Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HAAVEILIJAT VIIKOLLA 13**

27.03.2007 |

Heissan kaikille! Uskaltauduin aloittaan uuden pinon, kun en vielä semmoista löytänyt.

En oo vähään aikaan päässyt kirjoittelemaan, on ollut kaikenmoista vaivaa ja sairastumisia koko perheessä. Nyt ollaan kuitenkin jo paremmalla puolen.

Vauvakuume alkaa olla nousussa. Viikonloppuna ihastelin kaverini äitiyslappufarkkuja ja kaupassa hypistelen vauvanvaatteita...

Nyt ollaan miehen kanssa alustavasti sovittu, että ens vuoden maalis-huhtikuussa otatan kierukan pois ja ehkästään muuten pari kuukautta. Eli vuosi aikaa laihduttaa :))

Meillä onneks kolmannen lapsen takia ei tarvi vaihtaa asuntoa eikä autoa. Eiköhän tänne neliöön sovita ja farmarin takapenkille mahtuu kyllä muutama lapsi ja yks turvakaukalo. Hassua järkeillä tämmösiä, kun ei yhtään tiedä että kauanko tärppäämiseen menee tällä kertaa. Voihan olla että joudutaan yrittään vuosi tai kaks. Aika näyttää...

Nyt on jatkettava siivoomista, hauskaa viikon jatkoa kaikille!

-C

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ollut, mutta kävi vain niin että kumi eilen unohtui. Nyt sitten katotaan, viekö antibiootti pillereiden tehon... Itse huomasin asian kyllä kesken kaiken, mutta en saanut sanottua mitään. En tiedä, huomasiko mies koko asiaa. Jälkikäteen yritin sanoa, mutta ei ollut kuuntelevaisella tuulella, niin täytyy tänään kokeilla uudestaan. Vauvakuume on kyllä kova, mutta en välttämättä tähän sekavaan tilanteeseen vauvaa haluaisi. Ja tiedän, että kuitenkin harmittaa, jos en kuitenkaan ole raskaana. No, täytyy vain uskoa, että asiat menee niin kuin niiden on tarkoitus.

Vierailija
2/17 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen pitäisi tänään alkaa, mutta ainakaan eivät vielä ole alkaneet. Yleensä vuoto alkaa aina aamulla.

Nyt on ollut jotenkin erilainen olo... Raskaus on teoriassa mahdollinen, vaikka ovulaation aikaan vältetällään toisiamme ;). Kovasti tietysti toivon, että olisin raskaana, mutta niin monta kertaa olen pettynyt, etten nytkään halua maalailla pilvilinnoja liian aikaisin. Toisaalta en haluaisi lapsen syntyvän joulukuussa, vaan vasta ensi keväänä. Toki olen iloinen, jos Luoja meille suo odotetun lahjan joulukuussakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin täällä :) On ollut niin paljon kaikkea koulu- ja työhommia, etten oo vähään aikaan täällä kerennytkään kirjoitella. Oon myös tarkoituksella yrittänyt pitää taukoa kuumeilussa, kun masentaa välillä aika kovasti kun asia ei etene kuitenkaan mihinkään suuntaan.

Viimeksi, kun olin täällä taisin kirjoitella siitä kun mies vaan mennä viilettää baareissa ja juo yms. Nyt on vähän rauhoittunut (tai tehnyt niin paljon ylitöitä viikonloppuisin...) eikä oo ollut niin usein juomassa, ja sanoi itsekin vähän aika sitten että nyt hän on päättänyt ottaa vähän rauhallisemmin eikä oo joka viikonloppu menossa jonnekin juomaan. Toivottavasti nyt sitten vaan pitää myös tuon mitä sanoi.

Kinttuselle onnittelut, kun sait vihdoin sen miehes lomalle :) Nauttikaahan nyt yhteisestä ajasta oikein kunnolla!

