Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä niin toivoisin itselleni koiraa

Vierailija
20.09.2008 |

Meille olisi hyvin tilaa pienelle koiralle. Olisipa sitten vähän seuraakin mun yksinäisille kävelylenkeille. Olaan yrittäjäperhe ja itse opiskelen tällä hetkellä, joten olemme aika paljon kotona. Siinä mielessä eläimelle olisi myös aikaakin.

En vaan haluaisi ihan pentua ja toisaalta en lasten sekaan stten uskalla ottaa mitään pitovaikeuskoiraakaan. Onko kellään hyvää vinkkiä mistä saisi täyspäisen, kivan koiran, joka olisi jo vähän varttuneempi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte katsomassa ja kyselette paljon. Monesti vanhemman koiran saa koeajalle, sitä kannattaa pyytää.

Löytöeläintaloilta ei kannata ottaa. Sinne viedään koira jos sitä ei kaupaksi saada. Eikä henkilökunta tunne koiria tarpeeksi hyvin. Ovat lähes aina ongelma tapauksia.

Vierailija
2/4 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ekat 2kk on rasittavia, mutta kun sisäsiisteys ja muut perusjutut on hallussa, on teillä aivan mahtava uus perheenjäsen.

Minun eka koira oli aivan yli-ihana berninpaimenkoira, jonka hautasimme päivää vaille vuosi sitten. Eli 9-vuotiaaksi ja oli perheessämme todellakin yksi meistä.

Nyt meillä kasvaa 4kk ikäinen gordoninsetteri-pentu ja vaikka perheessä on 1-vuotias pojan napero, niin hyvin on sujunut. Olen vielä pari kuukautta kotona hoitovapaalla, joten nyt olikin hyvä sauma koiralle.

Sinuna harkitsisin esim.tiibetinspanielia, ovat iloisia, suloisia ja oppivaisia koiria, joilla on aika helppo pentuvaihe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aiemmin olut koira, mutta ostin sen kun se oli jo puolivuotias ja osasi perusasiat. En ole siis ikinä joutunut kouluttamaan koiraa sisäsiistiksi enkä tiedä miten se käytännössä tehdään. Ehkäpä sitä on kuitenkin turha jännittää ja välttääpä siten sen riskin, että ottaa kotiinsa jonkin luonnehäiriöisen piskin.

Ap

Vierailija
4/4 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koira on kylä siinä mielessä pitovaikeuskoira. Se on rodultaan cavalier king charlesin spanieli ja ikää kohta 1 vuosi. Luonteeltaan koira on oikea sylivauva, eikä ole koskaan käyttäytynyt millään tapaa agressiivisesti lapsiamme tai aikuisia kohtaan.

mutta sitten se mutta: koira kärsii eroahdistuksesta, koska ei ole oikeastaan ennen tätä syksyä joutunut olemaan yksin pitempiä aikoja. eroahdistus ilmenee merkkailuna silloin kun olemme pidemmän ajan pois (n. 10 h)- Koira on mm. pissinyt keittiön pöydälle ja järsinyt ja repinyt lehtiä.

Muute on sisäsiisti ja mukava koira ja luopumisen ajattelukin tekee pahaa. Elämän järjestäminen koiran ehdoilla on kuitenkin vaikeaa, koska töissä on pakko käydä.

Koiraa ei myöskää ole kamalasti koulutettu vaan on aika lailla vapaan kasvatuksen tulos :( eli ei osaa kovin hyvin kulkea remmissä.

Olisitko kiinnostunut tällaisesta puolitäyspäisestä koirasta?