Mikä merkki myy konetiskitabletteja, jotka VOI puolittaa?
Huoh. Olin muutaman viikon ilman astianpesukoneen käyttöä ku yritin löytää konetiskitabletteja joissa ei ole sellaista käärettä joka jätetään siihen tablettiin ja isketään koneeseen. En löytänyt ja tänään sitten ostin paketin LV:n konetiskitabuja joissa on "itsestään sulava" kääre, ku muita ei tunnu olevan markkinoilla. Ajattelin et poistan sen kääreen sitten aina ennen pesua ja puolitan sen tabletin koska mulla astiamäärä sinkkutaloudessa melko pieni eivätkä oo koskaan tosi likaisia. No mitä vielä, ne tabletit on järkyttävän kokoisia et 1/4 riittäisi pesemään mun astiat mennen tullen. Lisäksi se kääre siinä tabletin ympärillä on niin sitkeää ettei se tunnu lähtevän mutta se tabletti sen sisällä hajoaa heti sellaiseksi jauheeksi ja leviää pitkin käsiä sitten kun siihen kalvoon vihdoin saa jonkun reiän. Puolitapa se siinä sitten. Eli kysymys: missä myydään (mikä merkki) tiskiainetabletteja jotka VOI puolittaa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen siirtynyt käyttämään nestemäistä pesuainetta pullosta! Todella kätevä annostella ja määritellä paljonko laittaa! Paras ratkaisu, enkä ole pariin vuoteen muuta ostanut!
Tämä ei pese teekuppeja puhtaaksi.
Mikä merkki? Ei meillä ainakaan ole mitään ongelmia ollut.
Tämä.
https://www.tokmanni.fi/konetiskigeeli-sun-700-ml-all-in-1-lemon-871084…
1) kääreen voi poistaa itse ja puolittaa sitten sen tabun. ihan puolittuu vaikka sahateräveitsellä. samassa syssyssä lähtee käärekin, ellei sitä poista ennen puolitusta. jopa sellaiset tabut, joissa on se punainen huuhtelukirkastepallo siinä keskellä, voi puolittaa, tosin sen pallon puolitus vaatii tietysti hiukan enemmän keskittymistä
2) konetiskiainetta saa myös jauheena ja geelinä (itse tykkään geelistä, tuntuu, että astiat puhdistuu paremmin sillä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään. Ei niitä ole tarkoitus alkaa pilkkomaan. Mutta onneksi tämä onkin pelkkä provo :)
Ohiksena vastaan.
Miksi olisi provo? Puolikkaan tabletin sisällöllä pesee helposti täyden koneellisen, riittää loistavasti. Tästä syystä en enää osta noita tabletteja, kun puolittaminen tehty vaikeaksi ja koko tabletin käyttö on liikaa. Liika pesuaine kuormittaa ympäristöä ja elimistöä.
Koska ei ole mitään järkeä ostaa kalliita tabletteja, tuottaa turhaa pakkausjätettä ja pöllyttää ja hipelöidä niitä käsin, kun voi ostaa puolet halvemmalla jauhemaista tiskiainetta, jota voi annostella ihan niin vähän kuin haluaa.
Kysynpä vielä, laitetaanko nestemäistä ainetta saman verran kuin minkä kokoinen se tabletti olisi? :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei missään. Ei niitä ole tarkoitus alkaa pilkkomaan. Mutta onneksi tämä onkin pelkkä provo :)
Puolitin kyllä kun käytin niitä. 45cm kone ei kaipaa ison annosta. Vuosia olen käyttänyt pulveria niin saa annosteltua tilanteen mukaan.
kaikissa kaupoissa ei ole konetiskijauhetta, tai nestemäistäkään konetiskiainetta (ja jos on, niin on sitten reilusti kalliimpaa). joskus on pakko ostaa se tablettipakkaus ja sitten vaan puolittelemaan, jos vaikka normia pienempi kone, tai normia puhtaammat astiat.
