Pelkään aina kun Matrix tulee telkasta
Opiskelukaverini aikoinaan sekosi katsottuaan sen ekaa kertaa. Hän sanoi tajunneensa olevansa se valittu. Perusteluna että banaanien ja avokadojen paikat oli vaihdettu marketissa tai jotain yhtä randomia.
Kommentit (5)
Mun tuttu väittää että masentuneet on heränneet matrixista eli että he on niitä jotka ovat valinneet punaisen pillerin kun taas me jotka emme ole masentuneita valitsimme sinisen pillerin. Masentunut näkee maailman sellaisena kuin se näytettiin Neolle elokuvassa sen jälkeen kun se oli niellyt sen punaisen pillerin.
Minun tulkintani Matrix-elokuvasta on että Morfeuskin oli matrixissa. Hänen matrixiinsa oli ohjelmoitu kuvitelma että hän on herännyt matrixista.
Ei kuitenkaan somea ja älypuhelimia mikä voi ehkä nuoria ihmetyttää tänä päivänä noinkin nykyaikaan sijoittuvana?
Tosta elokuvasta tekee psykiatrian avopotilaille vaarallisen se että Neo toteaa alussa "Miksi tämä tapahtuu juuri minulle? Enhän minä ole kukaan erityinen."
Matrix kuvasti sitä mitä 2020 luvulla on tapahtunut, koneet eivät hallitse mutta maailman rikas rahastava eliitti hallitsee kaikkea maailmassa ilman vastarintaa