Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turhauttaa talonosto

Vierailija
23.06.2025 |

Asun pikkupaikkakunnalla jossa terveitä taloja tulee myyntiin ehkä 1 kahdessa kuukaudessa. Nämä terveet talot voi jakaa muutamaan kategoriaan:

1. Liian pienet meille 

2. Liian kalliit meille 

3. Sellaiset jotka menee heti ja syntyy tarjouskilpailu-> hinta nousee yli budjetin. 

Taas on yks kohde josta on väännetty hinnasta, terve talo, mutta kaikki pinnat vanhat. Alkuperäinen pyynti ihan älytön ja myyjä joutui jo kerran tiputtaan hintaa. Minä ainut tarjoaja. Kauppoja ei vaan synny. Justiinsa raukesi mun viimeisin tarjous, jossa olin jo ylittänyt oman budun ja eroa pyyntiin enää 7000. Ja tähän tyssäsi.

Aaaarg ku turhauttaa.  2 vuotta jo etitty ja kauppoihin ei vaan päästä. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tervettä taloa tulee nostaa? Onko painunut? Osta talo, joka on paalutettu.

Vierailija
2/6 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama homma kun olin autoa ostamassa.

Myyjät pyytää ihan naurettavia summia, 50 tonnia uudesta autosta, mä tarjosin 40 mut ei tullut kauppaa. Kyllä ärsyttää kun en saa 50 tonnin autoa 40 tonnilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs oman rakentaminen? Ja oletteko välittäjään ollu yhteydessä, että kun haaveenne tulee myyntiin niin välittäjä ottaisi heti teihin yhteyttä.

Vierailija
4/6 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nostaisi taloa.

Vierailija
5/6 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on kun persaukinen lähtee kaupoille

Vierailija
6/6 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajattele positiivisesti, että pystytte sentään ilmeisesti asumaan jossakin siellä paikkakunnalla(?) odotusaikana eikä ole pakkorakoa löytää taloa heti, se on ainakin plussaa vaikka varmasti väliaikaisratkaisu turhauttaa. Kyllä se tilanne tavalla tai toisella ratkeaa, ei siinä tarvitse osua kuin yksi hyvä ja sopivan hintainen kohde.

Meille kävi niin, että muutettiin pikkupaikkakunnalle Lappiin etelästä ja vuokrattiin omakotitalo, johon ei ollut välimatkan vuoksi mahdollista käydä tutustumassa etukäteen. Näimme kuitenkin kuvia, ja omistaja vaikutti ettei ole minkäänlaisia sisäilmaongelmia tai kosteusvaurioita talossa. 

Olihan siellä sitten sisäilmaongelma. Omistajat syyttivät vain valehtelijoiksi ja uhkailivat että perästä kuuluu jos kellekään asiasta eteenpäin puhumme, kun heille ilmoitimme ko. epäilykset. Perästä ei koskaan kuulunut, ja naapurilta kuultiin jälkeenpäin että oli siellä kuntokartoitus vähin äänin tehty poismuuttomme jälkeen ja vaurio löytynyt. Mahtoi omistajia hävettää meuhkaaminen ja uhkailu ja tutkimuksista kieltäytyminen asuinaikanammme.

Siitä, kun oireet alkoivat ja ilmoitimme vuokranantajalle, meni 4kk siihen, kun löysimme ensimmäisen vapaan hyväkuntoisen vuokrakämpän kunnan alueelta ja pystyimme purkamaan vuokrasopimuksen. Jouduimme vuokraamaan osalle tavaroistamme varastoksi huoneen tyhjillään olevasta virastotalosta, koska muutimme avokeittiölliseen kaksioon 5 makuuhuoneen okt:sta. Vitutti kevyesti maksaa 2000 euroa koko omaisuuden muutosta etelä-Lappi välillä vain päätyäkseen johonkin homepommiin, josta muuttaa saman tien pois ja nukkuu uudessa kämpässään keittiössä. Onneksi toisella kertaa sentään muutettava matka ei ollut pitkä.

Meillä oli alun perin tarkoituksena katsella ja miettiä rauhassa oman talon ostoa täältä samalla kun asutaan siinä okt:ssa vuokralla, mutta eipä täälläkään myytäviä ole, ja tuon yhden kostausvaurion jälkeen turhauduimme käytettyihin omakotitaloylläreihin niin, että ostimme käteisellä halvan tontin ja tilasimme sinne talopakettitalon. Kuin ihmeen kaupalla saimme lainan siihen, vaikka vuotta aiemmin saimme vielä samoilla tuloilla kielteisen lainapäätöksen kun kokeilimme huviksemme.

Tsemppiä teille, kyllä se talo tavalla tai toisella järjestyy ja jos ei muuten niin säästätte lisää käsirahaa pikku hiljaa ja kasvatatte sitä kautta budjettia. Pikkupaikkakunnilla noin yleisesti asuntojen hinnat eivät ainakaan nousussa ole.