Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri kukaan ei käytä hennaa tukan värjäämiseen. Minusta se olis kiitollinen ainakin mun hiuksille ja olin tummempi blondi.

Vierailija
16.06.2025 |

Juuri kukaan ei käytä hennaa tukan värjäämiseen. Minusta se olis kiitollinen ainakin mun hiuksille ja olin tummempi blondi. Sitä saa luonnontuotekaupasta ja eri sävyisiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska henna on erittäin allergisoiva. 

Vierailija
2/8 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska henna on erittäin allergisoiva. 

Ei aito 100  % henna  ole, eri asia se  johon  on mustaa lisätty

Ihmisillä väärää  tietoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän nykyään vain  100  % aitoa hennaa, tukka kiittää ja on edullista.

Väri pysyy

Vierailija
4/8 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän nykyään vain  100  % aitoa hennaa, tukka kiittää ja on edullista.

Väri pysyy

Siitähän tulee punaiset. En tykkää. Vai onko muutkin värisävyt 100% hennaa? 

Vierailija
5/8 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin aika pitkään ruskeaa hiusväriä (Hennaa ja indigoa) mutta se indigo alkoi kerrostumaan hiuksiin. Lopulta oli mustat. 

Sitten värjäsin vain punaiseksi, kunnes kyllästyin... punaisen värin aikaansaamiseen henna on oikein hyvä jos oma pohjaväri ei ole liian tumma. 

Vierailija
6/8 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.duodecimlehti.fi/duo95037

Artikkeli oli aika kattava, musta henna!

"Mustan hennan runsaasta ja toistuvasta käytösta iholla on kuvattu kehittyvän iho-oireiden lisäksi yleistyneitä myrkytysoireita, jotka ilmenevät munuaisten vajaatoimintana, äkillisenä hengitysvajauksena tai liikehalvauksena ja jotka ääritapauksissa ovat johtaneet jopa kuolemaan (Sir Hashim ym. 1992, Marcoux ym. 2002).

Hennatatuoinnin hankkimista tulisi välttää erityisesti ulkomaanmatkoilla. Vaikka siitä aiheutunut allerginen ihottuma näennäisesti paranee, kosketusallergia PPD:lle ja sen sukuisille värikemikaaleille jää elinikäiseksi. Koska näitä kemikaaleja käytetään useimmissa hiusväriaineissa ja kulmakarvojen kestoväreissä ja allergologisia ristireaktioita saattaa esiintyä myös monien muiden aineiden kanssa, on tällä viattoman tuntuisella allergialla kauaskantoisia seuraamuksia."

Vierailija
7/8 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan 100% kasviväreistä niin hiuksille aivan mahtava, harmi että värjäysprosessi on niin työläs. 

Tuolle joka kommentoi hennan aiheuttavan allergioita niin taitaa sekoittaa hennatatuoinneissa käytettävään mustaan hennaan sekä synteettiseen hennaan joka on eri asia kuin hiusväreissä käytetty henna.

https://www.lush.fi/page/16/hiusten-varjaaminen-hennalla

Tuolla pikainen tietopaketti. Itselläni tuo ppd-allergia, mieluummin kasviväri kuin kuolema synteettisillä aineilla.

Vierailija
8/8 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kampaaja kiittää & kiroilee, kun seuraavan kerran yrität jotain muuta väriä päähäsi.

Reagoi nimittäin aika jännästi muiden värien kanssa ja voi tulla "mielenkiintoinen" lopputulos, kun sitä hennaa on lähes mahdoton saada hiuksista pois 

Terveisin : teininä hennaa käyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän