Muistatko lapsena, sai kahvipoydassa ottaa ehka yhden Dominon, ja teki mieli lisaa, muttei uskaltanut. Nykyaan ihan eri meininki.
Kommentit (15)
lapset eivät nykyään paljon kysele kahvi/ruokapöytään päästyään. Kaikkea kahmitaan lautaselle, eikä puoliakaan niistä jakseta syödä. Kiittää ei osata, eikä myöskään anteeksi pyytää. Järkyttävää, kun eletään kuin pellossa.
on ne jotka ei voi syödä mitään kun hiivasyndrooma jalaktoosi-intoleranssi ja pitää olla gluteenitonta ja voivoi kun pikkuMico on allerginen kaikelle mahdolliselle.
Vierailija:
on ne jotka ei voi syödä mitään kun hiivasyndrooma jalaktoosi-intoleranssi ja pitää olla gluteenitonta ja voivoi kun pikkuMico on allerginen kaikelle mahdolliselle.
Ääripää? Allergioilla ei ole mikään leikkiminen eikä sun viesti liity mitenkään tähän ketjuun.
siinä toisessa ääripäässä on kyse ihmisistä, joilla on SAIRAUS. He eivät ole itse itselleen tilanneet allergioita, laktoosi-intoleranssia, maitoallergiaa, keliakiaa, kaura-allergiaa, suklaa-allergiaa, kananmuna-allergiaa tai mitään muutakaan. Vanhempien tapakasvatus ei auta, lapsilla allergiat on ja pysyy.
Sen sijaan rohmuille tapakasvatus tepsisi - jos sen joku tekisi. Vanhemmat ei viitsi, ja kyläpaikassa emäntä ei kehtaa.
Terveisin superallerginen ja ruokavammainen Äiti, jolla kaksi superallergista ja ruokavammaista Lasta. Toiveena, ettei kukaan vit*uile ja pahoita lasten mieltä kommenteillaan, koska lapset eivät itse ole allergioitaan ja vaivojaan hankkineet...
Lasten kaikki allergiat on äidin keksintöä, näin ajattelee mun sukulaiset. Mitä se nyt haittaa jos tulee ihottumaa tai lapsi huutaa yöt putkeen saatuaan maitoa, pääasia että mummo saa tunkea herkkuja lapselle minkä ehtii!
ARGHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!
meillä käydessään eräs pikkumico ei voinut syödä pulllaa kun siinä oli jotain juttua.
Mutta viikon päästä pystyi syömään makkarin hampurilaista.
Silloin meni usko allergioihin.
Tietty on varmaan on oikeitakin allergikkoja, mm. tätini tuo aina omat nisut mukanaan kun on keliaakikko, mutta sit on näitä superhysteerikkoja joita 6 tarkoitti ja kärjisti. (luulen että pikkumicolla on allergiaa sille ja tälle, mutta ei ole tutkittu-tapauksia.)
että aikuiset ottaa ensin ja lapset vasta sen jälkeen. Tarjottavia saa ottaa yhden per laatu.
Ihan näin tiukkaan rajoitukseen en ole mennyt omani kanssa. Yleensä kekesjä menee 2-3 ja sitten ei enää maita, ei siis ole vielä tarvinnut kauheasto rajoittaa. Ei yllensä syö kuinka yhtä lajia. Siitä olen pitänyt kiinni että se syödään mitä lautaselle otetaan. Lapsi siis 2 v 6 kk.
Meillä ainakin on " sukulainen" joiden lapset ei voi syödä yhtä sun toista kun joku alkaa pierettämään ja toinen ei vain sovi heidän tyyliin.
Eli on niitäkin jotka rajoittaa lasten syöntiä ihan mielivaltaisesti ilman mitään lääkäriä. Siskon kanssa nauretaankin aina kuinka mekin ollaan niin allergisia (varsinkin miehet) kun piereskelee koko ajan :)
Mulle ainakin olisi kauhistus jos poikani naisi jonkun " hihhulin" joka tulisi ekaa kertaa käymään ja antaisi luettelon että mä en sitten syö sitä enkä tätä. Allergiat ymmärrän, mutta en juuri näitä oman itsensä lääkäreitä jotka rajoittavat syömisiään ihan omatoimisesti.
Just oltiin eilen tädin luona (Missä muuten kohta lopetan ruokavierailut kokonaan, kun aina urputtaa jostain asiasta..). Olis pitänu syöttää 1v ja 4 kk ikäiselle suklaasta lähtien ja pahoitti mielensä, kun en antanut sosekeittoa, missä oli liemikuutiota ja muskottipähkinää. Just ollaan saakeli kuukausikaupalla rasvattu kortisonivoiteella penskaa ja nyt on iho saatu rauhoittumaan.( Luulen, että soija kastike voi olla syynä. Laitoin sitä ruokiin.) No en kuitenkaan lähde ehdoin tahdoin antamaan kaikkea allergisoivaa ipanalle siksi, että täti haluaa, että se saisi.. Helvetti, että voi ihmiset olla mänttejä!!!
en ole jostain syystä koskaan pitänyt makeasta (tulee paha olo, ehkä verensokeri nousee liikaa tms).
Muistan myös sen miten aikuiset kahvittelelivat ensin ja vasta sitten pyydettiin lapset mehulle pöytään..
Pullassa on kananmunaa, mut hampurilaisessa ei (jos ei ota majoneesia)
vieraita ja niiden lapset 2kpl, toinen kyllä jo koulussa veti koko kipon keksseejä tyhjäksi. Vanhemmat ei sanonut mitään.
Minä kyllä vähän järkytyin...