olen hauska ja sosiaalisesti lahjakas. Tämä yhdistelmä on auttanut minua monessa tilanteessa ja vienyt eteen päin, vaikka en ole missään asiassa erityisen hyvä. Siis sellaisissa asioissa joista olisi minulle esim. ammatillista hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa näillä on?
Älykäs ei ole välttämättä sanavalmis eikä sanavalmis älykäs.
Älykäs voi pohtia asioita syvällisesti ja laatia hienot tutkimustulokset, mutta on huono ilmaisemaan itseään suullisesti.
Sanavalmis keksii joka paikkaan jotain, mutta se ei välttämättä ole älykästä.
Noilla spekseillä siis esim. Petteri Orpo on älykäs. Myöntää tosin, ettei muutakaan keksinyt, eli ei ole oikeasti sanavalmis, ellei saa #mutkuSannaa tai hyvää hallitusohjelmaa joka lauseeseen.
-winner-
Yksikään mainitsemistasi poliitikoista ei ole älykäs. Jos olisivat, heillä varmasti olisi muutakin työkokemusta kuin nykyinen ja näyttöjä onnistumisesta jollain työelämän saralla. Kaikki neljä ovat käsienheiluttelijoita, joilta ei ole työelämä sujunut valmistumisen jälkeen. Hanttihommia mäkkärillä ja säälistä pari kurssia yliopistolla. Orpon työkokemus: 2 vuotta työelämäkoordinaattorina ammattioppilaitoksessa kyselemässä Veeteille harjoittelupaikkoja. Halla-aho veti välistä sanakirjan tekoon maksetut ennakot ja jätti kirjan tekemättä. Onko rikollisuus älykästä? Tuskin, ellei sillä saavuta huomattavaa taloudellista hyötyä kiinni jäämättä. Onko merkki älykkyydestä, että saa rikostuomion kaikissa oikeusasteissa; ei minun mielestäni. Toki Winnerin äärioikeistosympatiat tiedetään ennestään.
En epäile etteikö Orpo olisi älykäs. Ei tuohon asemaan pääse keskinkertaisilla älynlahjoilla. En pidä itse hallituksen toimista enkä ole Orpo fani. Mutta
Helpottaa. Sitten voi mennä baariin ja tuoda sieltä joka ilta naisia kotiin.
Älykäs kyllä löytää keinot poistaa ahdistus. Tutkitusti älykkäillä on vähemmän mt-ongelmia.