lapsemme täytti jouluaattona 1v.
Synttärit oli tammikuussa. Kutsuttiin samat ihmiset jotka ovat muidenkin lasten synttäreillä olleet. Joko sukulaisia tai kavereita. 3 tuli ja muut jätti tulematta, koska lapsemme on syntynyt jouluaattona. Kyllä sapettaa.
Sellaset jätti tulematta jotka tarkoin ilmoittaa mitä omat lapset haluavat synttärilahjoja. Nyt ei menty yhden tytön 2v. synttäreille. Äiti illalla soitti ja kysyi, kai meillä lahja on
Itse vielä kehtasi lapsemme synttäriaikoihin sanoa, ettei osta lapsellemme lahjaa kun on jouluaattona synttärit.
Tiedän, että kohta se kysyy taas sitä lahjaa. Miten pitäisi suhtautua.
Se äiti on rasittava aina suvussa kulkeva. Mitä teen?
Helpommalla pääsen kun ostan lahjan, mut sen arvo täytyy hänelle olla 20e. En jaksais kuunnella hänen nalkutuksiaan.
Kaipaan tosiaan neuvoja
Kommentit (10)
En kyllä osaa neuvoa, mutta miten joku voi vaatia toista ostamaan jotain lahjaa?!? En kyllä itse ole tuollaisiin tilanteisiin joutunu, ihmeen alaluokkaista käytöstä...
Puhut vastavuoroisuudesta jne.
Pidä joulukuussa synttärit viikko ennen joulua.
Jos kerran ette olleet kaverisi lapsen synttäreillä, niin eihän teillä ole mitään velvollisuutta lahjaakaan antaa. Jotenkin en kyllä jaksa edes uskoa, että noin törkeitä ihmisiä kuin kaverisi on olemassakaan, mutta kaipa niitäkin löytyy.
Miten aikuinen ihminen kehtaa soitaa erikseen ja varmistaa että kai teillä lahja on..voi ristus ja itte ei vaivaudu teille synttäreille... no et tietenkään osta lahjaa!!! Kokeileppa tänä vuonna pitää viikkoa ennen ne lapses synttärit, josko väki sitten saapuis paikalle.
Aina ilmoittaa mitä lapselle täytyy ostaa, jopa ristijäislahjakin.
Vain synttärisankarin omat kummit ja isovanhemmat. Jos lapsi on jo vähän isompi, niin joitain kavereita myös siinä tapauksessa. Minä en ainakaan todellakaan halua käydä kavereiden lasten synttäreillä ja ostaa lahjoja. Omat kummilapset riittää!
Meillä on tähän asti ollut tapana kavereiden kans kutsua sit kaikki
Ymmärtäisin jos ois kyse yli 5-vuotiaasta ja kaverisynttäreistä lomien jälkeen, mutta eihän tossa touhussanne ole mitään järkeä.
meillä on tapana ostaa lahja vain, jos osallistumme syntymäpäiväjuhlille. Ja koska emme osallistuneet teidän juhliin, emme nyt osta lahjaa ja että katsotaan jos pääsemme ensi vuonna teidän synttäreille niin sitten tuodaan lahja!
Uskomatonta...