Aupaireista kysymys
En tiedä onko aiheesta ollut paljonki kyselyä aikaisemmin, mutta kysyn silti, jos vaikka joku osaisi vastata.
Siskon tyttöni on kiinnostunu au pairin hommasta. Onko muita paikkoja netissä, kuin työkkärin sivut, joista voi vapaita paikkoja etsiä? Tytär on vasta 17 vuotias, ottaako kukaan tämän ikäistä au pairiksi vai vaaditaanko aina 18 vuoden ikä?
Vaikka ikää on vasta tämä 17 vuotta, tyttö on hyvin kokenut lasten hoitaja, luotettava ym. hyviä ominaisuuksia löytyy:)
Hän haluaisi oppia englantia enemmän, joten onkohan silloin ainoat mahdolliset maat Iso-Britannia tai USA? Vai oppiiko Euroopan maissa myös englantia, vaikka maan kieli olisikin vaikka saksa? Eli käytetäänkö missään muussa maassa englantia yleisesti? Olikohan tuo viimeinen kysymys nyt aivan tyhmä, tässä mietin kirjoittaessani;)
Kommentit (7)
Voi olla tosin aika vaikeaa löytää au pair-paikka muusta kuin tuttavaperheestä. Itsekään en ottaisi alaikäistä hoitajaa " vastuulleni" , vaikka varmasti 17-vuotias voi olla aivan yhtä hyvä au pair kuin 18-vuotiaskin.
Kovasti tyttöä kiinnostaa ulkomaat ja kielenopiskelut. Mikä ihan hyvä asia. Mikään tulipalokiire ulkomaille ei kuitenkaan ole ja voi hyvinkin odotella vielä jonkin aikaa, että 18 vuotta on täynnä. Kiva on vain ilmeisesti jo ajoissa suunnitella ja haaveilla:)
Kiva myös, jos Euroopastakin löytyy paikkoja, joissa voi englantiakin oppia, kuten Bryssel. Mitenkäs esim. Luxemburg, onko aivan saksan/ranskankielistä aluetta?
Tytöllä on vuoden vanhempi sisko, jota en voisi kuvitellakaan lähtevän vielä ulkomaille. Niin erilaisia ovat siskonsa kanssa. Tämä nuorempi on paljon reippaampi ym.
Tuolla on paljon au pairiksi haluavia ja myös perheitä. Olemme itse hankkineet au pairin tuon sivuston kautta.
Meille on tulossa au pair kesäksi yht. 2,5 kk, eli ei tarvitse aina ajatella, että lähtee koko vuodeksi. Varsinkin nuorelle tuollainen lyhyempi kokeilu voi olla hyvä ja jos vielä senkin jälkeen kiinnostaa, niin voi mennä pidemmäksi aikaa.
USA:ssa alle 21-v on alaikäinen ostamaan ja juomaan alkoholia, mutta voi kyllä ajaa ajokortin 16-vuotiaana. Kyllä USA:an voi aivan hyvin tulla aupairiksi alle 21-vuotiaana. Enpä keksi muuta kuin tuo alkoholi, mikä rajoittaa elämää alle 21-vuotiaana, ja ei kai alkoholi ja baarissa kulkeminen niin väliksi olekaan ainakaan isäntäperheen kannalta. Kannattaa katsoa järjestöjen sivuilta vaativatko USA:han jotain tiettyä ikää. Useimmiten USA:han kuitenkin vaaditaan aupairilta ajokortti, joskus voi onnistua löytämään paikan, jossa ajokorttia ei tarvi.
Oikeassa olet. Itse asuin jenkeissä 7 vuotta, ja lähdin au pairiksi sinne 19-vuotiaana. Olisin odottanut jos olisin aavistellut kuinka hankalaa sosiaalinen elämä olisi, kun baareihin ei päässyt. Vaikka itse ei välittäisikään niin baareista tai alkoholista, niin ainakin 95% minun tuntemistani au paireista (Ja tunsin niitä paljon, suomalaisia,saksalaisia, hollantailaisia...) kävi joka viikonloppu baareissa. Ei välttämättä aina juomassa, mutta kuitenkin. Ongelma hoitui siskon henkkareiden avulla kuitenkin helposti :)
Ja kysehän on au pairin viihtymisestä, ei siitä haluaako isäntäperhe häntä baareihin. Tuollaisia asioita ei välttämättä ajattele paikkaa hakiessa. (Minä en ainakaan ajatellut.)
USA:an ikäraja ainakin Au pair in America järjestöllä on 18 vuotta.
Minun ymmärtääkseni ikäraja on aina tuo 18 vuotta, ainakin järjestöiden kautta. Ja itse en edes harkitsisi 17-vuotiasta Au pairia, koska sen ikäinen on kuitenkin aika nuori lähtemään ulkomaille yksin ja ottamaan vastuuta lapsista. Vaikka 17-vuotias olisi kotikaupungissaan ihan varmasti hyvä ja luotettava lastenhoitaja.
Tuosta englannin kielestä en osaa sanoa mitään, mutta USA:an ei oikeastaan edes kannata lähteä alle 21-vuotiaana, koska siellä on alaikäinen siihen saakka.
Jos siskon tyttäresi on koulussa, ehkä jokin vaihto-oppilas ohjelma olisi hänen ikäiselleen kuitenkin parempi vaihtoehto?
Tietenkin jos hän on kuitenkin haluaa lähteä ja voihan olla että joku palkkaisi alaikäisenkin, niin paikkoja voi löytää myös muilta keskustelu palstoilta.