Mies kävi eilen kyselemässä asuntolainaa pankista (mä en päässyt, kun oli koulua) ja kyllähän nuo jotain myöntäs. Nyt vaan pitäs sit ihan tosissaan niitä asuntoja käydä katsomassa. Yks meillä onkin ollut jonkun aikaa mielessä, mut ei oo vielä käyty katsomassa, netissä oon katsonut ja pyytänyt lisätietoja. Ja just kun kirjoitin tuon niin se asunnon välittäjä soitti ja sovittiin et käydään torstaina katsomassa sitä asuntoa :)

On kylllä nyt tullut niin paljon taukoa täällä palstailuun etten oikein tunnekaan ketään ketä täällä kirjoittelee, niin on vaikee muistaa mitä kenellekin kuuluu, mutta jospa sitä tässä pian tutustuis :) Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
4/17 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti ERITTÄIN tutulta tuo miehen baarissa juoksentelu... Aina sen vaan pitää mennä. Jos ei nyt baarii ni ainaki kahville, ja tietty myöhään illalla. Onhan se tietty kiva, et se alkuillan on kotona tai muuten mun seurana ja sitte vaa osan illasta muiden kavereidensa kaa... Mut jotenki se aina nii pistää korvaa että " Meinasin lähtä tänää baarii" . Ja minähän menen nukkumaan... Noh, välillä on niitä rauhallisempia aikoja. Eli ei nyt ihan joka viikonloppu lähe juomaan. Enkä nyt joka kerta ole siitä viittiny huomautella.

Mitäs muuta tänne meille päin sitte kuulukaan...? Hmm... Viime aikoina on näyttäny taas siltä että jos " vahinko" käy niin se on ihan ok. Ei siitä ehkäisystä olla aina välitetty. Kuhan mies sais vaan työasiansa kuntoon ettei sen tarvi niitä aina stressata, niin ois varmaan tulevaisuuden suunnitelmat vähän kirkkaammalla pohjalla ;)

Vierailija
5/17 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille joiden mies on alkanu innostumaan asiasta edes vähäsen. Meillä tulee jyrkkä EI jos juttu edes sivuaa lapsia. Vaikka vain puhuttais muiden raskauksista ja lapsien saamisista.... Eikä tasan unohda kertaakaan kortsua kun pupuillaan.

Välillä mietin sitäkin että entä jos mies ei ikinä innostu toiseen lapseen. Joka toinen päivä ajattelen että no, onhan meillä sentään yksi lapsi. Ja joka toinen päivä tuntuu että koko elämä kaatuu siihen jos mies ei toista lasta halua. Onko tämä ihan sairas ajatus? Voiko siitä tulla niin suuri kriisi että parisuhdekin kaatuu?

Tuntuu että koko keho huutaa vauvaa syliinsä, on huutanut jo vuoden ajan. Alkuun järki jarrutteli ajatusta mutta nyt oisin niin valmis.... Ihan itkettää!!!

Vierailija
6/17 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu, Puolukanvarpu! Mulla oli samanlainen tunne ensimmäistä toivoessa. Ihan syli huusi vauvaa, just samalla tavalla. Ei siinä vaiheessa enää tunteilleen mitään voi. Kaipa ainut tapa on varmistaa, että mies todella ymmärtää sun tunteet asian suhteen. Miehillä on myös aina mielessä, että miten parisuhteen käy, miten aika ja raha riittää yms. Mulla ei nyt ole ihan samanlaista kuumetta toisen kohdalla, vaan enemmän sellainen tervetuloa-fiilis. Puolukanvarpu, minkä ikäinen esikoinen teillä on?

Huoh, ei ole varmaan helppoa jos mies juoksee baarissa. Oman miekkosen juoksut on juostu jo ennen tapaamistamme, jos niitä nyt kummemmin sitä ennenkään oli. Ei ole varmaan helppoa sovitella vauva-ajatuksia ja baarielämää yhteen. Ehkäpä miehet nyt menevät " kun vielä pääsevät" ? Jaksamista sen asian kanssa painiville!

Vierailija
7/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mitä viime viikolla kirjoittelin meidän tautitilanteesta. Pojalla tuli sitten tietenkin korvatulehdus ja taas sain painia sen ajatuksen kanssa, kuinka kurjaa on päivähoitoon viennillä aiheuttaa lapselle sairauksia. Ehkä vähän kärjistettyä, mutta...

