Miten mainosten on tarkoitus toimia? Itseäni ne ainakin ärsyttävät niin paljon, että välttelen ostamasta kyseisiä tuotteita
Esimerkiksi YouTubessa mainoksia tulee nykyään todella lyhyin aikavälein.
Ärsyttävät niin paljon, että en voisi kuvitellakaan laittavani rahaa kyseisiin tuotteisiin.
Mutta ilmeisesti jotenkin on tutkittu, että niistä on enemmän hyötyä kuin haittaa tuotteen myynnille?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Noin sata vuotta vanha sanonta toteaa "Any Publicity is Good Publicity!". Mainostamisen idea lähtee tuosta ideasta. Vaikka sen oikeellisuutta ei ole voitu näyttää toteen lyhyellä aikavälillä, niin on esitetty näyttöä, että pidemmällä on.
Kun jotain asiaa toistetaan riittävän usein ja pitkään, niin vaikka se sitten osaa ihmisiä ärsyttääkin. Niin kun ihminen sitten joskus usein vielä paljon myöhemmin kaupassa etsii sopivaa tuotetta tarpeeseensa, niin varsin monet ihmiset muistavat vain sen, että tämä on tuttu tuotemerkki eikä sitä, että se mainos joskus kauan sitten häntä ärsytti. Ja sitten se ostopäätös tutkimusten mukaan osuu juuri näihin tuotteisiin, joita on mainostettu.
Sillä siis ärsyttääkö mainos vai meillyttää ei ole lopulta merkitystä enää ajan päästä, vaan merkitystä on vain sillä muistijäljellä, että tämä on tuttu tuote ja se riittää hyvin usein kääntämään ostopäätöksen siihen minkä muist
Täällä halutaan ihmisten mielipidettä, ei tekoälyn
Mä olen mainoksissa ihmetellyt julkkisten käyttöä.
Tykkään toki katsoa jääkiekkoa tai formuloita, mutta ei Teemu Selänteen näkeminen saa mua juomaan maitoa enkä Kimi Räikkösen suosituksesta osta tag heuerin kelloa.
Vierailija kirjoitti:
tanelin tämä ei ole tätä värivikaisine taustoineen hain s mafian 100e pois ja kortti leikattiin. menee tosiaan pitkään kun s kaupoissa asioin. frii kanavalla hyviä ohjelmia mutta kun ohjelmaa 10 min ja mainoksia 7min. jää katsomatta eikö mainostajat tajua että liika on liikaa.
Hei, ei ne ihmiset jotka tekee mainoksia työkseen katso mainoksia vapaa-ajoilla. Mulla asuu tuossa naapurissa yksi mainospomo ja ei se sitä sailaile, että ei hän katso mitään ilmaiskanavia itse, maksaa youtuben ym. palveluista niin ettei mainoksia tarvitse katsoa sekä sitten käyttää mainosten esto lisäosia selaimessa, että välttyy niiltä muuallakin.
Postiluukussa niillä on ollut kaiken sen reilun yli 10v kun ne on tuossa naapurissa ollut, että EI MAINOKSIA !
Mainostaminen on heille vain työtä josta ne ansaitsee rahaa, ei mitään sellaista mitä he haluaa itse katsella ja kärsiä. kotonaan. Töissä tietysti katselevat toisten tekemiä ja suunnittelevat kamppanjoita frimoille isosta rahasta. Mutta se on työ eikä harrastus kuulemma.
En sanonut päin naamaa hänelle jutellessa, mutta kuulosti aika paljon prostituoidun moraalilta eikä vain hänellä vaan koko perheen osalta ttässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
....
Täällä halutaan ihmisten mielipidettä, ei tekoälyn
Kyllä mnä kirjoitin sen ihan itse, en tarvinnut siihen tekoälyä :D
Mä olen aina ihmetellyt samaa!!
Jotkut mainokset on niin ärsyttäviä, että olen jo pitkään välttänyt tuotteen ostamista. Näitä on useita.
Sitten on mainoksia, jotka eivät varsinaisesti ärsytä mutta ei mitään mielikuvaa mitä niissä mainostetaan. Eipä siis vaikuta minuun että menisin ostamaan tuotteen. Pitkiä jaarituksia.
Jotkut mainokset on ihan ok hyviä. En mä silti mene ostamaan mitään sen takia.
Muhun toimii mainokset, joissa selkeästi ilmoitetaan jostain tarjouksesta. Siis semmoisesta tuotteesta, jota muutenkin ostaisin. Vaikka esim. että kaupassa X "3 kahvipakettia kympillä Juhannuksen kunniaksi"
En siis ymmärrä mainontaa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään toki katsoa jääkiekkoa tai formuloita, mutta ei Teemu Selänteen näkeminen saa mua juomaan maitoa enkä Kimi Räikkösen suosituksesta osta tag heuerin kelloa.
Julkkikset palkataan sinne vahvistamaan sitä myönteistä mielikuvaa niille ihmisille jotka ihailevat näitä julkkiksia.
Sitä vartenhan poliittiset puolueetkin niitä omiin riveihinsä ja kansanedustajiksi haluavat. Niillä kalastellaan ääntiä ja myönteistä mielikuvaa. Ja julkkikset sitten vaikka heillä ei ole edes käytännön kompentenssia asioden hoitamiseen lähtevät mukaan saadakseen ainakin lisää huomioita, josta he tulonsa hankkivat ja jos käy säkä niin saavat hyvät tulot kansanedustajina vaikka osaaminen ei tahdo riittää, niin onhan se heille useimmille taloudellisesti kannattava keikka neljäkin vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän maksan mainosvapaasta youtubesta 14.99e/kk 😌 ja kyllä, työttömyysturvalla eli teidän verorahoilla.
Mikset käytä Adblockeria, jolla saat ne pois ilmaiseksi?
Kaikkien aikojen paras Super Bowl-mainos
Vierailija kirjoitti:
Julkkikset saa niistä(kin) tuloja. He edistävät tiettyjä ideologioita, ja saavat siitä korvauksia. Eihän ne nyt hyvänen aika omilla lahjoillaan sinne putoukseen tai muihin reality ohjelmiin ole päässyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkkikset saa niistä(kin) tuloja. He edistävät tiettyjä ideologioita, ja saavat siitä korvauksia. Eihän ne nyt hyvänen aika omilla lahjoillaan sinne putoukseen tai muihin reality ohjelmiin ole päässyt...
osui ja upposi, kun keskustelu tyssäsi kuin sienään;)
Iltistä selatessa tulee niitä pieniä mainospätkiä sivun oikeaan reunaan. Niissä lukee, sulje.
Suljen heti, enkä todellakaan edes katso sitä minikuvaa yms. Kyllä menee mainosrahat hukkaan🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän maksan mainosvapaasta youtubesta 14.99e/kk 😌 ja kyllä, työttömyysturvalla eli teidän verorahoilla.
Eri mutta itsellä on jo Youtube music koska spotify on kuraa. Tais olla 2€ lisää niin sai premiumin.
Vierailija kirjoitti:
180e vuodessa tubeen. ei kuullosta kovin fiksulta kun olet avustettava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri mutta itsellä on jo Youtube music koska spotify on kuraa. Tais olla 2€ lisää niin sai premiumin.
YTmusic on satakertaa parempi kuin spotify.
Varsinkin keeneri-mainokset ärsyttävät. 😟
Mainosten tarkoituksena on opettaa ihmiset käyttämään mainoksenestoon tarkoitettuja ohjelmia.
Opera-selaimella katsottaessa ei youtubessa näy mainoksia...
M59+