Sertralin mielialalääke
Aloitin tämän lääkkeen ihan viimeisempänä vaihtoehtona kolmisen viikkoa sitten ja pahin ahdistus on kyllä helpottanut, mutta aivan jäätävä väsymys on koko ajan. Voisin vaan nukkua enkä tunne itseäni energiseksi enää ollenkaan.
Tarkoitus olisi nostaa lääkkeen annosta vielä 100mg asti. Onko tämä väsymys aloitusoireita vai jääkö tämä pysyväksi? En kyllä halua lääkettä jatkaa jos olen jatkuvasti näin väsynyt.
Kommentit (6)
Kysy asiaa lääkäriltäsi. He tietävät parhaiten.
SSRI-lääkkeet perustuvat plaseboon. Edes lääkärit eivät tiedä niiden toimintamekanismia. Kemiallinen tasapaino -teoria on todistettu vääräksi jo ajat sitten, silti noita pillereitä määrätään joka toiselle.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Lääkäri määräs mulle tätä tietäen mm syömishäiriö- ja itsetuhotaustan.
Vuosiin en ole ollut itsetuhoinen mutta neljäntenä viikkona aloitin taas, ja aika pahasti.
Kaikki oireet pukkasi päälle moninkertaisena ja tosiaan nuo vanhatkin palasi. Unettomuus paheni.
On ne lääkärit mahtavia ja tietää mitä määräilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Lääkäri määräs mulle tätä tietäen mm syömishäiriö- ja itsetuhotaustan.
Vuosiin en ole ollut itsetuhoinen mutta neljäntenä viikkona aloitin taas, ja aika pahasti.
Kaikki oireet pukkasi päälle moninkertaisena ja tosiaan nuo vanhatkin palasi. Unettomuus paheni.
On ne lääkärit mahtavia ja tietää mitä määräilee.
Minulle psykiatri kirjoitti risperidonia.... vaikka olin juuri sanonut että haluaisin laskea sertraliinia että hiljalleen voisin kokeilla lopettaa sen käytön. Eeehei, kuulemma jatkan tämän ottoa ja risperidoni kaveriksi vaikka en oikeastaan edes ole kohderyhmää koko lääkkeelle.
Ja ap:lle, kokeile ottaa lääke illalla jos se väsyttää?
Up