No, nyt ollaan jo uudessa viikossa ja terveinä. Tosin poika taas kitisi viime yönä ja mä jännitän, onko tulehdus edelleen päällä. Ens viikolla pitäisi lomailla, eikä tosiaan tarvis olla kenenkään meistä kipeänä. Ihanaa saada " luvallinen" irtiotto töistä!

Lady82 ja tansem83, kirjoittelitte miestenne baarijuoksuista. Mä en kyllä kestäisi tuollaista... Mutta onhan meilläkin sellaista ollut, öh, kymmenisen vuotta sitten. =) Ja ollaan kyllä juostu yhdessäkin jonkun verran. Meillä ainakin tasoittui kovasti, kun ikää tuli. Pääsiäisenä olis tarkoitus lähteä pitkästä aikaa yöelämään ja houkutella iso porukka " vanhoja" kavereita mukaan. Toivottavasti onnistuu!

Eilen soittelin neuvolaan, kun varailin pojalle aikaa. Kyselin samalla mahdollisesta raskautumisyrityksestäni, että onko jotain erityistä huomioitavaa yms. Tajusin vasta, kun lopetin puhelun, että taisin kailottaa aika kovaan ääneen työpaikalla asioitani. Tää mahdollinen yrityksen aloittaminen ei nyt kuitenkaan ole ihan niitä asioita, joista töissä haluaisi tiedottaa... Ainakaan ihan kaikille. Yritän ajatella postiivisesti, että jos joku kuuli, niin mitä sitten. Mutta vähän potuttaa kuitenkin oma ajattelemattomuus.

Meillä on menossa viimeinen ehkäisty kuukausi! Jännää! Tunnen renkaan olemassaolon jotenkin eri tavalla koko ajan. Siis eihän se miltään tunnu, mutta olen kiusallisen tietoinen siitä. Miehellä on työkuvioissa vähän epäselvää ja aika paljon hommia/stressiä niistä (eihän se itse kyllä tuota sanaa käytä), joten vauvapuheet on jäänet vähän vähemmälle taas. Kai me yritys kuitenkin muutaman viikon päästä aloitetaan. Onhan niillä työkuviolla kuitenkin sitten aikaa selvitä suuntaan tai toiseen, ennen vauvan mahdollista syntymää.

Gallie kirjoitteli, että ei ole niin kamalaa " kuumetta" toisen lapsen osalta. Ei mullakaan juuri kuumetta ole. Mutta vauva on kyllä tervetullut! Tai kaveri pojalle, kuten mies asian ilmaisee. (ihana!)

Mutta nyt täytyy orientoitua työntekoon!

Vierailija
8/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikko täytti nyt maaliskuussa 2v, joten ei nyt mikään hirveän vanha vielä. Mutta en haluais että lapsilla ois iso ikäero, koska eivät välttämättä sitten osaa leikkiä ja olla yhdessä kun ovat kehityksessä niin eri kohdissa. Itse olen vanhin sisaruksistani ja seuraaviin on ikäeroa 7 vuotta. Jouduin aina ottamaan paljon vastuuta pienemmistä sisaruksista, olemaan äitin apulainen. Ja lisäksi joidenkin sisarusteni kans välit oli pitkään aika etäiset... Sitä en omille lapsilleni haluaisi.

Minusta taas tuntuu ett haluan tätä toista lasta enemmän kuin ensimmäistä. Ensimmäinen oli tjot-periaatteella.

Tango_n_beibi:

Meilläkin lapsi sairasti koko viime syksyn kun olin töissä ja hän hoidossa. Koko 4,5kk aikana mä olin oikeasti töissä vain 2kk. Oli paljon korvatulehduksia ja lisänä astma, se vei aina huonoon kuntoon. 3 kertaa oltiin osastolla ja sitten aina monta päivää kotihoitoa kun ulos ei saanu viedä ja sitä ei hoidossa pystytty yhdelle lapselle järjestämään. Työnantaja sitten tykkäsi että oisko parempi olla kotona ja kieltämättä olin samaa mieltä. Nyt syksyllä kokeillaan uudestaan.

