Olen pienituloinen, mutta seuraava palkka 3400€ netto
Ja vähän päälle. Mitähän hauskaa sitä tekisi? Asuntolainakin jo maksettu (asun Helsingissä).
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomarahat palkan päälle? Kerran vuodessa tuntuu että palkka on kohdallaan.
No muutoin se on vain reilut 2100€/kk netto.
Sama mutten pidä itseni pienituloisena. Kovaa duunia tonkin eteen pitää tehdä. Julkisella puolella lakialan sihteerinä.
Et ole pienituloinen.
Eurostatin määritelmä on 60% mediaanitulosta ja ansiosi menee kirkkaasti yli sen.
Mutta nauti lomarahoistasi, tee jotain sellaista mitä et tavallisesti raaskisi tehdä.
Ei ikinä julkiselle puolelle mihinkään hommiin. Sihteerin tehtäviä olen ihan lapsesta saakka inhonnut yli kaiken.
Julkisella puolella tuntuu, että olis koko ajan julkkis vaikka ei ole vaan on tavan pulliainen.
Jos todellakin haluaa olla julkkis niin miksi sitten ei ole kunnolla kokonaan julkkis? Tienaiskin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella tuntuu, että olis koko ajan julkkis vaikka ei ole vaan on tavan pulliainen.
Jos todellakin haluaa olla julkkis niin miksi sitten ei ole kunnolla kokonaan julkkis? Tienaiskin enemmän.
En ole julkisella puolella.
ap
Tienaan 10000 euroa kuukaudessa ja olen keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 10000 euroa kuukaudessa ja olen keskituloinen.
Ai netto tuon verran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen tienaa alle 1500€/kk
Mulla on 2780€ brutto. Olen pienituloinen. Keskituloisilla brutto 3400€.
ap
Et ole pienituloinen tai köyhä.
En ole köyhyydestä puhunut mitään. Moni pienituloinen (palkkatulo) on varakas. Tilastojen mukaan tienaan alle suomalaisen keskitulon ja mediaanipalkan.ap
Keskitulo ja mediaani on harhaanjohtava. Jotkut tienaa yli 10 000 e kuukaudessa ja jotkut 1000 euroa.
On se siten ettei sitä voi käyttää missään mittarina. Ainoa millä voi mitata on paljonko elinkustannukset on. Tällä hetkellä minimi tulot suomessa tulisi olla 2500 euroa.
Keskiarvo tai mediaani vuoden bruttotuloista ei ole harhaanjohtava.
Onnittelut. Nauti. Laita osa säöstöön, määräaikaistilille, 3-6 kk.
Vierailija kirjoitti:
Pistä haisemaan, tue Suomen ontuva taloutta
Sanonta on panna haisemaan.
Mikä siinä panna-verbissä niin pelottaa?
Keskiarvo tai mediaani vuoden bruttotuloista ei ole harhaanjohtava.