Mitenhän sitä oppisi järjestämään omistamansa tavarat
"Jokainen esine omalla paikallaan ja jokaiselle esineelle oma paikkansa", on ihan hyvä neuvo, mutta ainakin itselleni todella vaikea toteuttaa. Sillä sitä on niin pajon kaikkea sellaista tavaraa, mille en oikein ikinä tunnu keksivän, että mihin nuo tavarat nyt laittaisi. (Ja ne ovat kaikkea tarpeellista, joten ei niistä oikein eroonkaan viitsi hankkiutua)
Kommentit (5)
Laita alkuun joka päivä vaikka 5 esinettä tavoitteeksi. Ja pian huomaat puuhaavasi jo tunnin ja 50 esineen kanssa touhussa.
Samaa kysyisin minä, kaikki on välillä siellä sun täällä, esim. työkalut, joo tiedän että ne pitäisi palauttaa sinne mistä ne otinkin mutta mulla se ei aina toimi.
Kun aikoinaan minut jätetiin, tyhjensin kodin irtaimistosta n 80% ihan siksi, että sain rahaa.
Koti oli jaettu 6 osaan ja kerran kk mä tyhjensin sen kuun tilan ja mietin jokaisen tavaran kohdalla tarviinko.
Sain sellaisen kaupan ostoskorin. Laitoin illalla siihen tavarat, jotka eivät kuulu siihen huoneeseen jne. Joka ilta, kun menin nukkumaan, oli asunto siisti.
Omistan tosi vähän tavaraa ja sopii hyvin
Sopivat huonekalut, ja niihin sisälle tavaroille sopivat säilytyslaatikot/lokerot. Kannattaa käydä läpi kaappien perukat ja lipastot huolella, ettei siellä vaan majaile piilossa jotain tarpeetonta viemässä arvokasta tilaa niiltä oikeasti tarpeellisilta tavaroilta. Myöskään täyteen ahdetut säilytystilat eivät edistä järjestystä. Tällaisia olen itse opetellut, ja tosi hyvältä tuntuu kun saa järjesteltyä kunnolla :)