Vierailija
9/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PLUMERIA: Toivottavasti täti pysyis loitolla ja saisittekin joululahjan! :)

TANSEMilla oli mielessä asunnon hankinta. Uteliaana kyselisin, et millaista asuntoa olette menossa katsomaan? Mullakin välillä olis kova asuntokuume, mut tällä hetkellä ei oo mitään mahdollisuutta ottaa lainaa. Mutta ainahan voi unelmoida... :)

PUOLUKANVARPU: Mä ymmärrän kans sun tunteesi, vaik mulla on sillain eri tilanne, et mieskin kyllä kuumeilee. Meillä vaan " jarruna" on mun sairaudet ja lääkitykset. Mullakin esikoinen on melkein samanikäinen kuin sulla (6/05) ja mäkin toivoisin lapset pienellä ikäerolla, just sen takii, et olis sit toisilleen leikkikavereina. Ja olishan se kiva, jos sit isompanakin olis toisilleen tukena ja apuna. Mut kyllä sitä välillä miettii, et tuleeko meille koskaan toista lasta jne.

Nyt en muista muuta kommentoitavaa, joten laitanpa omia kuulumisia. Mä sain maanantaina ihan kauheen vatsataudin (ilmeisesti noro-virusta). Menin niin huonoon kuntoon, et jouduin sairaalaan nesteytettäväksi ja tänään kotiuduin. Nyt toivon vaan, ettei mieheni tai pieni tyttäremme saa tätä tautia. :(

No, mutta mukavaa ja kaunista keväistä keskiviikkoa teille!

t. Sanjuska

Vierailija
10/17 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aurinko paistelee. Murun kanssa tuossa ulkoiltiin puistossa keinumassa ja hiekkalaatikolla. Kyllä jotenkin heti piristyy kun kevät tulee.

Plumeria, mäkin piinailen. Huomenna pitäisi alkaa menkat, siis meillä on ehkäisy käytössä, mut muutaman kerran on käynyt niin, että teoriassa meillä ois myös raskaus mahdollinen. Päätin jo etten edes ajattele sitä mahdollisuutta, mut nyt oon muutaman päivän kärsinyt aamupahoinvoinnista niin enkös taas alkanut toivoo... no tuskin oon raskaana ja eiköhän tää pahoinvointi oo jotain vatsatautia... Toivottavasti sulla ois masuvauva siellä.

Baarijuoksuista: mun mies oli pitkään, ettei käynyt missään, mutta nyt on viimeisten kuukausien aikana taas alkanut käydä. Tosin ärsyttävää, mä sit istun nekin illat vauvan kanssa kotona. En edes kyllä baariin haluaisi, mutta tylsää lauantai-iltaisin vain yksi istua telkkaa kattomassa kun muru nukkuu.

Puolukanvarpu, mulla on ihan samanlaisia fiiliksiä kun sulla. Välillä tulee ihan epätoivo, ett mitä jos ei mies ikinä suostu kakkoseen ja kolmoseen. Tai vasta monen vuoden jälkeen. Mä haluisin kans pienen ikäeron lapsille, meil on siskon kaa pieni ikäero ja ollaan aina oltu hyvät kaverit ja samaa toivoisin myös omille lapsille. Muru tosin täyttää vasta 1 vuotta, mutta silti kovasti toista kaipaisin.

Nyt tuo pikkuinen jo repii mua housuista ett äiti tulis koneelta pois ja lasta viihdyttämään.

Mukavaa päivää kaikille haaveilijoille

murunmamma

Vierailija
11/17 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää..mä kirjottelen taas ens viikolla aktiivisemmin kun nyt tuo ukko on täällä vielä ens keskiviikkoon saakka. Ihanaa on ollut ku se on katellut tv:tä tossa sohvalla. :) Näinhän se menee, kaikki nurkissa lojuvat bokserit ja taistelu kaukosäätimen herruudesta on niin niiiin hellusta nykyään. ;) Kotiutumista innolla odottaen, saa nähä taas, et miten hellusia ne sit on. :)

Millanen oli kämppä Tansem? :) Missäs KP on?

