Kyllä työttömän pitäisi olla aina valmis vastaanottamaan töitä
Kommentit (19)
Ei kaikki sovellu kaikkiin töihin, työpaikkoja haetaan nyt todella paljon, hyvä jos joskus haastatteluun pääsee.
Minähän olen koko ajan valmis vastaanottamaan töitä.
Isoin ongelma on tällä hetkellä se, että minulla ei ole rahaa ostaa koneita, joilla voisin tehdä niitä töitä. Ja toinen ongelma on se, että töitä on niin vähän, ettei niitä kaikille riitä.
Pitäis tuota ja pitäis tuota. Pitäis hetkeksi keskeyttää. Ei muuten, mutta se on minun muija, hajusta tunnen vaikken nää.
Vaikea vastaanottaa töitä, kun ei niitä ole eikä tarjota.
Koulutetut ja työkokemuksen omaavatkin voivat olla nykyään työttöminä. Aloittaja on itse joku melkein ilman aivoja työssään tarvitsematon tai jo valmiiksi ilman aivoja oleva tyyppi.
Jo yli 10 v työttömänä, joka päivä ollut valmis vastaanottamaan työtä. 595€ kk, sillä ei oikein pärjää, muuta tukea ei tipu, kun on omaisuutta.
Raukkamaista syylistää työttömiä.
Ne jotka eivät ole halukkaita töihin vaivaa nämä pikkuasiat enemmän. Kuin 300 000 muuta työtöntä joille työ kelpaa heti. Piipittämättä.
Jos et halua duuniin tee minuutissa kehno hakemus. Korosta asioita joita kukaan ei tarvitse. Unohda kertoa miten hyvä työntekijä olisit vastaavaan duuniin.
Eli kerrot olleesi vain harjoitteluissa työkokemukseni. Unohda mainita 5 vuoden duunit samalta alalta. Paisti jos firma etsii vasta valmistunutta. Vaadi heti ekalla lauseella ammattitaitosi mukaista palkkaa.
Niinhän me ollaankin. Päivystetään 24 tuntia vuorokaudessa.
Näinhän se on aina ollut. Ei mitään uutta. Tosin nyt kun on tosi vähän töitä tarjolla, vuokrafirmankin porukat soittelee tyyliin " ajateltiin soittaa jos kiinnostaa tää homma. jos ei niin ei se mitään, meillä on tekijöitä, kiitos näkemiin". Olen kyllä kieltäytynyt osoitetun työpaikan hakemisesta pari kertaa kun olin jo töissä. Siitä tuli karenssia. Nyt taas on täysin typerää nämä pakkohaut, haetaan paikkoihin joihin tietää ettei mitään mahdollisuuksia. No mutta systeemi on tämä ja näin toimitaan kun on käsketty.
Mikä meno? Onko joku kieltäytynyt työpaikastasi?
Eipä oo itelle kertaakaan tarjottu töitä tässä melkein kolmen vuoden työttömyyden aikana. Vaikea ottaa vastaan, jos ei ketään tarjoa.
Kesällä en kyllä mitenkään voi, kun on niin paljon kaikkea muuta ja Suomen suvi on niin kovin lyhyt.🥹 Talvella olisi kyllä aikaa, mutta on niin kovin hankalaa päästä kulkemaan silloin, kun on liukasta ja pimeää.😩Olen siis mieluummin kotona. Mutta onneksi ap maksaa, eiköstä juu?🤗
Ap, voin aloittaa heti huomenna! Tai jo tänäänkin. Minne saavun ja milloin?😍
Voiko työkkäriin ilmoittaa, että vietän nyt kuukauden loman, eikä tarvitse sinä aikana maksaa työttmyystukea, eikä tarjota töitä ?
No tietenkin jos aikoo saada korvaukset jossa tuo on ehtona . Voi vaikka tehdä Työmarkkinatorille profiilin jossa voi kertoa itsestään. Tuota työnantajat tutkii ja tarjoaa paikkaa jos soveltuu siihen . Sain tarjouksen siivousalalta mutta kaatui siihen kun oli siihen vahingossa jäänyt auto käytössä. Puntohan myyty ja töihi ei päässy
Ei pidä. Työ on ihmisarvolle sopimatonta orjuutta.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän me ollaankin. Päivystetään 24 tuntia vuorokaudessa.
Kaljanjuonnin ohessa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko työkkäriin ilmoittaa, että vietän nyt kuukauden loman, eikä tarvitse sinä aikana maksaa työttmyystukea, eikä tarjota töitä ?
Ei kannata. Vietät vaan sen loman ja olet hiljaa.🤗
Poistoon tollojen jutut.