Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työsi vs mihin kouluttauduit vs unelmaduunisi

Vierailija
13.06.2025 |

Olen käynyt kauppakoulun

Tehnyt töitä kassalla ja varastossa, nyt työtön.

Rakastan leipoa ja hoitaa erilaisia eläimiä. Eli kai mun unelmaduuni olisi oma kahvila kotieläin pihassa.

Mites muut? :) 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluttautunut pitkästi ja lisäkouluttautunut täsmästi ja nähnyt ihan hitosti vaivaa ja kerännyt juuri oikeanlaista kokemusta päästäkseni juuri nykyiseen duuniini, joten voidaan varmaan olettaa, että tämä on mun unelma. Olen siis FT ja professori.

Vierailija
2/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi. Olen ollut työurallani asiakaspalvelussa ja toimistotyössä. Nykyään toimistotyössä. Se jos mikä syö sielua. Ei ketään ole luotu 8 tunniksi istumaan toimistoon rutiinitöihin! Todennäköisesti pudotan työtunnit 60% että jotenkin pysyn järjissäni ja työkuntoisena. 

Parhaiten kuitenkin henkisesti voisin yrittäjänä luovalla ja luonnonläheisellä alalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 tutkintoa eri aloilta, kun etsin sitä unelmaduunia. Osaa tutkinnoista jopa päässyt hyödyntämään työelämässä. Osasta valmistuin heti työttömäksi. Havaitsin että ns. unelmatyötä ei ole olemassakaan, kaikissa töissä on hyvät ja huonot puolet.

Vierailija
4/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkoseppä.

Opettaja.

En unelmoi työnteosta

Vierailija
5/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluttautunut diplomi-insinööriksi ja lääkäriksi mutta haluaisin olla joko hävittäjälentäjä tai astronautti. Valitettavasti aina eivät unelmat toteudu vaikka kuinka haluaisi. Pitänee hankkia lentolupakirja ja ostaa lentokone  jotta voin selvitä kurjasta kohtalosta. 

Vierailija
6/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuuden ostotoiminta. Täysin mahdoton ajatus työllistyä unelmien alalle nykyajan teollisuusvapaassa fossiili-Suomessa.

Vierailija
7/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja olen sairaalassa. Haaveilin eläimien kanssa työskentelystä,mutta kun olen liki kaikille allerginen.

Vierailija
8/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki. Haaveilin arkeologin ammatista tai jostain historiaan liittyvästä. Olin lukioaikoina  vaikeasti masentunut ja paniikkihäiriönen. Ajattelin, ettei minusta ole mihinkään, joten tuli muutama välivuosi, ja ajauduin tälle alalle. Nyt parinkymmenen vuoden jälkeen käy joskus mielessä hakea opiskelemaan. Mahtaisiko sitä enää osatakaan käydä koulua. 

Vierailija
9/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttauduin kaupalliselle alalle markkinointimerkonomiksi. Työurani tein valtion virastossa, jossa ei todellakaan markkinoitu. Ymmärtääkseni pärjäsin ihan hyvin.

Vierailija
10/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välinehuoltaja, ollut lähihoitaja ja koulunkäynninohjaaja ja unelmatyö olisi varmaan joku biologi, tutkia jotain eksoottisia eläimiä ulkomailla. Tai eläinten fysioterapeutti yms. Masennustaustan vuoksi ei nuorena tullut opiskeltua tarpeeksi. Sitten teen tätä mikä ei nappaa yhtään.

Vierailija
11/11 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus tietotekniikan DI, eli voisin olla vaikka koodari tai IT-arkkitehti.

Olen opettajana AMKssa.

Unelmaduuni olis varmaan joku koodari sellasessa luovassa ongelmanratkasuhommassa, missä sais ite kehitellä ideaa ja määritellä, mitä tehdään, eikä olis mitään kaupallista painetta ja jatkuvasti dediksiä.