Vierailija
12/17 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kohta aika siirtyä toiseen pinoon korjoittelemaan. Mies on antanut vihreää valoa ja sitten vaan odotellaan, että herra saapuisi kotiin työmatkaltaan. ;) Olen aika täpinässä, kuten arvata saattaa. Kiva oli täällä palstailla ja onnea vaan kaikille käännytysyrityksiin. Osa taitaa kyllä toppuutella vain omaa innostustaan, eli kärsivällisyyttä heille. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
13/17 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoivat pari päivää myöhässä. Oli kyllä tosi paljon oireita ja oikein ärsyttää kun aina pitää tuijottaa omaa kroppaansa, mutta minkäs teet!

Nyt toivonkin, että mies pikkuhiljaa alkaisi innostua vauvahankkeesta ja että vauva syntyisi alkuvuodesta... Katsotaan tuottaako käännytys tulosta ;)

Vierailija
14/17 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kevääseen on niin tottunut jo, että tuntuu kauheelta ajatella,että ehkä vielä tulee pakkasta ja lunta.:/Ilmeisesti kylmenevää on luvattukin,mutta mä en SUOSTU uskomaan siihen...!

Mä aattelin vähän lähteä tänä iltana bilettämään tosi-tosi pitkästä aikaa.Oon ihan fiiliksissä...!Mies oli viime viikonloppuna,joten mun on nyt " vuoro " mennä;)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
15/17 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinttunen: KP on kyllä käynyt välillä lueskelemassa.. Täällä on ollut niin ihanat ilmat, että ollaan miehen kanssa hyödynnetty tämä viikko kun hän on aamussa ja on ollut hyvä ilma..

Ja muutenkin nautiskeltu auringosta ja liikenteessä oltu.. Käyty naantalissa parina päivänä kahvilla jne..

Me ollaan oltu iltaisin ihan kahdestaan ja nautiskeltu.. Joten en ole ehtinyt koko aikaa kirjoittelemaan.. Välillä kävin lukemassa..

Muuten mulla on työhaastattelu 10.4.

KP

Vierailija
16/17 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista huhtikuuta kaikille..

Meillä täällä menee hyvin..

Suunniteltiin miehen kanssa, että kesällä mennään vähän reissaamaan kahdestaan..

Ja laivalle ja myös mahdollisesti viroonkin..

KP

Vierailija
17/17 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä oon valveilla ;) Kohta pitäs kyllä mennä nukkumaan ettei rupee taas unirytmi liikaa muuttumaan (mies oli taas yövuorossa töissä viime viikon ja on myös ens viikon).

Eli siitä asunnosta, päästiinkin vasta tänään katsomaan sitä kun myyjälle oli tullut torstaille jotain esteitä ettei silloin käynytkään. Ei vastannut ihan meidän toiveita, kun oli aika pieni ja ahdas. 3h+k+s, 68 neliötä, oma piha oli kyllä mukava ja rajoittui puistoon niin vaikutti aika rauhalliselta, mutta muuhun ei kyllä ihastuttu. Pitää katella vielä ihan rauhassa jos löytys parempia. Rivitalo kolmio siis haluttas, mieluusti omalla pihalla, mutta ne kyllä valitettavasti on niin hinnakkaita ettei meillä ehkä oo varaa just sellaseen kun haluttas.

Mulle tarjottiin myös perjantaina kesätöitä, samasta paikasta missä nytkin oon koko ajan opiskelujen ohella ollut töissä, mutta vähän erilaisia hommia (=toimistohommia). Olin kyllä aika yllättynyt, kun noita töitä tarjosivat, tai ei se vielä varmaks sanonut, mutta alustavasti kyseli oisinko halukas. Lupasin tietysti, eli ois sitten 7-15.30 työaika koko kesän, kun muuten ois ollut vuorotyötä nämä entiset hommat. Palkasta ei ollut vielä puhetta, mutta oletan että on parempi kuin nyt kun on sen verta vastuullisemmat hommat.

KP:lläkö oli työpaikka haastattelu tulossa? Samanlaiseen työhönkö haet, missä nyt oot vai ihan jotain eri alan?

Mutta nyt pitää mennä iltapalalle ja nukkumaan :)