Naapurin koira ulvoo aina kun jää yksin.
Kommentit (20)
Ei ole, ilmoita omistajalle, jos ei auta eläinsuojeluun.
Naapurit kyllä tietävät, olen sanonut tästä, kun ovat kysyneet. Mutta pakkohan heidän se on varmaan yksin välillä jättää, kun ei voi ottaa töihin mukaan.
Mitä voi tehdä asialle, jos koira ulvoo yksin ja on pakko mennä töihin.
Yksin ulvovalle koiralle pitäisi hankkia hoitaja tai hoitopaikka sekä panostaa sen koulutukseen, jotta oppisi olemaan pääasiassa hiljaa itsekseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yksin ulvovalle koiralle pitäisi hankkia hoitaja tai hoitopaikka sekä panostaa sen koulutukseen, jotta oppisi olemaan pääasiassa hiljaa itsekseenkin.
Luulen että hoitopaikka olisi ainoa ratkaisu tässä tapauksessa, kun ei ole enää mikään nuori koira kyseessä. On ulvonut niin kauan kun olen asunut tässä, eli monta vuotta ja varmasti siis jo sitä ennenkin. Ap.
Niin, kauankos se ulvoo omistajien lähdön jälkeen? Veikkaan, että ulvahtaa kerran, mutta AP ei nyt keksinyt muuta aloitusta.
Tähän viittaa se, että APkin kertoo, että homma jatkunut vuosia ja koira on jo vanha.
Eikö niille voi laittaa mitään kuonokoppaa joka estää ääntelyn
Ei ole ok. Vaikuttaa mielenvikaiselta
Vierailija kirjoitti:
Yleisin tapa on kait pennusta lähtien opettaa se pikku hiljaa tottumaan yksinoloon. Tyyliin vartti kerrallaan ja mielellään vaikka jostakin puuhasta väsyneenä. Sitten voi antaa jonkun pitkään kestävän herkun syötäväksi kun lähtee kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Jättää koira hankkimatta. Sellaisille ihmisille ei sovi koira, jotka joutuvat olemaan päivittäin pitkiä aikoja poissa kotoa ja jättää koiran yksin. koira tarvitsee laumaansa. Koira voi tottua olemaan yksin, mutta se ei silti poista yksinoloahdistusta.
Pistä naapurille kohtelias lappu aiheesta, ehkä hän ei tiedä että koira ulvoo.
Kuvittele, että olet 4-5 vuotias lapsi ja sun vanhemmat vaan jättää sut yksin ja et ymmärrä milloin ja tulevatko he koskaan takaisin. Olet huoneessa tai talossa aivan yksin . Noh ulvoisit sinäkin silloin. Valitettavasti olen itse tämän kerran lapsena kokenut tosin vähän vanhempana ja sentään ymmärsin, kun toinen vanhemmistani vain sanon, että lähtee koska ei jaksa minun kiukuttelua .
Ei ollut puhelimia siihen aikaan enkä osannut kelloa lukea. Sympatiat on kyllä koiran puolella siis tässä tapauksessa, mutta tiedän, miten korvia raastavaa se on kuunnella sitä vinkumista. Joillakin ei vaan ole aivoja sitä koiraa totuutta pikkuhiljaa ja ei kaikki koirat edes pääse ero ahdistuksesta eroon, silloin sillä koiralla pitäisi olla hoitaja . Kannattaa miettiä, että sopiiko koira omaan elämäntyyliin, jos olet paljon pois kotoa ja koira olisi paljon yksin, niin älä hommaa koiraa .
Hommaa kissa . Kissaa ei kiinnosta:D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Vaikuttaa mielenvikaiselta
Koira ei ole mielenvikainen vaan kouluttamaton. Koira on laumaeläin ja kärsii eroahdistuksesta. Naapureiden ei tarvitse sietää ulinaa. Sitruunapanta ei suositella ratkaisuksi. Tuon koiran omistaja on vastuuton.
Syötät sille poloiselle suklaata 🥰
Ei sillä mitään oikeaa hätää ole. Kunhan kieroon kasvatettu kun kokee nuin kovaa eroahdistusta. Vittumainen naapureille.
Suurella todennäköisyydellä ei sanomiset kiinnosta omistajaa koska on tuolle mallille koiransa kasvattanutkin.
Mitä meinasitte, että eläinsuojelu tekee? Lopettaa koiran?
Suosittelen isännöintiin yhteydenottoa jotta saatte ekat varoitukset tiskiin ja prosessin käyntiin vuokrasuhteen purkua/häätöä varten.
Vierailija kirjoitti:
Syötät sille poloiselle suklaata 🥰
Olet sairas
Kauheeta! Kyllä siihen jokin apu täytyisi saada.
Ei tuo vielä mitään, minun yläkertaan muutti norsu pienoisen fifin kanssa. Ja se koira haukkui ja vinkui koko ajan, vaikka omistaja paikalla jopa yöllä.. ja koska se oli joku hemmetin pieni valkoinen villakoira, sillä oli sellainen todella kimeä ärsyttävä ääni.
Ja sen omistaja oli myös hermoja raastava lattian tamppaaja, joka ihan huoletta imuroi hiljaisuus aikaan, lotrasi vedellä ja puhui isoon ääneen ilmeisesti puhelimessa.
Jouduin muuttamaan itse pois, vaikka olin asunut siinä asunnossa vuosia .
Kaiken muun metelin olisin voinut ehkä sietää, mutta en sitä haukkumista. Eikö noita rakkeja voisi kieltää millään taloyhtiöissä? Saisi pitää vaan erityisluvalla, jos on joku sairaus ja syy.
Eihän se sille kiva ole. Lauma lähti ja se on todella traumatisoivaa. Toivottavasti keksivät keinon saada homma sujumaan. Ehkä voisit heille kertoa, että näin käy. Sillee ihan ystävällisesti ja rakentavasti.