Kokonainen tabletti puhdistaa tiskikonetta. Puolita ihmeessä tabletit. Suurta säästöä, jopa 10 senttiä päivässä? Ja karstaa koneisto kalkilla ja sakalla pilalle. Einstein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolitin kyllä kun käytin niitä. 45cm kone ei kaipaa ison annosta. Vuosia olen käyttänyt pulveria niin saa annosteltua tilanteen mukaan.
Ihan saman verran se ulkomitoiltaan kapeampi tiskikone käyttää vettä kuin normaalikokoinenkin.
En tiedä puolituksesta mutta itse käytän nykyään vain Lidlin tabuja, on halpoja ja pesee hyvin. Ainoa miinus, että saksilla pitää avata muovi, mutta eipä se niin kovasti haittaa.
En taas halua mitään leikkuulautoja ja keittiötä pöllyyttää myrkkytabletteja halkomalla. Jos olisi pieniä lapsia pelkäisin vielä enemmän.
Ja säilyttäisin ylempänä tabletit ym kun nyt ovat tiskipöydän aluskaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei valmisteta pienempiä? Kate on tietysti isommissa parempi kun ihmiset ei jaksa puolittaa
Mikä vika itse annosteltavassa jauheessa tai geelissä?
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen tabletti puhdistaa tiskikonetta. Puolita ihmeessä tabletit. Suurta säästöä, jopa 10 senttiä päivässä? Ja karstaa koneisto kalkilla ja sakalla pilalle. Einstein.
Enemmän kyllä mietin niitä pesuainejäämiä terveyden kannalta. Miksi käyttäisin vähän likaisten astioiden pesuun ylisuuren määrän verran pesuainetta, jolla pesisi juhlaseurueen astiat vaikka kahteen kertaan? En muutenkaan tunge elimistööni tarpeettomia myrkkyjä, miksi tekisin tässäkään poikkeusta? :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei valmisteta pienempiä? Kate on tietysti isommissa parempi kun ihmiset ei jaksa puolittaa
Mikä vika itse annosteltavassa jauheessa tai geelissä?
En mäkään ymmärrä. Ne maksaakin paljon vähemmän kuin tabletit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kyllä mietin niitä pesuainejäämiä terveyden kannalta. Miksi käyttäisin vähän likaisten astioiden pesuun ylisuuren määrän verran pesuainetta, jolla pesisi juhlaseurueen astiat vaikka kahteen kertaan? En muutenkaan tunge elimistööni tarpeettomia myrkkyjä, miksi tekisin tässäkään poikkeusta? :)
-ap
Miksi et käytä jauhetta tai geeliä?
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä vielä, laitetaanko nestemäistä ainetta saman verran kuin minkä kokoinen se tabletti olisi? :D
-ap
Lue annosteluohje, ja laita puolet vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen siirtynyt käyttämään nestemäistä pesuainetta pullosta! Todella kätevä annostella ja määritellä paljonko laittaa! Paras ratkaisu, enkä ole pariin vuoteen muuta ostanut!
Tämä ei pese teekuppeja puhtaaksi.
Mikä merkki? Ei meillä ainakaan ole mitään ongelmia ollut.
Tämä.
https://www.tokmanni.fi/konetiskigeeli-sun-700-ml-all-in-1-lemon-871084…
Meillä on ainakin Finish Power Gel -konetiskigeeli toiminut todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Miksi et käytä jauhetta tai geeliä?
Tästä lähin käytänkin, kiitos vauvapalstan vinkkien :) En jostain syystä tiennyt tollaisten geelien olemassaolostakaan.
-ap
Ei ole mitään järkeä pöllyttää tabuja puoliksi, mutta kuitenkin samaa ainetta jauheena voi käyttää? Sekö ei sitten pölyä?
Vierailija kirjoitti:
Konekorjaajien.mielestä niis on liikaa pesuainetta ja jokaisen tabletin voi puolittaa.
Itse käytän jauhetta, jota voi annostella tarpeen mukaan..
Joten housuissas on provo.
Juuri näin. Ihmiset ei tajua millaisia myrkkyjä nuo aineet ovat, joten pienin määrä mikä tehoaa on oikea määrä.
-ap