Parisuhteessa yksinäiset, miten täytätte yksinolonhetket? Kun toinen puoliso harrastaa ym ja on paljon poissa
Nyt en odota eroa kommenttia, sekin aikanaan, mutta miten täytätte yksinäiset hetket? Puoliso paljon poissa työpaikkansa kissanristiäisissä jotka eivät avectilaisuuksia, harrastaa paljon ja harrastusreissut vievät paljon aikaa. Käytännön syistä en voi mennä mukaan.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et harrasta itse mitään?
Harrastan kyllä, mutta minulla ei ole mitään pelireissuja tms jotka veisivät pitemmäksi aikaa pois kotoa.
No harrastamalla. Maalaan, luen, lenkkeilen, leivon, pelaan, neulon, hoidan viherkasveja, leikin koiran kanssa...
Mitä sinä sitten teet? Istut odottamassa sohvalla, että puoliso tulee?
Tällä hetkellä pelaan online shakkia, ja katson BotezLive haastattelua (Judith Polgar, ensimmäinen naisshakkimestari)
Vierailija kirjoitti:
No harrastamalla. Maalaan, luen, lenkkeilen, leivon, pelaan, neulon, hoidan viherkasveja, leikin koiran kanssa...
Monenlaista. Ajelen autolla katselemaan paikkoja. Niitäkin olisi kuitenkin mukavampaa katsella jonkun kanssa. Tilanne on se, että muutin miehen luo toiselle paikkakunnalle, mutta sitten jäinkin yksin miehen viilettäessä menoillaan. Tästähän ei ollut puhe ennakkoon ja muutenkin miehen menojen paljous tuli yllätyksenä. Olen myös huono tutustumaan uusiin ihmisiin joten sekin osaltaan vaikuttaa yksinäisyyteen.
Harrastan itse. Teen pitkiä pyöräretkiä jotka kestävät koko päivän, telttailen, nautin yksinolosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaista. Ajelen autolla katselemaan paikkoja. Niitäkin olisi kuitenkin mukavampaa katsella jonkun kanssa. Tilanne on se, että muutin miehen luo toiselle paikkakunnalle, mutta sitten jäinkin yksin miehen viilettäessä menoillaan. Tästähän ei ollut puhe ennakkoon ja muutenkin miehen menojen paljous tuli yllätyksenä. Olen myös huono tutustumaan uusiin ihmisiin joten sekin osaltaan vaikuttaa yksinäisyyteen.
Hyi, astuitpa ansaan. Toivottavasti pääset mahdollisimman pian pois sieltä ja eroon miehestä, menee elämä hukkaan kotiorjana.
Been there done that.
Eikö sulla ole muuta perhettä tai ystäviä? Ei kannata rakentaa koko elämäänsä yhden ihmisen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, astuitpa ansaan. Toivottavasti pääset mahdollisimman pian pois sieltä ja eroon miehestä, menee elämä hukkaan kotiorjana.
Been there done that.
Kyllä, tunnen tosiaan että minua on huijattu. Työni on sellaista, että voin tehdä sen etänä missä vaan, joten siksi muuttaminen oli helppoa. Myin oman asuntoni pois, joten uuden hankkimisessa on omat hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole muuta perhettä tai ystäviä? Ei kannata rakentaa koko elämäänsä yhden ihmisen varaan.
On, he jäivät seudulle josta muutin miehen luo. Välimatkaa on niin paljon ettei sitä voi ajella jatkuvasti. Tältä paikkakunnalta en ole saanut ystäviä. Olen huono tutustumaan uusiin ihmisiin. Teen työni etänä ja harrastan lähinnä itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Been there
Mitä teit aikaisemmalla paikkakunnalla? Voisiko ystävät tulla välillä käymään silti luonasi?
Eroamalla. Toinen oli koko ajan menossa ettei meillä mitään parisuhdetta loppujen lopuksi ollut. Nyt on mukavampi olla ihan yksin kuin yksin parisuhteessa.
Ongelma on se, ettei sinulla ole siellä ketään muuta kuin miehesi. Tottakai kaipaat seuraa, ystäviä ja sukulaisia kuten jokainen. Vielä jos työkin on yksin etänä, varmasti on yksinäistä.
Niin no itse nimenomaan haluan, että suhteessa molemmilla on myös omaa tekemistä ja omia harrastuksia.
Sekä ex että nykyinen avopuoliso tekevät reissutyötä. Ihan normaalia elämää elän, eli teen töitä, huolehdin lapsista, harrastan eri juttuja, tapaan ystäviä
Vaimo käy joka kesäkuu kuukauden sukuloimassa Japanissa. Tulee sitten heinäkuuksi takaisin, kun lomani alkaa. Matkustellaan, mökkeillään ja tehdään kaikkea muuta mukavaa yhdessä.
Seurallisena luonteena tämä on ikävää, mutta tiesin jo neljännesvuosisata sitten, mitä seuraa, kun nai ulkomaalaisen. Arkena on töitä, joten aika kuluu joutuisasti. Arki-iltaisin on harrastuksia ja kävelen paljon. Viikonloppuisin yritän tavata kavereitani ja keksiä monenmoista puuhaa.
Olen aina tarvinnut paljon omaa tilaa ja omaa rauhaa. Parisuhteessakin halusin olla paljon yksin. Nyt, kun viimeisenkin parisuhteen päättymisestä on jo aikaa, olen onnellinen ja tasapainoinen. En vaan ollut yhtään parisuhdeihminen. Kesti kauan tajuta se.
Voisiko aloittaja aloittaa jonkun mieluisan harrastuksen nykyisellä paikkakunnalla, josta löytyisi samanhenkisiä kavereita?
Miksi et harrasta itse mitään?