Zopinox - unilääke?
Olen käyttänyt Imovane unilääkettä 30 vuotta! Olen nyt 90 v, eikä lähipiirini ole milloinkaan arvioinut minua " pöljäksi" tai houreiseksi. Ajokortinkin sain hiljakkoin uusittua teoriaosion tuloksella 30/30. Kyllä lääkärit tietävät, missä kukin on menossa.. Nyt ostin Zopinox unilääkettä. Piti olla yhtä kuin Imovane. Mutta ei! Nyton neljä yötä valvottu, alkaa tuntumaan, että nyt lääkitys vie kaikki voimat ja jaksamisen. Apteekissa oli kyllä tarjolla joko imovane tai Zopinox. Äärin valitsin-halusin kokeilla, olisiko se jotenkin vielä parempaa. Voi kun sais vaidettua Imovaneen! Kävin kyselemässä Apteekista,mutta he joutuvat ottamaan yhteyttä lääkäriin. Pelkään, että ikäni aiheuttaa heti kysymyksiä kunnosta i. Olen tarkoin lukenut aineosat, jotka ihmeekseni ovat miltei tarkalleen samat Imovanen kanssa. Haluaisin se vuoksi olettaa, että meissä ihmisissä on kuitenkin joitain kummallisia eruja esim. eri lääkkeiden sietämisessä. Odotan, että joku tarjoaisi apuaan!
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä sä olet vailla? Imovane on hyvä lääke.
Kyllä sä kuulostat vähän houreiselta.
Sanoit itsekin käsittääkseni että apteekissa pystyi valitsemaan imovanen ja zopinoxin välillä niin mikä ongelma?
Nykyään lääkärit ei halua tuota määrätä niin varaudu siihen, että resepti voi katketa koska tahansa.
Sinulla on ongelmiamluetun ymmärtämisessä.
Ap selitti selvästi, että valitsi kokeeksi Zopinoxin, vaikka oli aiemmin käyttänyt toista merkkiä. Lääkkeissä on sama vaikuttava aine, ilmeisesti sama pitoisuuskin.
Nyt _apteekki_ ei enää halua vaihtaa lääkemerkkiä takaisin Imovaneen. Ap ei ilmeisesti voi näin pian uusia reseptiä, eikä edes ottaa lisää lääkettä (tällä kertaa Imovane), josmsitä on vielä samalla reseptillä.
Ymmärrän ap:n huolen. Mutta toisaalta, miksipä lääkäri ei soittaisi uutta reseptiä, jolla määrää nimenomaan Imovanea, kun tähänkin asti resepti on saatu. Ap voi palauttaa samalla aloitetun Zopinoxin apteekkiin, niin ei tule farmaseutille "huolta" siitä, että on liian paljon pkh-lääkettä hallussaan. 🤭
Siis mitä sä olet vailla? Imovane on hyvä lääke.
Kyllä sä kuulostat vähän houreiselta.
Sanoit itsekin käsittääkseni että apteekissa pystyi valitsemaan imovanen ja zopinoxin välillä niin mikä ongelma?
Nykyään lääkärit ei halua tuota määrätä niin varaudu siihen, että resepti voi katketa koska tahansa.