Mitä liikkuu vanhempien mielessä, vai liikkuuko mitään?
Olen tässä katsellut että miten vaarallista touhua noiden lasten pyöräily on tuossa pihalla! Yhdessä perheessä on 3 lasta eikä yhdelläkään lapsista ole koskaan kypärää päässä kun menevät tuhatta ja sataa ohi... Nämä lapset viettävät paljon aikaansa autokatoksissa ja sinkoavat sieltä eteen ihan holtittomasti :( Pelottaa liikkua autolla ja tuntuu kyllä pahalta ajatella että mitä tapahtusi jos lapsi jäisi auton alle taikka siihen törmättäisiin!!! Miten muuten on. Jos onnettomuus tapahtuisi niin kuka on vastuussa??? Jos esim. 4 vuotias lapsi polkisi nurkan takaa autokatoksesta suoraan auton kylkeen ja loukkaantuisi niin minäkö siitä joutuisin ongelmiin vai miten tämmöisissä asioissa menetellään? Toivottavasti ei koskaan tapahdu mitään ikävää mutta hyvin lähellä se kyllä on kun 2-6 vuotiaat annetaan olla ilman valvontaa ulkona ja pyöräillä vaarallisissa paikoissa ja vielä ilman kypärää....
Kommentit (4)
Mentii koulun kanssa pyöräretkelle ja kaikilla piti olla kypärät asiaa vaikutti myös se että eräs luokkakaveri oli törmännyt rekan kanssa puolisen vuotta aikaisemmin
Miten asian voisi ottaa puheeksi tai jotain? Olen näiltä lapsilta kysynyt että missäs teidän kypärät on niin vastauksesi saan että me ollaan niin hyviä ettei me kaaduta koskaan yms. Olen myös sanonut ihan ystävällisesti että parkkipaikoilla ei saisi leikkiä. Kertonut että miten vaarallista se on jne. Mutta eihän se tietenkään jakeluun mene. Vanhemmille en taida asiasta puhua kun ovat sen tyylisiä että heidän kanssaan on vaikea tulla toimeen ilman valittamistakin.... Heidän lapsissaan taikka kasvatuksessa ei ole mitään vikaa. Tämän olen kuullut kun yksi vanhempi henkilö valitti roskaamisesta. Juu, pitäisi muuttaa omakotitaloon niin ei tarttisi tässä valittaa ;)
Täälä on ihan niinkin vanhoja, jotka ovat viettäneet hurjinta pyöräilykautta jo silloin. Ei täälä meillä päin ainakaan kukaan tiennyt polkupyöräkypäristä.
Ihan sitä välillä ihmettelee, että miten sitä on itse nuoruudessa selvinnyt hengissä kun sitä mentii polkupyörällä ihan missä vaan ja kaatuiltiin välillä aika pahastikkin, mutta silloin ei ollut tietoakaan pyöräilykypäristä. On tainnut olla hyvää tuuria matkassa itseni ikäisillä nuorilla kun ollaan polkupyörien kanssa selvitty hengissä. Itse en silti anna omien lasten ajaa yhtään ilman kypärää.