Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikat lentokoneessa

Vierailija
22.06.2025 |

Tietääkö kukaan saako Finnairin lennoilla varata exit-riville, kun on silmälasit? Finnairin ohjeissa kun sanotaan, että ei saa olla näkö- tai kuulorajoitteinen, Niin lasketaanko silmälasit tuohon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile 

Vierailija
2/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exit -paikalla istuvan pitää hätätilanteessa jaksaa avata raskas ovi .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit eivät varmaankaan vähennä käsivoimia. Eri asia jos on sokea, silloin ei tietenkään voi istua hätäuloskäynnin vieressä.

Vierailija
4/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.. Ei saa olla näkö ja kuulorajoitteinen. Mitenhän uitussa nyt sitten olis? 

Vierailija
5/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin itse istunut ja käytän silmälaseja.

Vierailija
6/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa varata! 

Vierailija
8/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lasketa. Itsekin olen usein istunut exit-paikalla ja käytän silmälaseja. Tärkeintä on että ymmärrät kieltä ja olet valmis auttamaan jos on tarvetta (esim jos olet kännissä koneen tullessa, sinut sijoitetaan toiselle paikalle).

Vierailija
9/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut exit-paikalla, vaikka minulla on silmälasit ja silmäsairaus. Itse ovat Finnairilta minut siihen laittaneet, kyselivät käykö minulle, että olen tuolla paikalla, mutta eivät puhuneet mitään misttäm silmäsairauksista. Varmaan lähinnä sokeita koskee, että ei voi olla noilla paikoilla.

Vierailija
10/11 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa? Viime viikolla minä, 62kg ja tytär 52 sekä joku meille vieras nuori nainen, pienempi kuin minä, istuttiin kolmestaan etummaisen (Exit-kyltillä varustettu) ulko-oven vieressä ekoina muutaman tunnin lento. 

Vierailija
11/11 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma Finnairin käytännöistä, mutta jenkkiyhtiöiden ohjeissa lukee näin A Passenger seated in an exit seat must: Have sufficient visual capacity to perform applicable functions without the assistance of visual aids. Eli voit istua, jos hätätilanteessa pystyt toimimaan ilman silmälaseja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi