Valmisruoka on parempaa kuin kotona itsetehty
Esim kaupan perunamuusi, makaronilaatikko ja hernekeitto on paljon parempia kuin mitää saa jos tekee itse.
Kommentit (30)
Ikävää, että olet noin surkea kokki
Vierailija kirjoitti:
Lihapullat
Hernekeitto
Perunasalaatti
Kalapuikot
Maksalaatikko
Ruoat jotka on parempia valmisruokana kuin itse tehtynä
Eikä oo, paitsi pinaattiletut.
No ehkä maksalaatikko, en ole tainnut koskaan saada itsetehtyä
Vierailija kirjoitti:
Et kai tarkoita eineksiä noilla valmisruoilla? Vaan palvelutiskin tuotteita?
Eineksiä tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin perunamuusi on paljon parempaa kuin itsetehty
Se on kieltämättä hyvää. Edullista ja maistuvaa yhden hengen taloudessa. Söisin mielelläni keitettyjä perunoita, mutta nykyiset perunat maistuvat kamalalta. Muistan hyvin lapsuuden perunoiden maun, kun niitä syötiin voin kera. Se oli hyvää. Kotona oli muuten surkeaa ruokaa, koska äiti ei osannut tai jaksanut laittaa kunnollista ruokaa.
No kyllä ap on harvinaisen huono ruuan laittaja sitten.
Valmisruoissa on se hyvä puoli, että niissä ei yleisesti ottaen ole paistopintaa kuten kotiruoissa usein on. Paistopinta taas tuottaa karsinogeeneja kuten akryyliamidia. Toinen hyvä puoli valmisruoissa on, että pitkään jäähtyneet hiilihydraatit ehtivät muodostaa paljon resistenttiä tärkkelystä.
Huono puoli on, että valmisruoat sisältävät yleensä melko paljon suolaa. Toisaalta suolan saantia voi muualla rajoittaa. Osassa myös ravintoarvot ovat melko heikkoja.
Itse syön valmisruoista hernekeittoa, kaalilaatikkoa, verilettuja, joitain keittoja ja kalapihvejä. Lisäksi käytän pakkasesta valmista borssisekoitusta ja keittojuureksia. Helpottaa kyllä elämää todella paljon kun saa syödäkseen vaikkei jaksaisikaan laittaa ruokaa.
Mulla sama. Hernekeitto on tosi hyvää ja joskus ostan pizzan kun en vaan viitsi kokata. Muuten teen itse, säästääkin paljon.