Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakava pelkotila kokoajan päällä

Vierailija
16.06.2025 |

Minulla on jatkuvasti päällä pelko siitä että jotain tapahtuu esimerkiksi kotona hajoaa jotain, autosta hajoaa jotain, sairastuu vakavasti jne. En uskalla jollekin asialle edes tehdä mitään koska pelkään että jotain menee rikki tai pahenee ym. vaikka jonkin yksinkertaisen asian korjaaminen tuo kamalan stressin ja jälkeenpäin stressaa ja pelkää vielä enemmän.

Ei kohta uskalla tehdä mitään koska pelkää järjettömästi että menee vain pahempaan suuntaan asiat. Tämä pelkotila on vain pahentunut vuosien aikana ja tämän vuoden puolella tuntuu että ei kohta kestä enää mitään.

Minulla on jo valmiiksi kaikenlaisia muita psyykkisiä ongelmia ja olen tk-eläkkeellä. Olen usein tänne kirjoitellut.

Mutta tämä pelkotila on tänään vaan pahentunut ja oikeasti onko järkeä jatkaa elämistä kun pelkää kokoajan ties mitä. Lopulta saa aivan varmasti sydänkohtauksen kun ei tällaista jatkuvaa stressiä ja pelkoa keho tai mieli kestä vuosikausia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ymmärtää että jokainen rikkoo joskus asioita ja onnettomuuksia sattuu, sille ei voi mitään. 

Kaikkea ei kannata itse yrittää edes korjata, vaan sen mihin oma osaaminen riittää. Apua saa pyytää.

Vierailija
2/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko mennä johonkin laitokseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tilanteissa ajattele että jos tää menee rikki, niin aina voi hommata uuden tilalle.

Vierailija
4/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ymmärtää että jokainen rikkoo joskus asioita ja onnettomuuksia sattuu, sille ei voi mitään. 

Kaikkea ei kannata itse yrittää edes korjata, vaan sen mihin oma osaaminen riittää. Apua saa pyytää.

No korjaan tai huollan niitä mitä pystyn, joskus osannut enemmän mutta pääkoppa ei ole enää entisensä niin unohtanut asioita. Olen minä apua kysynyt asioihin ja saannut apua.

Mutta niitäkin mitä korjannut tai huoltanut tässä tänään tai viime päivinä olleet ihan normi juttuja joita aikaisemmin tehnyt monesti tai sen verran simppeli että sen osaa lähes jokainen. Mutta henkisesti jokainen asia stressaa ja pelottaa järjettömästi ennen aloitusta ja siinä hetkellä myös ja jälkeenpäin vaikka homma olisi kunnossa vielä päivien tai kuukausienkin päästä. ap

Vierailija
5/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tämmöttinen tapaus?

https://x.com/DineshDSouza/status/1934248595144020403

Uskomatonta miten sekaisin tuolla demokraattikuplassa ollaan. Muistuttaa jo jotain silakkarasmusten suhteetonta hysteriaa jo.

Vierailija
7/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ihminen voi pelätä monia asioita.  Yritä jättää itsesi Jeesuksen käsiin.  Rukoile häntä ja pyydä tulemaan asuun sydämeesi.  Sinulla voi hyvinkin vielä esiintyä pelkoja, mutta pääset ainakin kuoleman pelosta, koska uskot jeesukseen ja hänen sovintotyöhönsä.  pääset kuoltuasi paratiisiin.

Vierailija
8/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KBT terapia?

Netiltä löytyy, voit tehdä kotona.

Todennäkösesti sulla on GAD, General anxiety disorder.

Vierailija
9/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun hermostosi on ylivireystilassa. Kannattaa perehtyä hermoston rauhoittamiseen:

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/unettomuuden-omahoito-ohje…

https://hempea.fi/blogs/blog/hermoston-rauhoittaminen-5-lempeaa-keinoa?…

Pelko on yksi ahdistuksen muoto. Jos sinulla on ahdistuslääkitys, ottaisin yhteyttä lääkäriin ja pyytäisin arvioimaan annosta uudelleen. Akuutissa tilassa ottaisin ihan rauhoittavaa lääkettä. Hermoston ja kehon rauhoitus tekee sinulle varmasti hyvää.

Voimia!

Vierailija
10/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut diagnoosia ahdistuneisuushäiriöstä? Voisiko sinulla olla sellainen? Jos et ole tietoinen tästä (varmaan olet kuitenkin), niin tutki vaikka täältä aluksi: https://www.mielenterveystalo.fi/fi/ahdistus/perustietoa-ahdistuksesta ja https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/ahdistuksen-omahoito-ohjel…

Noita voidaan myös lääkitä vaikka SSRI-lääkkeillä, mutta paljon helpottaa jo oloa, kun ymmärtää, mistä on kyse, ja voi pärjätä ilman lääkkeitäkin, kunhan antaa hieman itselleen armoa, mutta on silti valmis kohtaamaan hankalia tunteita, jotta saa siedätettyä itsensä niistä.

Vierailija
11/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ja 10 vastaan että on ahdistuneisuushäiriö ja olen saannut ties kuin monet harjoitteet omahoitoon mutta ovat vaan jäänneet, yksinkertainen syy että ei muista, muisti on todella huono ja muistin ohjaaminen johonkin toiseen asiaan on aina pois jostakin muusta. Tällä hetkellä yrittää muistaa edes sen normaalin päivärytmin, sen päälle tulevat tai sitä sekoittavat asiat kuormittaa muistia paljon.

Lääkitys on ja huomenna hoitajan tapaaminen niin nämäkin asiat tulee siellä varmasti puheeksi mutta en tiedä voiko terveydenhoito enää tehdä mitään minun korjaamiseksi. Parempi olisi ohjata resursseja nuoremmille jotka vielä voi pelastaa ja minut päästää kärsimyksistä. ap

Vierailija
12/12 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 ja 10 vastaan että on ahdistuneisuushäiriö ja olen saannut ties kuin monet harjoitteet omahoitoon mutta ovat vaan jäänneet, yksinkertainen syy että ei muista, muisti on todella huono ja muistin ohjaaminen johonkin toiseen asiaan on aina pois jostakin muusta. Tällä hetkellä yrittää muistaa edes sen normaalin päivärytmin, sen päälle tulevat tai sitä sekoittavat asiat kuormittaa muistia paljon.

Lääkitys on ja huomenna hoitajan tapaaminen niin nämäkin asiat tulee siellä varmasti puheeksi mutta en tiedä voiko terveydenhoito enää tehdä mitään minun korjaamiseksi. Parempi olisi ohjata resursseja nuoremmille jotka vielä voi pelastaa ja minut päästää kärsimyksistä. ap

https://muistiliitto.fi/muistisairaudet/muistisairaudet-tyoikaisilla/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi